trovačica: rekli su...

JURICA PAVIČIĆ: SPLIT JE UZBUDLJIV I KOMPLICIRAN GRAD

"Split nije propisao samo u kazalištu, nego i općenito: tu su romani, scenariji, poezija. Mislim da je bespredmetno tražiti razloge zašto, jer bi trebalo biti normalno da je tako. Split je uzbudljiv i kompliciran grad koji je za književnost jako dobar. On i u drugim sferama života ima važnu ulogu u Hrvatskoj. nije pravo pitanje kako to da je ima i u prozi i drami, nego je pravo pitanje kako to da je nije imao tijekom

posljednjih nekoliko dekada. Što se kazališta tiče, mislim da je problem bio u dominantnom kazališnom mentalitetu koji se nije osobito zanimao za tekst."
Iz razgovora s Juricom Pavičićem, Jasen Boko, Slobodna Dalmacija, Forum, 06. 02. 2001.

NORA RUMBOLDT: KOMBINIRANJE IZRAŽAJNIH SREDSTAVA

"Na početku suradnje Pavičić je kazao da mu je najvažnija struktura, a manje rečenica, prema tome neka s rečenicama radimo što želimo. Stoga smo neke dijelove kratili, a neke prilagođavali glumcima. Druga intervencija bila je veliki dramaturški pomak u vezi sa scenom ubojstva. (...)
Radim predstave za koje želim da postanu bliske mojoj generaciji koja je ipak odrasla na estetici videa, filma, spotova i sličnih stvari, i mislim da su izražajna sredstva koja film pruža puno šira od kazališnih. Mene stoga silno intrigira iskoristiti na kazališnoj sceni filmska sredstva poput montaže. kadriranja, odnosno primijeniti isti princip.

Time kazalište samo dobiva jer ljudi traže veću preciznost. Kombiniranjem izražajnih sredstava jedne i druge umjetnosti može se puno postići. Moram ovdje spomenuti izvanrednog oblikovatelja svjetla Zorana Mihanovića koji zapravo postupa poput vrhunskog snimatelja na filmu."
Iz razgovora s Norom Rumboldt, Jasmina Parić, Slobodna Dalmacija, 09. 02. 2001.

ZVONIMIR RUMBOLDT: MINIMALISTIČKA SCENA KAO ZAŠTITNI ZNAK

"Minimalistička scena je postala njezin, mogu reći i naš, zaštitni znak", kaže Norin suprug Zvonimir Rumboldt, filmski redatelj koji je u 'Trovačici' autor videa. "Za razliku od našeg prijašnjeg projekta, gdje smo videom dočarali 'flashbackove', ovdje smo ga rabili isključivo u funkciji scenografije. Time smo izbjegli gradnju scene, a elementi videa su 'meteorološki', da tako kažem.

Izlasci i zalasci sunca, oblaci vedri i olujni, kiša, snijeg - u kontekstu priče možemo ih gledati i kao metafore." Vesna Božanić Serdar, Republika, 09. 02. 2001.

BRUNA BEBIĆ: I ŽIVOT JE NIZ KRATKIH SCENA

"I život je niz kratkih scena, često tek kada se osvrnemo postajemo svjesni da se tada dogodilo nešto veliko. Velike stvari događaju nam se usputno. Tako je i u našoj predstavi, a o svojoj Patriciji malo mogu reći u ovoj fazi kada sam potpuno uronila u ulogu. Tekst mi je odličan, predstava počiva na timskom radu, i partneri su mi izvrsni, redateljica opuštena i sposobna brinuti o svemu i otvorena za sugestiju."

Iz razgovora s Hanom Konsom, Slobodna Dalmacija, 11. 01. 2001.