Kliknite na vijest da biste pročitali opširniji tekst

 

 

 


  GRIGORIJ ŽISLIN I SPLITSKI KOMORNI ORKESTAR  

HNK Split, 05. 05. 2005. u 20.00h

SPLITSKI KOMORNI ORKESTAR

Dirigent
GRIGORIJ ŽISLIN



Solisti na violini:
GRIGORIJ ŽISLIN i ANDREI ROSENDENT
violina

 Program 

JOHANN SEBASTIAN BACH
Koncert za dvije violine i gudače u d-molu
Vivace - Largo ma non tanto - Allegro
Solisti: Grigorij Žislin i Andrei Rosendent

EDISON DENISOV
Pet Paganinijevig capriccia za violinu i gudački orkestar
Modretao - Andante - Allegretto - Alegretto - Tema s varijacijama - Finale
Solist: Grigorij Žislin

* * * *

RRANZ SCHUBERT
Rondo za violinu i gudače
Solist: Grigorij Žislin

DMITRIJ ŠOSTAKOVIČ
Gudački kvartet op. 110, br. 8.
U spomen žrtvama fašizma i ratova
Largo - Allegro molto - Allegretto - Largo - Largo


 GRIGORIJ ŽISLIN  (rođen u Petrogradu 1945.) pripada glazbenoj školi Moskovskog konzervatorija na čelu s čuvenim ruskim pedagogom Yurijem Yankelevitchem. Već kao mlad glazbenik (sa 22 godine) osvaja prvo mjesto na Paganinijevu natjecanju u Genovi te srebrnu medalju na natjecanju Kraljice Elizabete u Bruxelessu, da bi od tada postao stalnim gostom brojnih europskih pozornica svirajući pod vodstvom najistaknutijih dirigenata današnjice. Njegov repertoar obuhvaća vrlo širok raspon solo skladbi za violinu, kao i vrlo raznolik opus simfonijske i komorne glazbe za violinu i violu od baroka do skladbi suvremenih skladatelja.
Žislin je rado viđen gost prestižnih glazbenih festivala te nezaobilazan sudionik stručnih prosudbenih timova na međunarodnim violinskim natjecanjima u Genovi, Montrealu; ili onima Henryka Wieniawskog u Poljskoj, Yehudija Menuhina u Engleskoj i mnogim drugima.
Iskonski važna nit glazbene edukacije i osobnog prenošenja interpretacijskih mogućnosti učinila je i Grigorija Žislina predanim prenositeljem violinističkog umijeća, pa je uz nebrojene druge mlade talente i Yuri Žislin, njegov sin, također postao svjetski priznatim mladim glazbenikom koji je poniknuo u očevoj violinskoj školi. Svoja violinistička i dirigentska iskustva Žislin i danas prenosi na mlađe naraštaje kao profesor na Royal College of music u Londonu te na Staatlichen Hochschule für Musik u Würzburgu.
Među brojnim glazbenim zapisima Grigorija Žislina vrijedi posebno istaknuti one vezane uz suradnju s Kryzstofom Pendereckim. Blizak s brojnim suvremenim skladateljima poput Schnittkea, Denisova ili Sofije Gubaidulline, Žislin je posebnu duhovnu prisnost ostvario s Pendereckim prvi u Rusiji izvodeći njegov violinski koncert, a potom i snimajući kompletna djela Pendereckoga za violinu i violu. Štoviše, Žislin je violu i počeo svirati na nagovor Pendereckoga kako bi u Europi upravo on predstavio koncert Pendereckoga za violu. U znak posebne zahvalnosti Penderecki je snimio i poseban CD pod nazivom Cadenza sa skladbama za violu solo koje je Penderecki upravo za njega i napisao. 
Žislin, naravno, pripada i onom krugu vrhunskih umjetnika koji težeći savršenstvu s pažnjom bira i glazbalo na kojemu svira, pa tako vrlo često nastupa s violinom Guadagnini iz 1759. godine.

 ANDREY ROSENDENT   rođen je 1989. godine u Kaliningradu (Rusija) gdje i započeo glazbenu naobrazbu. Obrazovanje nastavlja 2001. godine u Centralnoj muzičkoj školi u Moskvi kao jednoj od najboljih u Rusiji i to kod prof. Sergeja Kravčenka.
Učestalije počinje koncertno nastupati 1999. godine i to u Moskvi, Sankt Peterburgu, Novgorodu, Kaliningradu, ali isto tako i u brojnim europskim zemljama: Švedskoj, Francuskoj, Poljskoj, Španjolskoj, Njemačkoj... Na Međunarodnom natjecanju u Tallinnu (Estonija) godine 2000. osvaja prvo mjesto te sudjeluje na brojnim međunarodnim festivalima uključujući i čuveni festival u Colmaru (Francuska). Smatrajući ga iznimnim talentom umjetnički ravnatelj festivala Vladimir Spivakov  poziva ga kao solistu i na brojne druge koncerte, a svoje divljenje izražava i poklanjajući mu vrlo vrijednu violinu.
Dietmar Machold, poznati europski kolekcionar i mecena prigodom svoja dva posjeta Rusiji također je Rosendentu ukazao rijetku čast da upravo njega izabere da koncertno demonstrira vrijednost violinskih primjeraka koje čuva u osobnom vlasništvu, a koje su djelo obitelji Stradivari i Guarneri.
Svoje violinsko umijeće Rosendent neprestano usavršava kod takvih majstora kakvi su npr. Zakhar Bron, Irina Bochkova, Isaak Shulmann... i njihovo je zajedničko uvjerenje da je riječ o vrhunskom mladom violinistu pred kojim su neslućene mogućnosti.

 SPLITSKI KOMORNI ORKESTAR  Prve violine: Valter Lovričević, Ana Tošić, Ana Kačić, Tatjana Stehlik, Antoinette Besak Druge violine: Gordana Baković, Mesud Glavaš, Silvana Vulas, Domagoj Gjurašin, Tereza Alabanda Viole: Pavel Kandrusevich, Ivan Hut, Meri Skejić Violončela: Sunčana Hut, Bernarda Čavar Kontrabas: Oleg Goursky

Splitski komorni orkestar snovan je 2000. godine u okrilju Splitskog filharmonijskog društva. Na dugoj i bogatoj tradiciji splitskih komornih orkestara utemeljen je ansambl sastavljen mahom od mladih gudača, kao posljedica snažnoga zamaha na gudačkim odjelima Glazbene škole Josipa Hatzea i Umjetničke akademije u Splitu. Pod umjetničkim vodstvom maestra Pavla Dešpalja, SKOK je u relativno krakom razdoblju postao pokretač koncertnog života u Splitu. Uz maestra Dešpalja, ansamlom su do sada ravnali Valter Dešpalj i Ivan Repušić, a kao solisti nastupali Dani Bošnjak, Željko Milić, Sanja Madunić, Valter Lovričević, Paula Poklepović, Renata Pokupić, Martina Tomčić, Adela Golac-Rilović, Mihovil Karuza, Sanja Milić, Aleksandar Andrussenko, te u ciklusu mladih solista Ante Jerkunica, Gordan Tudor, Kajana Pačko, Katja Šešelj i Antoinette Besak.