trovačica: press clipping

MAJA GREGL: VOLIM VIDJETI PREPLITANJE MEDIJA

Predstava je režirana filmskim jezikom. Sviđaju mi se ti minimalistički prizori, tako reći bez scenografije, s prekrasnom pozadinom, velik prozorima u bojama, kao na filmskom platnu. Kao televizijski dramaturg volim vidjeti postojanje televizije u kazalištu i preplitanje medija. Budući da sam tekst 'Trovačice' čitala lani kao povjerenica za nagradu 'Marin Držić', sviđa mi se što je prvonagrađeni tekst tako brzo uprizoren jer neki mladi autori dugo čekaju da dođu na red.

Slobodna Dalmacija, 11. 02. 2001.

HRVOJE HRIBAR: U RUKAMA FANTASTIČNOG ANSAMBLA

'Trovačica' je poseban tekst u hrvatskoj kazališnoj literaturi. To je neka vrsta kazališnog scenarija s čistom i racionalnom fabulom, dobro rađenom i beskrajno točnom. Vjerujem da će svaki redatelj u tu čistoću utisnuti svoj osobni rukopis. Ovo što smo vidjeli u Norinoj realizaciji jest jedna urednost, vizualnost, nešto vrlo interesantno, pomalo tendistički, a la mode, ali vrlo precizno izvedeno u rukama fantastičnog ansambla. Ukratko, kazališna svečanost.

Slobodna Dalmacija, 11. 02. 2001

ANATOLIJ KUDRJAVCEV: BEZ PROTUOTROVA

U Pavičićevu dramskom prvijencu svaka rečenica izravno služi ostvarenju i održanju zamišljenoga sadržaja, odnosno fabule, isve se strogo pokorava tomu cilju, osobe su žrtve fabule i nemaju nikakvu priliku za individualni razvoj. Redateljica Nora Rumboldt pokušala je uvesti u opticaj zorno transcendiranje kao poseban scenski efekt, oslobodivši pozornicu gotovo svih fizičkih konkretnosti, pa su

neuvjerljivi tjelesni dodiri i poneke erotske zornosti bile bez pravih podloga u tekstu, a zbivanja su neprestano ometala govor. Teško glumcima u takvim prilikama koje inzistiraju samo na vanjskomu, i gdje nema nikavih izgleda za putovanja. Teško se prisjetiti slične bezizražajnosti toga ansambla, inače spremna za kudikamo složenije podvige.
Anatolij Kudrjavcev, Slobodna Dalmacija, 11. 02. 2001.

SLAVEN RELJA: POD VELIKIM UTJECAJEM FILMA

"Nakon predstava 'Otac' Elvisa Bošnjaka i 'Kajin i Abel' glumca Trpimira Jurkića, evo i ovaj Pavičićev triler pokazuje da se u Splitu rađa jedna nova generacija pisaca. 'Trovačica' je pisana, što se najbolje vidi po kratkoći i brzoj montažnoj izmjeni scena. Pavičić odlično poznaje arhitektoniku trilera i uvodi u igru sve one pomalo zaboravljene vrijednosti iz ovakvih priča: suspensi, nagli obrati,

ubojstvo, čvrsto zaokružena priča. Kombinacijom izražajnih sredstava filma i kazališta redateljica je načinila gledljivu predstavu, posebice će se svidjeti generaciji koja je odrasla na estetici videa, filma i spota. Glumcima je bilo najteže, jer igrati u žanrovski strogo određenom komadu nije nimalo lako. Rečenice su često kratke, plošne i u službi radnje te ne dopuštaju glumcima nikakvo psihološko poniranje u lik. U takvim okolnostima najbolje su se snašli Zoja Odak u ulozi Edite i Žarko Radić koji je izvanredno odigrao lik Vladimira." Slaven Relja, Jutarnji list, 11. 02. 2001