Glazbena tragedija u 3 čina (8 slika)
Music
tragedy in three acts, eight scenes
Libreto:
Hugo Badalić, prema drami Zriny Theodora Körnera
Libretto
by Hugo
Badalić,
based on the play Zriny
by Theodor
Körner.
Praizvedba:
Narodno zemaljsko kazalište, Zagreb - 04. 11. 1876.
First
performance: Croatian National Theatre, Zagreb, November 04,
1876.
Premijera Opening night:
HNK Split, 04. 04. 2006. u 20.00h ZBOR
I OKRESTAR HNK SPLIT
Dirigent
Conductor:
Hari
Zlodre
Redateljica
Directed by:
Stephanie Jamnicky
Scenografija Set
design: Dinka Jeričević
Kostimografija
Costume design:
Irena Sušac
Koreografija i asistent redatelja Choreographer
and director assistant: Miljenko Vikić
Zborovođa Chorus Master:
Ana Šabašov
Oblikovanje svjetla
Light
design: Zoran Mihanović
Oblikovanje zvuka Sound design:
Ivica Bilić
Koncertni majstor Concert
master: Julian Nechita /
Korepetitorice Repetiteurs:
Vera Pavasović, Tetyana Borchagivska / Inspicijentica
Stage
manager: Elza Tudor
Gančević /
Šaptačica Prompter:
Mirjana Zelić / Asistent kostimografa
Costume design assistant:
Rahela Jurčević
Uloge
Cast:
Nikola Šubić Zrinjski, ban hrvatski, zapovjednik
Sigeta: Siniša Hapač / Rato Kliškić
Eva, njegova žena: Zorica
Antonić / Marija Bogaverdes
Jelena, njihova kćerka: Željka Predojević / Božena Svalina /
Snježana Katić
Gašpar Alapić, časnik sigetski: Jadran Barišković /
Franjo Pavić /
Krešimir Gabrilo
Lovro Juranić, časnik sigetski: Miljenko Đuran / Sveto Matošić
Komnenović / Saša Jakelić
Vuk Paprutović, časnik sigetski: Miroslav Ljubičić / Jure Mirošević
Sulejman
Veliki, turski car: Ivica Čikeš
Mehmed Sokolović, veliki vezir: Špiro Boban / Vinko Maroević
/ Ante Ivić
Mustafa, bosanski paša: Zdeslav Petrašić
Ali Portuk, zapovjednik topništva: Krešimir Gabrilo
Ibrahim Begler-beg:
Tonči Banov
Levi, liječnik Sulejmanov: Henrik Šimunković / Franjo Pavić
Glasnik: Dejan Jerinić
Ivan
pl Zajc
NIKOLA ŠUBIĆ ZRINJSKI >
Dirigent:
Hari
Zlodre >
Redateljica:
Stephanie Jamnicky
Premda Zajčev opus broji više od tisuću različitih skladbi, među
kojima i gotovo trideset opera, ipak je tek njegov Nikola Šubić
Zrinjski zavrijedio status neprikosnovenosti među hrvatskim opernim
naslovima. Kao glazbena tragedija s nacionalnom tematikom, Zrinjski
je od početka pogodio bilo naroda, što ga je učinilo operom s čijom se
popularnošću može mjeriti još jedino Gotovčev Ero. U Splitu je
posljednji put, znakovito, Zrinjski postavljan 1991., u osvit
sudbonosne borbe za samostalnost, i na repertoaru se zadržao za cijelog
Domovinskog rata, a kako u publike nikada nije nailazio na mlak prijem,
zacijelo će i ovaj put izazvati snažan emocionalni naboj.
Ivan
pl Zajc NIKOLA ŠUBIĆ ZRINJSKI >
Conductor:
Hari Zlodre >
Director:
Stephanie Jamnicky
Although
Zajc composed more than a thousand of different compositions, among which
nearly thirty operas, only his Nikola
Šubić Zrinjski deserved the supreme status among all of the Croatian
operatic titles. As a musical tragedy dealing with the national topics,
from the very beginning Zrinjski
won the hearts of the nation and its popularity can be compared only with
that of Ero the Joker by
Gotovac. Significantly, its latest Split production was staged in 1991, in
the eve of the historic fight for independence, and remained in the
repertoire during the whole Croatian War of Independence. As Zrinjski
has never been tepidly received by the audience, it will certainly provoke
strong emotions once more.
|