Splitski
komorni orkestar: ADAGIO
- na Dušni dan |
Dirigent: Ivan Repušić
Foyer HNK Split, 02. 11. 2005. u 19.30h
Tomaso Albinoni
ADAGIO
Alessandro Stradella
PIETA
SIGNORE
Solist: Ante Jerkunica - bas
Antonio Vivaldi
IN
TURBATO MARE IRATO
Motet za sopran i gudače RV 627
Solistica: Sanja Madunić - sopran
Giacomo Puccini
CRISANTEMI
Samuel Barber
ADAGIO
|
SPLITSKO
FILHARMONIJSKO DRUŠTVO - SPLITSKI KOMORNI ORKESTAR
/ Umjetnički
voditelj i dirigent: Pavle Dešpalj / Koncertni majstor:
Valter Lovričević / I.
Violine: Valter Lovričević, Ana Tošić, Loris Grubišić, Ana Kačić,
Tatjana Stehlik II. violine: Gordana Baković, Mesud Glavaš,
Domagoj Gjurašin, Tereza Alabanda / Viole: Pavel Kandrusevich,
Ivan Hut, Stipe Marinić / Violončela: Sunčana Hut, Bernarda Čavar
/ Kontrabas: Oleg Goursky / Spinet /orgulje: Ivana Dragičević
/ Glazbeni
producent i predsjednik Splitskog filharmonijskog društva:
Gordan Sladoljev
SPLITSKI
KOMORNI ORKESTAR djeluje
od jeseni 2000. godine. Sjajna generacija mladih gudača, koji su 2000.
godine već završili ili su bili pred završetkom školovanja u
Glazbenoj školi Josipa Hatzea, navela je Splitsko filharmonijsko društvo
da pokrene rad novoga komornog orkestra u Splitu. Predsjednik Društva
Gordan Sladoljev okupio je te jeseni skupinu glazbenika koji će biti
okosnica Splitskog komornog orkestra (SKOK-a) - Valtera Lovričevića,
Mihovila Karuzu, Olega Gourskog i Ivanu Dragičević. Sastav ansambla
prioritetno čini upravo ta nova generacija gudača, a mjesto dirigenta
i umjetničkog voditelja ponuđeno je maestru Pavlu Dešpalju, što on
rado prihvaća. Prvim nastupom 4. prosinca 2000. godine u prepunom
foajeu splitskoga HNK orkestar obilježava 250. obljetnicu rođenja J.
S. Bacha. Iz godine u godinu, ansambl pokazuje napredak, koji u petoj
godini rada već kulminira vrijednostima koje plijene nacionalnu
pozornost. Uz maestra Dešpalja, svakako najzaslužnijeg za uspjehe
SKOK-a, značajan doprinos dali su i mladi dirigent Ivan Repušić te
gostujući dirigenti Valter Dešpalj i Tonči Bilić.
Programski,
ansambl je prepoznatljiv po njegovanju djela hrvatskih, osobito
splitskih skladatelja, te izvedbama djela svjetske literature 20.
stoljeća. Brojni su solisti nastupali uz ansambl, najzvučnije je ime
Grigorij Žislin, te vodeći hrvatski umjetnici kao Renata Pokupić,
Ivana Bilić, Martina Tomčić, Jan Janković i drugi. SKOK ciljano kao
soliste afirmira vodeće splitske umjetnike Željka Milića, Valtera
Lovričevića, Sanju Milić,
Nelli
Manuilenko, Olega Gourskog, Sanju Madunić i druge. K tome, ansambl
djeluje na afirmiranju splitskih umjetnika solista koji profesionalni
put ostvaruju u drugim sredinama.
Stručni
žiri Slobodne Dalmacije svoju godišnju nagradu za kulturu
"Jure Kaštelan" dodijelio je 2005. godine Splitskom komornom
uz obrazloženje da je u splitsku glazbenu reprodukciju uveo nove
kriterije. "Svaki njegov koncert predstavlja svojevrsnu priču za
sebe, od kojih su posebno upamćena ostvarenja izvedbi Sagliea, Josipovića,
Bartoka, Griega, Radice, Cipcija, Debussyja, te konačno Šostakoviča."
SANJA
MADUNIĆ završila je Glazbenu školu Josip Hatze u klasi prof. Branke Ristić, a Muzičku
akademiju u Zagrebu u klasi prof. Marije Borčić. Usavršavala se dvije godine
u Stuttgartu kod prof. Dunje Vejzović. Njezina pjevačka aktivnost grana se u
opernom i koncertnom smjeru. Gostovala je u Španjolskoj i Mađarskoj kao članica
ansambla Collegium musicum. Snimala je za radio i televiziju. Dobitnica je
nagrade Porin. Surađuje s brojnim hrvatskim orkestrima. Profesorica je pjevanja
u Glazbenoj školi Josip Hatze. ANTE
JERKUNICA rođen je u Splitu, gdje je završio Glazbenu školu
"Josip Hatze", a diplomirao je na Visokoj školi za glazbenu
umjetnost "Ino Mirković" u Lovranu. Za vrijeme školovanja
sudjeluje na brojnim državnim i međunarodnim natjecanjima (Japan,
Austrija, Italija, Francuska, Rumunjska) te osvaja visoke nagrade i
priznanja. Sudionik je opernih seminara pod vodstvom Renate Scotto u
Parmi te Olivere Miljaković u Rijeci.
U splitskom HNK debitira 2003. godine kao Zuniga u operi Carmen. Nakon
manjih uloga (svećenika u Nebuccu i doktora u Traviati) pjeva Faraona u
Verdijevoj Aidi na Splitskom ljetu 2004. Početkom sezone 2004/05 u HNK
Split ostvaruje uloge Raimonda u Donizettijevoj operi Lucia di
Lammermoor te Wurma u Verdijevoj Luisi Miller. Na 51. splitskom ljetu
pjeva Orovesa u Puccinijevoj Normi (2005), a u sezoni 2005/06 Jerkunici
je povjerena uloga Kneza Grjemina u Evgeniju Onjeginu P. I. Čajkovskoga.
Od koncertnih nastupa treba izdvojiti Mozartove mise u C-duru i c-molu,
pjevane u Dubrovniku, Zagrebu i Varaždinu, te ulogu Plutona u
Monteverdijevu Ballo delle Ingrate izvedenu polukoncertno u
Muzeju Mimara u Zagrebu. IVAN
REPUŠIĆ (1978) ponikao je u zadarskoj glazbenoj sredini (Glazbena
škola Blagoje Bersa) i pripada mlađoj generaciji nadarenih
hrvatskih dirigenata obrazovanih na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.
Studij dirigiranja završio je u klasi mo. Igora Gjadrova i mo.
Vjekoslava Šuteja. Ostvarivši tokom karijere suradnju s gotovo svim
istaknutim hrvatskim orkestrima, Repušić je istobno prošao brojna
usavršavanja kod takvih imena kao što su mo. Ronald Zollman, mo. Jack
Stamp, mo. Gianluigi Gelmetti, mo. Kazushi Ono...
Od
sezone 2002. dirigent je Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu.
Debitirao je operom Ljubavni napitak G. Donizzetia u studenom
2002, a do sada je ostvario nekoliko uspješnih premijernih i repriznih
naslova: P. I. Čajkovski: Ščelkunčik (premijera 2003), G.
Verdi: La traviata (pretpremijera 2004), J. Hatze: Povratak,
R. Leoncavallo: Pagliacci, J. Gotovac: Ero s onoga svijeta...
Na jubilarnom 50. Splitskom ljetu dirigirao je operom Nabucco G.
Verdija,
za koju je nagrađen nagradom Slobodne Dalmacije JUDITA za
najbolje ostvarenje u glazbenom programu. Od 2004. godine asistent je za
dirigiranje na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu. Sezonu
2004/05 Ivan Repušić započeo je premijernim dirigiranjem Lucia di
Lammermooor Gaetana Donizettija u režiji Krešimira Dolenčića i
predstava je polučila rijetko viđene unisone pohvale kritike za
kvalitetu i studioznost izvedbe. Slične pohvale doživjelo je u HNK
Split i njegovo dirigiranje baletnom premijerom Minkusova Don
Quijotea u koreografiji Valentine Ganibalove, a 2005. godinu obilježilo
je i Repušićevo gostovanje u Japanu sa Zagrebačkom filharmonijom, kao
što će je zacijlo obilježiti i skora premijera Evgenija Onjegina
kojom Repušić dirigira u novoj sezoni HNK Split. Posebnu stranicu Repušićevih
nadahnutih dirigentskih prinosa svakako predstavljaju i njegovi nastupi
sa Splitskim komornim orkestrom s kojim surađuje od njegova osnutka. |