Kliknite na vijest da biste pročitali opširniji tekst

 

 


Splitski komorni orkestar: ADAGIO - na Dušni dan


Dirigent: Ivan Repušić

Foyer HNK Split, 02. 11. 2005. u 19.30h

Tomaso Albinoni
ADAGIO

Alessandro Stradella
PIETA SIGNORE
Solist: Ante Jerkunica - bas

Antonio Vivaldi

IN TURBATO MARE IRATO
Motet za sopran i gudače RV 627
Solistica: Sanja Madunić - sopran

Giacomo Puccini
CRISANTEMI

Samuel Barber
ADAGIO

SPLITSKO FILHARMONIJSKO DRUŠTVO - SPLITSKI KOMORNI ORKESTAR
/ Umjetnički voditelj i dirigent: Pavle Dešpalj / Koncertni majstor: Valter Lovričević /
I. Violine: Valter Lovričević, Ana Tošić, Loris Grubišić, Ana Kačić, Tatjana Stehlik  II. violine: Gordana Baković, Mesud Glavaš, Domagoj Gjurašin, Tereza Alabanda / Viole: Pavel Kandrusevich, Ivan Hut, Stipe Marinić / Violončela: Sunčana Hut, Bernarda Čavar / Kontrabas: Oleg Goursky / Spinet /orgulje: Ivana Dragičević / Glazbeni producent i predsjednik Splitskog filharmonijskog društva: Gordan Sladoljev 

SPLITSKI KOMORNI ORKESTAR djeluje od jeseni 2000. godine. Sjajna generacija mladih gudača, koji su 2000. godine već završili ili su bili pred završetkom školovanja u Glazbenoj školi Josipa Hatzea, navela je Splitsko filharmonijsko društvo da pokrene rad novoga komornog orkestra u Splitu. Predsjednik Društva Gordan Sladoljev okupio je te jeseni skupinu glazbenika koji će biti okosnica Splitskog komornog orkestra (SKOK-a) - Valtera Lovričevića, Mihovila Karuzu, Olega Gourskog i Ivanu Dragičević. Sastav ansambla prioritetno čini upravo ta nova generacija gudača, a mjesto dirigenta i umjetničkog voditelja ponuđeno je maestru Pavlu Dešpalju, što on rado prihvaća. Prvim nastupom 4. prosinca 2000. godine u prepunom foajeu splitskoga HNK orkestar obilježava 250. obljetnicu rođenja J. S. Bacha. Iz godine u godinu, ansambl pokazuje napredak, koji u petoj godini rada već kulminira vrijednostima koje plijene nacionalnu pozornost. Uz maestra Dešpalja, svakako najzaslužnijeg za uspjehe SKOK-a, značajan doprinos dali su i mladi dirigent Ivan Repušić te gostujući dirigenti Valter Dešpalj i Tonči Bilić.

Programski, ansambl je prepoznatljiv po njegovanju djela hrvatskih, osobito splitskih skladatelja, te izvedbama djela svjetske lit­erature 20. stoljeća. Brojni su solisti nastupali uz ansambl, najzvučnije je ime Grigorij Žislin, te vodeći hrvatski umjetnici kao Renata Pokupić, Ivana Bilić, Martina Tomčić, Jan Janković i drugi. SKOK ciljano kao soliste afirmira vodeće splitske umjetnike Željka Milića, Valtera Lovričevića, Sanju Milić, Nelli Manuilenko, Olega Gourskog, Sanju Madunić i druge. K tome, ansambl djeluje na afirmiranju splitskih umjetnika solista koji profesionalni put ostvaruju u drugim sredinama.

Stručni žiri Slobodne Dalmacije svoju godišnju nagradu za kulturu "Jure Kaštelan" dodijelio je 2005. godine Splitskom komornom uz obrazloženje da je u splitsku glazbenu reprodukciju uveo nove kriterije. "Svaki njegov koncert predstavlja svojevrsnu priču za sebe, od kojih su posebno upamćena ostvarenja izvedbi Sagliea, Josipovića, Bartoka, Griega, Radice, Cipcija, Debussyja, te konačno Šostakoviča."

SANJA MADUNIĆ završila je Glazbenu školu Josip Hatze u klasi prof. Branke Ristić, a Muzičku akademiju u Zagrebu u klasi prof. Marije Borčić. Usavršavala se dvije godine u Stuttgartu kod prof. Dunje Vejzović. Njezina pjevačka aktivnost grana se u opernom i koncertnom smjeru. Gostovala je u Španjolskoj i Mađarskoj kao članica ansambla Collegium musicum. Snimala je za radio i televiziju. Dobitnica je nagrade Porin. Surađuje s brojnim hrvatskim orkestrima. Profesorica je pjevanja u Glazbenoj školi Josip Hatze.

ANTE JERKUNICA rođen je u Splitu, gdje je završio Glazbenu školu "Josip Hatze", a diplomirao je na Visokoj školi za glazbenu umjetnost "Ino Mirković" u Lovranu. Za vrijeme školovanja sudjeluje na brojnim državnim i međunarodnim natjecanjima (Japan, Austrija, Italija, Francuska, Rumunjska) te osvaja visoke nagrade i priznanja. Sudionik je opernih seminara pod vodstvom Renate Scotto u Parmi te Olivere Miljaković u Rijeci.
U splitskom HNK debitira 2003. godine kao Zuniga u operi Carmen. Nakon manjih uloga (svećenika u Nebuccu i doktora u Traviati) pjeva Faraona u Verdijevoj Aidi na Splitskom ljetu 2004. Početkom sezone 2004/05 u HNK Split ostvaruje uloge Raimonda u Donizettijevoj operi Lucia di Lammermoor te Wurma u Verdijevoj Luisi Miller. Na 51. splitskom ljetu pjeva Orovesa u Puccinijevoj Normi (2005), a u sezoni 2005/06 Jerkunici je povjerena uloga Kneza Grjemina u Evgeniju Onjeginu P. I. Čajkovskoga. Od koncertnih nastupa treba izdvojiti Mozartove mise u C-duru i c-molu, pjevane u Dubrovniku, Zagrebu i Varaždinu, te ulogu Plutona u Monteverdijevu Ballo delle Ingrate izvedenu polukoncertno u Muzeju Mimara u Zagrebu.

IVAN REPUŠIĆ (1978) ponikao je u zadarskoj glazbenoj sredini (Glazbena škola Blagoje Bersa) i pripada mlađoj generaciji nadarenih hrvatskih dirigenata obrazovanih na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Studij dirigiranja završio je u klasi mo. Igora Gjadrova i mo. Vjekoslava Šuteja. Ostvarivši tokom karijere suradnju s gotovo svim istaknutim hrvatskim orkestrima, Repušić je istobno prošao brojna usavršavanja kod takvih imena kao što su mo. Ronald Zollman, mo. Jack Stamp, mo. Gianluigi Gelmetti, mo. Kazushi Ono...
Od sezone 2002. dirigent je Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu. Debitirao je operom Ljubavni napitak G. Donizzetia u studenom 2002, a do sada je ostvario nekoliko uspješnih premijernih i repriznih naslova: P. I. Čajkovski: Ščelkunčik (premijera 2003), G. Verdi: La traviata (pretpremijera 2004), J. Hatze: Povratak, R. Leoncavallo: Pagliacci, J. Gotovac: Ero s onoga svijeta... Na jubilarnom 50. Splitskom ljetu dirigirao je operom Nabucco G. Verdija,  za koju je nagrađen nagradom Slobodne Dalmacije JUDITA za najbolje ostvarenje u glazbenom programu. Od 2004. godine asistent je za dirigiranje na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu. Sezonu 2004/05 Ivan Repušić započeo je premijernim dirigiranjem Lucia di Lammermooor Gaetana Donizettija u režiji Krešimira Dolenčića i predstava je polučila rijetko viđene unisone pohvale kritike za kvalitetu i studioznost izvedbe. Slične pohvale doživjelo je u HNK Split i njegovo dirigiranje baletnom premijerom Minkusova Don Quijotea u koreografiji Valentine Ganibalove, a 2005. godinu obilježilo je i Repušićevo gostovanje u Japanu sa Zagrebačkom filharmonijom, kao što će je zacijlo obilježiti i skora premijera Evgenija Onjegina kojom Repušić dirigira u novoj sezoni HNK Split. Posebnu stranicu Repušićevih nadahnutih dirigentskih prinosa svakako predstavljaju i njegovi nastupi sa Splitskim komornim orkestrom s kojim surađuje od njegova osnutka.