|
Opera
u četiri čina
Skladana
od 1873. do 1875.
Libreto: Henri
Meilhac i Ludovic Halévy,
po romanu Prospera
Mériméea (1847)
Prepjev libreta:
Frane Baras |
Praizvedba:
03.
ožujka 1875, Théâtre
National de l'Opéra-Comique, Paris
Premijera: HNK Split, 06. 11. 2003.
Conductor / dirigent: IVO LIPANOVIĆ
Director / redatelj: PETAR SELEM |
|
|
|
|
Act
I - video clip - 01:04
SÉGUEDILLE ET DUO
Pres des rempàrts de Séville (Carmen - M. Tomcic, Don José - B.
Nikolov) |
Act
II - video clip - 01:54
QUINTET
Nous avons en têteune affairé (Frasquita - M. Vidovic, Mercédès
- Lj. Čokljat, Carmen - M. Tomcic, Remendado - S. Jakelic, Dancaïre
- S. Boban) |
Act
III - video clip - 03 :26
FINAL
Holà! Holà! José
(Micaëla
- Bozena Svalina, Carmen
- Martina Tomcic, Don José - Bojidar Nikolov) |
Act
IV - video clip - 03:08
MARCHE ET CHOEUR
Les
voici! Les voici!
(Carmen - M. Tomcic, Escamillo - S. Hapac, CNT Split Choir) |
Bizet’s
masterpiece is one among the few in operatic literature that is deeply
carved into tough and ill-natured reality of life. Prosper Merimee’s
novel, on which the libretto is based upon, tells about “backdoor
people” and Bizet’s music raises events from such demimonde
surroundings to the pure tragic heights. Carmen is certainly the most
popular and most enigmatic among all heroines of operatic stage. So many
times her character has been interpreted but somehow it seems that all the
secrets have not yet been revealed. |
Bizetovo
remek-djelo jedno je od rijetkih u opernoj literaturi koje je duboko usječeno
u tvrdu i opaku stvarnost života. Novela Prospera Mériméea po kojoj je
rađen libreto govori o ljudima ''sa
stražnjih ulaza'', a Bizetova glazba zbivanja u okruženju tog
polusvijeta izdiže do čistih tragičkih razina. Lik Carmen zacijelo je
najpopularniji i najenigmatičniji među junakinjama operne pozornice. Čitan
je bezbroj puta, pa ipak se čini kao da mnoge njegove tajne još nisu
otkrivene. |
|
Dirigent: IVO LIPANOVIĆ
Redatelj: PETAR SELEM
Umjetnički suradnik redatelja:
ANTUN MARINIĆ
Scenograf: MARIN GOZZE
Kostimograf: DORA ARGENTO
Prilagodba
kostima: NAJDA KROMIĆ
Zborovođa: ANA ŠABAŠOV
Oblikovatelj svjetla: DENI ŠESNIĆ
Koncertni majstor: Julian Nechita
Dječji zbor glazbene škole "Josip Hatze" - zborovođa: Nela
Bujas Luketić
Korepetitori: Vera Pavasović, Tetyana Borchagivska
Inspicijent: Elza Tudor Gančević
Lektor
i šaptač:
Mirjana Zelić
ZBOR HNK SPLIT
ORKESTAR HNK SPLIT
BALET HNK SPLIT
|
Uloge
Carmen, Ciganka: MARTINA TOMČIĆ
Don José, narednik: BOJIDAR NIKOLOV, ANTE IVIĆ
Escamillo, toreador: SINIŠA HAPAČ
Micaëla, djevojka iz Joseova sela: BOŽENA SVALINA
Zuniga, kapetan: BERISLAV PUŠKARIĆ, IVICA LOŽIĆ, ANTE JERKUNICA
Frasquita, njezina prijateljica Ciganka:
MARIJA VIDOVIĆ, JELENA MATIĆ, DAJANA STOLIĆ BOHNERT
Mercédès, njezina prijateljica Ciganka: LJILJANA ČOKLJAT,
NERA GOJANOVIĆ
Dancaïre, krijumčar: VINKO MAROEVIĆ, ŠPIRO BOBAN
Remendado, krijumčar: SVETO MATOŠIĆ KOMNENOVIĆ, SAŠA JAKELIĆ
Morales, narednik
straže: ZLATKO KOKEZA, JAKOV KOŠČINA, FRANJO PAVIĆ, JURE MIROŠEVIĆ
|
Press
clipping |
MLADOST
U GLAVNOJ ULOZI
Igor
Brešan
PDF
Slobodna
Dalmacija, 08. 11. 2003.
Postojali
su debeli razlozi zašto je nakon šest godina splitski teatar ponovno
na scenu postavio Carmen: uz onaj banalan da se radi o
najraspjevanijoj operi, dodana vrijednost je u protagonistici Martini
Tomčić, te u suradnji dvaju kazališta s kojom se može samo dobiti
CARMEN
NAŠIH DANA
Tonći
Šitin
PDF
Vjesnik,
08. 11. 2003.
Redatelj
Petar Selem smješta »Carmen« u suvremenu zbilju / MartinaTomčić
kao predana heroina, koja nosi specifičnu dramsku napetost / Više
dobrih solista / Iznenađena tradicionalna publika / Selem sve
usredotočuje na lik Carmen filigranski prateći raspon njezinih
reakcija od brutalnosti, čulnosti, sanjalačke zanesenosti, do
fatalizma koji je groteskan i tragičan istovremeno.
SELEM
NESHVAĆEN KAO I GEORGES BIZET
Dragan
Miljuš
PDF
Večernji
list, 08. 11. 2003.
Martina
Tomčić i Božidar Nikolov oduševili, režija podijelila publiku
Selemu treba skinuti kapu na hrabrosti. Nije išao na
sigurno, pa je opasnim revizionizmom uvelike determinirao krajnji učinak.
Na bolje ili lošije - kako tko gleda.
Rasteretimo li se pak ovog uvelike nepotrebnog filozofiranja o
esenciji, "Carmen" s Martinom Tomčić i Božidarom
Nikolovom komad je koji se ne propušta. Prava mala ali fina senzacija
s dovoljnom dozom kontroverzije.
SELEMOVA
NOVA MODERNIZACIJA SLAVNE OPERE SASVIM PROMAŠENA
Branimir
Pofuk
PDF
Jutarnji
list, 08. 11. 2003.
...
bugarski tenor Božidar Nikolov svojim sasvim neprikladnim glasom,
nesigurnom intonacijom i iznenađujuće stisnutim grlom u svim visinama ni
trenutka nije mogao parirati sve boljoj, samouvjerenijoj i na sceni angažiranijoj
Martini Tomčić. (...) Lik Carmen zaglavio se negdje između rasne žene
od krvi i mesa i sasvim nestvarnog i zapravo izmišljenog i neuvjerljivog
prototipa. A od gostujućeg tenora bili su znatno bolji ili barem mnogo
solidniji i svi ostali domaći solisti, među kojima su se osobito
istaknuli Berislav Puškarić, Božena Svalina, Marija Vidović i Ljiljana
Čokljat. |
Izvedbe |
2003 |
01 |
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 |
08 |
09 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
XY |
XI |
|
|
|
|
|
01 |
|
02 |
|
|
03 |
|
|
|
|
|
|
04 |
|
05 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
XII |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
XYZ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05 |
2004 |
01 |
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 |
08 |
09 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
XY |
I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
06 |
|
07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
XYZ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|