|
MARTINA FILJAK
glasovir
Foyer HNK Split,
28. 02. 2005. u 19.30h

Program
M.
RAVEL
Une barque sur l'ocean
B.
BARTOK
Im freien (I)
With drums and pipes
Barcarolle
Musettes
A.
SKRJABIN
Druga sonata op. 19
Andante
Presto
*
* * * *
L VAN BEETHOVEN
Varijacije na vlastitu temu op. 34
S.
RAHMANJINOV
Moment musicaux op. 16
Andantino
Allegro
Andante cantabile
Presto
MARTINA
FILJAK (Zagreb,
1978) istaknuta je hrvatska pijanistica novije generacije. Glazbenu naobrazbu
stekla je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i na bečkom Konzervatoriju, a usavršavala
se u Njemačkoj (Hochschule für Musik Karlsruhe) i Nizozemskoj (Hogeschool voor
Muziek Rotterdam). Među uglednim pedagozima kod kojih je studirala su V. Krpan,
L. Brumberg, R. Kehrer, I. Biret, E. Indjić, L. Berman, O. Meisenberg, a
trenutno se usavršava kod istaknutog glasovirskog pedagoga K. H. Kämmerlinga u
Hannoveru te kod glasovitog S. Bishopa Kovacevicha u Londonu. Nastupala je sa
svim hrvatskim orkestrima te gostovala u inozemstvu (Slovenija, Italija,
Austrija, Bugarska, Češka, Njemačka, Švicarska, Rusija, Finska, Japan,
Australija, SAD), k tome u nekim najznačajnijim svjetskim koncertnim dvoranama
- Cortot u Parizu, Concertgebouw
u Amsterdamu, Bösendorfer u Beču, Gnjesin
institut u Moskvi, Steinway Hall u
New Yorku, Hotel de Ville u
Bruxellesu, te na priznatim svjetskim festivalima - New
Music Festival (Bugarska), Valery
Gerghiev Festival (Nizozemska), The
Lapland Festival (Finska), Festival
Valentiniano (Italija), Sydney
International Piano Competition and Festival (Australija).
Dva
puta proglašena je najboljim mladim glazbenikom u Hrvatskoj te osvaja nagradu
Zagrebačke filharmonije (1993.) i Hrvatske glazbene mladeži (1998.). Godine
2000. osvaja nagrade tvrtke Bösendorfer
u Beču i Natjecanja Okiden u Japanu
te prve nagrade na natjecanjima J. Brahms
u Austriji i M. Masin u Italiji.
Sljedeće 2001. dobitnica je prve nagrade na natjecanju D. Mackenzie u New Yorku i tvrtke Kawai na festivalu YAMPF u SAD. Prvi od tri nosača zvuka koje je do
sad objavila (Schumann, Ravel, Skrjabin) nagrađen je s dvije hrvatske
diskografske nagrade “Porin”.
Kritike
Sva
svoja pijanistička umijeća Martina Filjak pokazala je u šest Glazbenih
trenutaka op. 16 posljednjeg romantika i jednog od najvećih pijanista novijega
doba Sergeja Rahmanjinova.
Kako ona svira tehnikom “milovanja klavijature”, u stanju je interpretativno
dočarati sve finese te autobiografski duboke glazbe, neopravdano prokazivane
zbog pompoznog virtuoziteta.
Nenad
Turkalj, Vjesnik, Zagreb S
Beethovenovim je Bagatelama pokazala stanoviti povratak jednostavnosti izraza u
maloj formi punoj kontrasta, filigranski pristup detalju, izrazitu sklonost liričnosti.
Taj ženski princip nije dakako slabost već stav u kojem ponajbolje razvija
tonsku paletu, a ujedno će i nesvakidašnju izdržljivost i srčanost pokazati
u brzacima posljednjeg stavka Sonate Prokofjeva.
Maja
Stanetti, Večernji list, Zagreb
|