prosinac 2001

1+2+3 = ČAK ŠEST BLAGDANSKIH KONCERATA ZA SAMO DESETAK DANA



Ivica Čikeš kao Marko u
Eru s onoga svijeta

Jedan predbožićni – HONVED ČARDAŠ ORKESTAR pod vodstvom Antola Szalaija, te dva Božićna i tri Novogodišnja koncerta -  ZBOR I ORKESTAR HNK SPLIT pod vodstvom mo Ive Lipanovića, zajamčit će pregršt zanimljivih izvedbi koje će nam predstaviti i šest solista: Antal Szalaija - violina; Edinu Kovacs - sopran; Laszla Egrija - tenor; Nelli Manuilenko - mezzosopran; Antu Ivića - tenor te Ivicu Čikeša – bas.
A na repertoaru cijela lepeza popularnih arija, uvertira ili pak orkestralnih kompozicija: Verdija, Straussa, Kalmana, Liszta, Brahmsa, Lehara, Čajkovskoga...

NENI DELMESTRE I M.  PLEŠTINA U BORBI ZA VJESNIKOVU NAGRADU ''D. DUJŠIN''

Tradicionalna “Vjesnikova” Nagrada za kazališnu umjetnost "Dubravko Dujšin" bit će dodijeljena laureatu 14. prosinca, u splitskom HNK prigodom premijerne izvedbe uprizorenja »Gospode Glembajevih« Miroslava Krleže. Žiri je prosudio da su kandidati za nagradu: Saša Anočić, Nenni Delmestre, Ljubomir Kerekeš, Milan Pleština, Milka Podrug Kokotović, Zlatko Sviben i Predrag Vušović. Milan Pleština nominiran je za interpretaciju Ciranoa de Bergeraca u istoimenoj predstavi HNK Split u režiji Tomija Janežiča, a Nenni Delmestre za režiju čak četiri svoje predstave u različitim hrvatskim kazalištima: za režiju »Oca« Elvisa Bošnjaka u izvedbi Hrvatskoga narodnog kazališta u Splitu, »Velike Tilde« Ivana Vidića u izvedbi Hrvatske drame HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, »Otrova kazališta« Rudolfa Siera u izvedbi Kazališta Marina Držića u Dubrovniku te »Henrika IV.« Luigija Pirandella u produkciji Dubrovačkih ljetnih igara.



D. Dujšin
u Gospodi Glembajevima
HNK 1929.

PRVI KAZALIŠNI PORTAL O “SPLITSKOJ KAZALIŠNOJ SAPUNICI”



http://teatar.monitor.hr

“Hrvatska kazališta možda ne proizvode dobre predstave, ali zato im od ruke idu dnevno-političke sapunice. Jedna se upravo događa u Splitu, gdje je na sjednici splitskoga Gradskog vijeća, održanoj u ponedjeljak, Luka Podrug zatražio ostavku intendantice splitskog HNK-a Mani Gotovac zbog stavljanja na repertoar komedije "Krovna udruga", te navodno raskošnog života u "Vili Dalmacija" na račun poreznih obveznika.

Intendantica je Podrugu poručila da o predstavi sudi tek nakon što je pogleda, jer tvrdi da u teatru nije bio već tri godine. Za razliku od njega, na gotovo svim premijerama splitskog HNK-a bio je kazališni kritičar "Slobodne Dalmacije" Jasen Boko, a njega je intendantica nazvala svojom "najdražom životinjom". Iscrpnije...

SODOMA I GOMORA KAO NOVI KLJUČEVI ZA ''AGONIJU'' I ''GLEMBAJEVE''

Gledatelje neka rješenja mogu I šokirati, ali – naglašavam: sve što radim crpim isključivo iz Krležina teksta. Nastojim obje predstave raditi čistim rukama I prije svega želim da budu lijepe, ne bih htio da gledatelji urone u mrak I bezumlje kojega imamo dosta u svakodnevnom životu, već da osjete ljepotu, čistoću I mit…

Slobodna Dalmacija, 01. 12. 2001.



Aleksandar. Anurov

Ne zanima me panorama raspada konkretne zagrebačke, hrvatske ili bilo koje obitelji, nego temu izloženu u “Glembajevima” promatram kroz starozavjetni mit o Sodomi i Gomori. Priču o završnom rasapu uzimam u apsolutnom I konačnom obliku, kao povijest ljudske refleksije.

Vjesnik, 01. 12. 2001.

HRVATSKO GLUMIŠTE, DEVETI PUT: PREGRŠT NAGRADA I PONEKA NEPRAVDA



Ivica Čikeš kao Marko u
Eru s onoga svijeta

U Split pristigle nagrade s Devete dodjele u Zagrebu, svoj komentar dobile su u ''otvorenom pismu članovima glazbenog žirija Nagrade'' iz Direkcije opere HNK u Splitu, prema kojemu bi pravednije bilo da je nagradu za najbolju ulogu u operi dobio splitski bas Ivica Čikeš za ovogodišnjega na Splitskom ljetu praizvedenoga Attilu, nego Janez Lotrič za na brzinu spremljeni Krabuljni ples u Rijeci...
Zamjerke su zabilježile sva hrvatska glasila, a bogme i slovenski dnevnici, no odgovora nije bilo...
No, da stvari oko nagrada i nisu tako usijane kao što izgledaju, možda najbolje pokazuje premijera ''Era s onoga svijeta'', koja je u Splitu dovela ček ćetvoro nagrađenih. Uz Dinku Jeričević i Zorana Mihanovića na njihovim redovitim kostimografskim i svjetlooblikovateljnim zadacima, tu je i nagrađeni Lotrič u ulozi Era i ovjenčani Dolenčić u ulozi najuspješnijega opernog redatelja.

A nije izostao ni ''zakinuti Čikeš''. Premda bez nagrade, Čikeš se, u ulozi Marka, bogatog seljaka, pa još na konju, ni najmanje ne doimlje gubitnički – dapače!

IZ SPLITA NAGRAĐENI: KSENIJA PROHASKA, F. PARAĆ I Z. MIHANOVIĆ

KSENIJA PROHASKA  nagrađena je za ulogu Serafine u predstavi Serafina Splićanka / Tetovirana ruža HNK u Splitu. Ksenija Prohaska nagradu je primila riječima: "Ne možete razumjeti što mi ovo znači, nakon dugo vremena glumiti na hrvatskom jeziku i za to primiti tako veliko priznanje", zahvalivši redateljici Ivici Boban na njenoj odluci da baš ona bude Serafina i Žarku Radiću, partneru u predstavi.

Nagrada za oblikovanje svjetla također se dodjeljuje biennalno, a ZORAN MIHANOVIĆ ju je dobio za svjetlo u baletu Casino Paradis HNK iz Splita, predstavu Na kamenju splitskog Gradskog kazališta mladih i Četvrtu sestru.
U posebnoj kategoriji kojom se nagrađuje najbolja praizvedba domaće drame, opere ili baleta nagrađena je Judita FRANE PARAĆA u izvedbi  HNK U SPLITU.