Ivica
Boban, directress, choreographer, screenwriter and authoress of theatre
projects, works in theatres in Zagreb, Dubrovnik, Split, Rijeka,
Sarajevo and New York. She is founder, artistic leader and directress of
the cult Theatre workshop POZDRAVI (SALUTES, 1973 - 1985)
that played more then 600 performances at 45 reputable international
festivals in 13 countries and 48 towns of Europe, Middle and South
America. Ivica Boban realized a great number of performances for which
she received many domestic and foreign awards. Her production of Alma
Mahler was the last season's most awarded theatrical performance in
Croatia.
Ivica Boban, redateljica je, koreografkinja, scenaristica i autorica
kazališnih projekata. Redoviti je profesor Akademije dramske umjetnosti
u Zagrebu i gost profesor na New York University - Tisch School of Arts,
član je Europskog udruženja instituta i akademija umjetnosti ELIA.
Diplomirala je na Školi za ritmiku i ples i na Akademiji za
dramsku umjetnost, odsjek glume, a stručno se usavršavala u Moskvi i
Lenjingradu. Bila je koreografkinja, suredateljica i suradnica za mimu i
pantomimu te za scenski pokret u osamdesetak predstava u kazalištima
Hrvatske, te na festivalima u Duborovniku i Splitu. Osnivačica je,
umjetnička voditeljica i redateljica
Kazališne radionice "Pozdravi" (1974 - 1978), koja je
odigrala više od 600 predstava ("Pozdravi", "Povratak
Harlekina", "Play Čehov", "Play Držić") i
gostovala u 13 zemalja Europe, Srednje i Južne Amerike, te igrala na 45
uglednih svjetskih festivala u zemlji i inozemstvu.Kao umjetnički voditelj "Pozdrava" organizira i vodi šezdesetak
kazališnih seminara i istraživanja, drži predavanja i radionice na
temu metodologije kazališnog procesa, a posebno glumačkog stvaranja.
Ivica Boban surađuje sa svjetski priznatim kazališnim imenima
kao što su Eugenio Barba, Jerzy Grotowsky, Mario Gonzales, Eugene
Ionesco, Dario Fo, Tom Stoppard, Cecily Berry, Claire Hagen, Jerzy
Menzel... a isto tako surađuje i s institucijama poput Škole za mim i
teatar Jacques Lecoq u Parizu, , sa Royal Shakespeare Company u Londonu,
s Institut International de la Marionette u Charlville-Mezieresu, s
Kazališnom akademijom i Akademijom novog plesa u Amsterdamu.
Osim
režija u okviru Kazališne radionice Pozdravi treba barem spomenuti
predstave iz osamdesetih i devedesetih godina, za koje je Ivica Boban
dobila brojne nagrade i priznanja: "Hekuba", M. Držić -
Dubrovačke ljetne igre - 1982;
"Gorke suze Petre von Kant", R. M. Fassbinder - HNK
Split, 1985; "Djeca nižeg Boga", M. Medoff - Sarajevska zima,
1986; "Nora", H. Ibsen - Kazalište "M. Držić",
Dubrovnik, 1988; "Rosenkrantz i Guildenstern su mrtvi", T.
Stoppard, 1989; "Muka spasitelja našega" - HNK Split, 1991;
"Hekuba", M. Držić - Dubrovačke ljetne igre - 1991; "Hamletmaschine",
H. Muller - I. Boban - ADU i Teatar &TD, 1993; "Kako sada
stvari stoje", I. Boban - ADU i Teatar &TD, 1994; "Smrt
Vronskog", N. Fabrio - I. Boban - HNK "Ivan Zajc" Rijeka,
1995; "Antigona", Sofoklo - HNK Varaždin, 1996; "The
Beekeeper's daughter", Karen Malpede - Theater Three Collaborative
and Other Pictures, Theater Row Theater; Off Broadway - New York, 1997;
"Medeja", Euripid / H. Muller - Splitsko ljeto, 1997;
"Dubrovački škerac", F. Šehović - Kazalište "M. Držić",
Dubrovnik, 1997; "Vjera i zavičaj", K. Schonherr - HNK Varaždin,
1998; "Alma Mahler", M. Gregl / I. Boban - Teatar &TD,
Zagreb, 1999.
|