Kliknite na vijest da biste pročitali opširniji tekst


izvedbe

Georges Bizet : CARMEN

Opera u četiri čina
Skladana od 1873. do 1875.
Libreto: Henri Meilhac i Ludovic Halévy,
po romanu
Prospera Mériméea (1847)

Prepjev libreta: Frane Baras

Praizvedba: 03. ožujka 1875, Théâtre National de l'Opéra-Comique, Paris
Premijera: HNK Split, 06. 11. 2003.
Conductor / dirigent: IVO LIPANOVIĆ
Director / redatelj: PETAR SELEM

Act I - video clip - 01:04
SÉGUEDILLE ET DUO
Pres des rempàrts de Séville (Carmen - M. Tomcic, Don José - B. Nikolov)

Act II - video clip - 01:54
QUINTET
Nous avons en têteune affairé (Frasquita - M. Vidovic, Mercédès - Lj. Čokljat, Carmen - M. Tomcic, Remendado - S. Jakelic,
Dancaïre - S. Boban)

Act III - video clip - 03 :26
FINAL
Holà! Holà! José
(
Micaëla - Bozena Svalina, Carmen - Martina Tomcic, Don José - Bojidar Nikolov)

Act IV - video clip - 03:08
MARCHE ET CHOEUR
Les voici! Les voici!
(Carmen - M. Tomcic, Escamillo - S. Hapac, CNT Split Choir)

Bizet’s masterpiece is one among the few in operatic literature that is deeply carved into tough and ill-natured reality of life. Prosper Merimee’s novel, on which the libretto is based upon, tells about “backdoor people” and Bizet’s music raises events from such demimonde surroundings to the pure tragic heights. Carmen is certainly the most popular and most enigmatic among all heroines of operatic stage. So many times her character has been interpreted but somehow it seems that all the secrets have not yet been revealed.

Bizetovo remek-djelo jedno je od rijetkih u opernoj literaturi koje je duboko usječeno u tvrdu i opaku stvarnost života. Novela Prospera Mériméea po kojoj je rađen libreto govori o ljudima  ''sa stražnjih ulaza'', a Bizetova glazba zbivanja u okruženju tog polusvijeta izdiže do čistih tragičkih razina. Lik Carmen zacijelo je najpopularniji i najenigmatičniji među junakinjama operne pozornice. Čitan je bezbroj puta, pa ipak se čini kao da mnoge njegove tajne još nisu otkrivene.

   

           

Dirigent: IVO LIPANOVIĆ
Redatelj: PETAR SELEM
Umjetnički suradnik redatelja: ANTUN MARINIĆ
Scenograf: MARIN GOZZE
Kostimograf: DORA ARGENTO
Prilagodba kostima: NAJDA KROMIĆ
Zborovođa: ANA ŠABAŠOV
Oblikovatelj svjetla: DENI ŠESNIĆ

Koncertni majstor: Julian Nechita
Dječji zbor glazbene škole "Josip Hatze" - zborovođa: Nela Bujas Luketić
Korepetitori: Vera Pavasović, Tetyana Borchagivska
Inspicijent: Elza Tudor Gančević
Lektor i šaptač: Mirjana Zelić


ZBOR HNK SPLIT
ORKESTAR HNK SPLIT
BALET HNK SPLIT

Uloge

Carmen, Ciganka: MARTINA TOMČIĆ
Don José, narednik: BOJIDAR NIKOLOV, ANTE IVIĆ
Escamillo, toreador: SINIŠA HAPAČ
Micaëla, djevojka iz Joseova sela: BOŽENA SVALINA
Zuniga, kapetan: BERISLAV PUŠKARIĆ, IVICA LOŽIĆ, ANTE JERKUNICA
Frasquita, njezina  prijateljica Ciganka: MARIJA VIDOVIĆ, JELENA MATIĆ, DAJANA STOLIĆ BOHNERT
Mercédès, njezina prijateljica Ciganka: LJILJANA ČOKLJAT, NERA GOJANOVIĆ
Dancaïre, krijumčar: VINKO MAROEVIĆ, ŠPIRO BOBAN
Remendado, krijumčar: SVETO MATOŠIĆ KOMNENOVIĆ, SAŠA JAKELIĆ
Morales, narednik  straže: ZLATKO KOKEZA, JAKOV KOŠČINA, FRANJO PAVIĆ, JURE MIROŠEVIĆ

Press clipping

MLADOST U GLAVNOJ ULOZI
Igor Brešan  PDF  Slobodna Dalmacija, 08. 11. 2003.


Postojali su debeli razlozi zašto je nakon šest godina splitski teatar ponovno na scenu postavio Carmen: uz onaj banalan da se radi o najraspjevanijoj operi, dodana vrijednost je u protagonistici Martini Tomčić, te u suradnji dvaju kazališta s kojom se može samo dobiti

 

CARMEN NAŠIH DANA
Tonći Šitin  PDF  Vjesnik, 08. 11. 2003.


Redatelj Petar Selem smješta »Carmen« u suvremenu zbilju / MartinaTomčić kao predana heroina, koja nosi specifičnu dramsku napetost / Više dobrih solista / Iznenađena tradicionalna publika / Selem sve usredotočuje na lik Carmen filigranski prateći raspon njezinih reakcija od brutalnosti, čulnosti, sanjalačke zanesenosti, do fatalizma koji je groteskan i tragičan istovremeno.

 

SELEM NESHVAĆEN KAO I GEORGES BIZET
Dragan Miljuš  PDF  Večernji list, 08. 11. 2003.


Martina Tomčić i Božidar Nikolov oduševili, režija podijelila publiku
Selemu treba skinuti kapu na hrabrosti. Nije išao na sigurno, pa je opasnim revizionizmom uvelike determinirao krajnji učinak. Na bolje ili lošije - kako tko gleda.
Rasteretimo li se pak ovog uvelike nepotrebnog filozofiranja o esenciji, "Carmen" s Martinom Tomčić i Božidarom Nikolovom komad je koji se ne propušta. Prava mala ali fina senzacija s dovoljnom dozom kontroverzije.

SELEMOVA NOVA MODERNIZACIJA SLAVNE OPERE SASVIM PROMAŠENA
Branimir Pofuk  PDF  Jutarnji list, 08. 11. 2003.


... bugarski tenor Božidar Nikolov svojim sasvim neprikladnim glasom, nesigurnom intonacijom i iznenađujuće stisnutim grlom u svim visinama ni trenutka nije mogao parirati sve boljoj, samouvjerenijoj i na sceni angažiranijoj Martini Tomčić. (...) Lik Carmen zaglavio se negdje između rasne žene od krvi i mesa i sasvim nestvarnog i zapravo izmišljenog i neuvjerljivog prototipa. A od gostujućeg tenora bili su znatno bolji ili barem mnogo solidniji i svi ostali domaći solisti, među kojima su se osobito istaknuli Berislav Puškarić, Božena Svalina, Marija Vidović i Ljiljana Čokljat.

Izvedbe

 

2003

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

XY

XI

01

02

03

04

05

XII

XYZ

05

2004

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

XY

I

06

07

II

III

IV

V

XYZ