Kliknite na vijest da biste pročitali opširniji tekst

 

 

 


  MARTINA FILJAK  

glasovir

Foyer HNK Split, 28. 02. 2005. u 19.30h

 Program 

M. RAVEL
Une barque sur l'ocean

B. BARTOK
Im freien (I)
With drums and pipes
Barcarolle
Musettes

A. SKRJABIN
Druga sonata op. 19
Andante
Presto

* * * * *
L VAN BEETHOVEN
Varijacije na vlastitu temu op. 34

S. RAHMANJINOV
Moment musicaux op. 16
Andantino
Allegro
Andante cantabile
Presto


 MARTINA FILJAK   (Zagreb, 1978) istaknuta je hrvatska pijanistica novije generacije. Glazbenu naobrazbu stekla je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i na bečkom Konzervatoriju, a usavršavala se u Njemačkoj (Hochschule für Musik Karlsruhe) i Nizozemskoj (Hogeschool voor Muziek Rotterdam). Među uglednim pedagozima kod kojih je studirala su V. Krpan, L. Brumberg, R. Kehrer, I. Biret, E. Indjić, L. Berman, O. Meisenberg, a trenutno se usavršava kod istaknutog glasovirskog pedagoga K. H. Kämmerlinga u Hannoveru te kod glasovitog S. Bishopa Kovacevicha u Londonu. Nastupala je sa svim hrvatskim orkestrima te gostovala u inozemstvu (Slovenija, Italija, Austrija, Bugarska, Češka, Njemačka, Švicarska, Rusija, Finska, Japan, Australija, SAD), k tome u nekim najznačajnijim svjetskim koncertnim dvoranama - Cortot u Parizu, Concertgebouw u Amsterdamu, Bösendorfer u Beču, Gnjesin institut u Moskvi, Steinway Hall u New Yorku, Hotel de Ville u Bruxellesu, te na priznatim svjetskim festivalima - New Music Festival (Bugarska), Valery Gerghiev Festival (Nizozemska), The Lapland Festival (Finska), Festival Valentiniano (Italija), Sydney International Piano Competition and Festival (Australija).

Dva puta proglašena je najboljim mladim glazbenikom u Hrvatskoj te osvaja nagradu Zagrebačke filharmonije (1993.) i Hrvatske glazbene mladeži (1998.). Godine 2000. osvaja nagrade tvrtke Bösendorfer u Beču i Natjecanja Okiden u Japanu te prve nagrade na natjecanjima J. Brahms u Austriji i M. Masin u Italiji. Sljedeće 2001. dobitnica je prve nagrade na natjecanju D. Mackenzie u New Yorku i tvrtke Kawai na festivalu YAMPF u SAD. Prvi od tri nosača zvuka koje je do sad objavila (Schumann, Ravel, Skrjabin) nagrađen je s dvije hrvatske diskografske nagrade “Porin”.

 Kritike 
Sva svoja pijanistička umijeća Martina Filjak pokazala je u šest Glazbenih trenutaka op. 16 posljednjeg romantika i jednog od najvećih pijanista novijega doba Sergeja Rahmanjinova.
Kako ona svira tehnikom “milovanja klavijature”, u stanju je interpretativno dočarati sve finese te autobiografski duboke glazbe, neopravdano prokazivane zbog pompoznog virtuoziteta.
Nenad Turkalj, Vjesnik, Zagreb

S Beethovenovim je Bagatelama pokazala stanoviti povratak jednostavnosti izraza u maloj formi punoj kontrasta, filigranski pristup detalju, izrazitu sklonost liričnosti. Taj ženski princip nije dakako slabost već stav u kojem ponajbolje razvija tonsku paletu, a ujedno će i nesvakidašnju izdržljivost i srčanost pokazati u brzacima posljednjeg stavka Sonate Prokofjeva.
Maja Stanetti, Večernji list, Zagreb