hnk split

biografije / biographies redatelji / directors

 




ivica
boban

redateljica /
directress

Ivica Boban, directress, choreographer, screenwriter and authoress of theatre projects, works in theatres in Zagreb, Dubrovnik, Split, Rijeka, Sarajevo and New York. She is founder, artistic leader and directress of the cult Theatre workshop POZDRAVI (SALUTES, 1973 - 1985) that played more then 600 performances at 45 reputable international festivals in 13 countries and 48 towns of Europe, Middle and South America. Ivica Boban realized a great number of performances for which she received many domestic and foreign awards. Her production of Alma Mahler was the last season's most awarded theatrical performance in Croatia.

Ivica Boban, redateljica je, koreografkinja, scenaristica i autorica kazališnih projekata. Redoviti je profesor Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu i gost profesor na New York University - Tisch School of Arts, član je Europskog udruženja instituta i akademija umjetnosti ELIA.
  Diplomirala je na Školi za ritmiku i ples i na Akademiji za dramsku umjetnost, odsjek glume, a stručno se usavršavala u Moskvi i Lenjingradu. Bila je koreografkinja, suredateljica i suradnica za mimu i pantomimu te za scenski pokret u osamdesetak predstava u kazalištima Hrvatske, te na festivalima u Duborovniku i Splitu. Osnivačica je, umjetnička voditeljica i redateljica  Kazališne radionice "Pozdravi" (1974 - 1978), koja je odigrala više od 600 predstava ("Pozdravi", "Povratak Harlekina", "Play Čehov", "Play Držić") i gostovala u 13 zemalja Europe, Srednje i Južne Amerike, te igrala na 45 uglednih svjetskih festivala u zemlji i inozemstvu.Kao umjetnički voditelj "Pozdrava" organizira i vodi šezdesetak kazališnih seminara i istraživanja, drži predavanja i radionice na temu metodologije kazališnog procesa, a posebno glumačkog stvaranja.
  Ivica Boban surađuje sa svjetski priznatim kazališnim imenima kao što su Eugenio Barba, Jerzy Grotowsky, Mario Gonzales, Eugene Ionesco, Dario Fo, Tom Stoppard, Cecily Berry, Claire Hagen, Jerzy Menzel... a isto tako surađuje i s institucijama poput Škole za mim i teatar Jacques Lecoq u Parizu, , sa Royal Shakespeare Company u Londonu, s Institut International de la Marionette u Charlville-Mezieresu, s Kazališnom akademijom i Akademijom novog plesa u Amsterdamu.
  Osim režija u okviru Kazališne radionice Pozdravi treba barem spomenuti predstave iz osamdesetih i devedesetih godina, za koje je Ivica Boban dobila brojne nagrade i priznanja: "Hekuba", M. Držić - Dubrovačke ljetne igre - 1982;  "Gorke suze Petre von Kant", R. M. Fassbinder - HNK Split, 1985; "Djeca nižeg Boga", M. Medoff - Sarajevska zima, 1986; "Nora", H. Ibsen - Kazalište "M. Držić", Dubrovnik, 1988; "Rosenkrantz i Guildenstern su mrtvi", T. Stoppard, 1989; "Muka spasitelja našega" - HNK Split, 1991; "Hekuba", M. Držić - Dubrovačke ljetne igre - 1991; "Hamletmaschine", H. Muller - I. Boban - ADU i Teatar &TD, 1993; "Kako sada stvari stoje", I. Boban - ADU i Teatar &TD, 1994; "Smrt Vronskog", N. Fabrio - I. Boban - HNK "Ivan Zajc" Rijeka, 1995; "Antigona", Sofoklo - HNK Varaždin, 1996; "The Beekeeper's daughter", Karen Malpede - Theater Three Collaborative and Other Pictures, Theater Row Theater; Off Broadway - New York, 1997; "Medeja", Euripid / H. Muller - Splitsko ljeto, 1997; "Dubrovački škerac", F. Šehović - Kazalište "M. Držić", Dubrovnik, 1997; "Vjera i zavičaj", K. Schonherr - HNK Varaždin, 1998; "Alma Mahler", M. Gregl / I. Boban - Teatar &TD, Zagreb, 1999.