studeni 2001

NAGRADE HRVATSKOG GLUMIŠTA: 24. 11. 2001. HNK ZAGREB

Dobitnice ovogodišnje nagrade za životno djelo su sopranistica Mirka Klarić, prvakinja Opere HNK u Zagrebu, te dramska prvakinja Nada Subotić. Ne dovodeći u pitanje zasluženost ovih priznanja, prvi hrvatski kazališni portal http://teatar.monitor.hr/ već je primijetio da je ''nevjerojatno kako je komisija i ove godine uspjela preskočiti Zdravku Krstulović. Teško bolesnu glumicu već godinama nominira njeno matično kazalište – splitski HNK, ali HDDU po dobrom starom običaju Nagradu u ovoj kategoriji nerado šalje van Zagreba.''
Možda splitsko kazalište bude bolje sreće u drugim kategorijama o kojima se odlučuje krajem studenoga. Među nominiranima su:
· Ivica Čikeš za ulogu Attile u istoimenoj operi G. Verdija · Ksenija Prohaska za ulogu Serafine Splićanke u Tetoviranoj ruži T. Williamsa, adaptacija :Boris Dvornik, režija: Ivica Boban · Zoran Mihanović za oblikovanje svjetla u predstavi Casino Paradis G. Ismailiana (HNK Split), 'Na kamenju' V. Kaleba (GKM Split) te 'Četvrta sestra' Glowackog (Dubrovačke ljetne igre), te · Frano Parać i · Elvis Bošnjak za praizvedbe njihovih djela Judita odnosno Otac, obje u realizaciji HNK Split


Ivica Čikeš kao Attila


Ksenija Prohaska kao Serafina

KA SIROMAŠNOM KAZALIŠTU – DRUGI PUT: SPLIT: 10. – 12. STUDENOGA 2001.

Goran Golovko, selektor i pokretač Međunarodnog festivala Ka siromašnom kazalištu i redatelj koji je u splitskom GKM-u upravo počastio kazališne zaljubljenike sjajnom predstavom Rogera Vitraca Victor ili djeca na vlasti, najavio je komade koji će ove godine biti izvedeni na Maloj sceni KSM-a u Splitu.

10. 11. BEZ (N) IČEGA / Hrvatska kazališna kuća Zadar

10. 11. SET – ON WATCHING ''BRIEF ENCOUNTER'' / Plane Performance Theatre Company – Manchester

11. 11. ''EVA BRAUN'' / Teatar Exit – Zagreb

11. 11. QUARTET / Mostarski teatar mladih – Mostar

Ovim naslovima treba pridružiti i posljednju predstavu festivala koja će, zbog tehničkih zahtjeva, biti izvedena na velikoj sceni HNK Split:

12. 11. BRAT MAGARAC / Zekaem - Zagreb

MEDVEŠEKOV I ZEKAEMOV ''BRAT MAGARAC'' KONAČNO I U SPLITU

Oni koji se sjećaju Hampera s kojim je Medvešek još prije tri godine natjerao splitsku publiku da na 8. Marulićevim danima zanijemi od ushićenja i opet će se boriti da ne ostanu bez karata. Kad Rene i njegovi dolaze u Split, pošast je to ravna nogometnom derbiju. A ovaj put Zekaemovci nam stižu s već ovjenčanim Bratom magarcem koji je na Osmom međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci odnio praktično sve nagrade, a od riječke publike dobio uvjerljivo najveću ocjenu – 4.75!

Njihov pohod na nova priznanja nastavlja se brojnim nominacijama za godišnje nagrade hrvatskog glumišta, gdje slove kao neki od najvećih favorita u više kategorija.

DALIBOR FORETIĆ: KROZ NEPOSTOJEĆI ČETVRTI ZID

''Prostor scene i odnos gledališta prema tom prostoru uvijek su najbitnije određivali formu kazališne predstave, pa i način glumačke igre. Činjenica da je taj prostor u toku nekoliko stoljeća dominantno oblikovala tzv. Scena-kutija, u kojoj je gledalac gledao ono što se u predstavi dešava kroz nepostojeći četvrti zid, ima svojih socijalnih, psiholoških, estetskih, pa i sasvim praktičnih premisa. Međutim, kao što i svako Kolumbovo jaje ne traje vječno, tako i taj prostor upravo u našem stoljeću biva strasno osporavan.''
Ove Foretićeve riječi stare su gotovo dvadeset godina i izrečene su na Danima hvarskog kazališta 1984.

Mišljene su dakle o dvadesetom stoljeću, ali su ostale aktualne i u ovom ''novom'', dvadeset i prvom. Kazalište se, naime, za razliku od Foretića koji je netom napustio taj magični prostorni imaginarij, sa četvrtim zidom još uvijek intenzivno sudara.