NAGRADE 18. MARULIĆEVIH DANA
|
|
1. MARUL ZA PREDSTAVU U CJELINI dodijeljen je predstavi „METASTAZE“ Ive Balenovića i Borisa Svrtana u izvedbi Satiričkog kazališta „Kerempuh“ iz Zagreba. Dobrim humorom, beskompromisnošću, suosjećanjem i razmišljanjem o rendgenskoj slici društvenog stanja vidljivoj na sceni, postignuta je dijagnoza hrvatskog društva i njezina metafora. Snažnim udarcima „Metastaze“ nemilosrdno pogađaju u najtruliji segment hrvatske zbilje, rastvarajući je istodobno i duhovito i brutalno. „Metastaze“ nas katarzično osvješćuju i nude kazalište koje nas se tiče i prema kojemu nitko ne može ostati ravnodušan.
|
|
2. MARUL ZA IZVEDENI DRAMSKI TEKST dodijeljen je TENI ŠTIVIČIĆ za tekst „Krijesnice“ u izvedbi Zekaem-a iz Zagreba. Precizne dramaturgije i vrlo kultiviranog scenskog govora koji je organiziran oko prirodno fragmentiranih dramskih epizoda, Tena Štivičić nametnula se kao spisateljica najzanimljivijeg dramskog pisma, u kojem ključna dramska stanja tranzicijskog društva tematizira na način koji može biti prihvaćen u gotovo svim svjetskim kazališnim sredinama. Osim toga, tekst odlikuje suptilan humor koji ocrtava sjetu našeg klaustrofobičnog i moralno upitnog svijeta. |
|
3. MARUL ZA DRAMATURŠKU OBRADU ILI PRILAGODBU TEKSTA dodijeljen je BORISU SVRTANU za dramatizaciju romana „Metastaze“ Ive Balenovića u izvedbi Satiričkog kazališta Kerempuh iz Zagreba.
Samo naizgled lokalna
kvartovska priča o sudbinama likova dijagnosticirana kao metastaza u
društvenom tkivu, na vrlo uvjerljiv način sa svojim apsurdnnim i bolnim
obratima postaje univerzalna i prepoznatljiva. Boris Svrtan istakao je
iz romana prvijenca Ive Balenovića promjene u društvu uzrokovane ratom i
korupcijom. Pretežno monološku strukturu, Svrtan je uspješno
transformirao u živ kazališni dijalog. |
|
4. MARUL ZA REŽIJU dodijeljen je JANUSZU KICI za predstavu „Krijesnice“ u izvedbi Zekaem-a iz Zagreba.
Janusz Kica složio je
sve elemente predstave „Krijesnice“ u skladnu i kazališno relevantnu
cjelinu jasne estetike i visokih umjetničkih dometa te se još jednom
potvrdio kao redatelj koji kazalište promišlja iz svog vremena. |
|
5. NAGRADE MARUL ZA
GLUMAČKA OSTVARENJA Agresivnog i potpuno socijalno neosviještenog Krpu, Vilim Matula donosi sa zavidnom glumačkom suptilnošću i sviješću. Vilim Matula uspješno balansira između zbiljski nepodnošljivog i scenski prihvatljivog. On gospodari svojim izrazom, scenom i publikom. - KSENIJI MARINKOVIĆ za uloge Žane u predstavi „Krijesnice“ Tene Štivičić i Europe u predstavi „Arhetip: Medeja/Žena bomba/Europa“ Ivane Sajko, u izvedbi Zekaem-a iz Zagreba. Ksenija Marinković svojom lucidnošću i scenskom drskošću u dvjema potpuno oprečnim kazališnim estetikama ostvaruje dva provokativna autoironična pogleda, na intimnom planu kroz lik neurotične apstinentice Žane, a na globalnom kroz lik vehementnog spomenika, mitske Europe. - NIVES IVANKOVIĆ za ulogu Mare u predstavi „Libar o' libra Marka Uvodića Splićanina“ Olje Lozice, prema motivima priča Marka Uvodića, u izvođenju Drame HNK Split. Suptilnost i tugu najstarije kćeri koja ne govori s ocem, Nives Ivanković donosi u nekoliko upečatljivih poteza, tvoreći snažnu epizodu i emotivno vežući gledatelja za suze i smijeh nekog, u vremenu, izgubljenog Splita. - METI JOVANOVSKOM za ulogu Mome u predstavi „Komšiluk naglavačke“ Nine Mitrović u izvedbi Dramskog teatra Skopje. Superiorno prezentirajući jednu glumačku školu, Meto Jovanovski dokazuje da veliki glumac ostaje svjež unatoč svim glumačkim trendovima. Suvremenim glumačkim sredstvima, on na sceni nosi postojanu kvalitetu u osjećaju i iskustvu svoga vremena. |
|
6. MARUL ZA SCENOGRAFIJU dodijeljen je SLAVICI RADOVIĆ za predstavu „Krijesnice“ Tene Štivičić u izvedbi Zekaem-a iz Zagreba. Funkcionalnom upotrebom materijala koji spadaju u svijet suvremene tehnologije, Slavica Radović je kreirala impresivne, a istodobno aseptički impersonalne prostore u kojima se kreću osobe iz svijeta Tene Štivičić. |
|
7. MARUL ZA KOSTIMOGRAFIJU dodijeljen je DIANI KOSEC BOUREK I IKI ŠKOMRLJ za predstavu „Suton“ Ive Vojnovića u izvedbi Kazališta Marina Držića iz Dubrovnika. Ove dvije umjetnice su još jedanput pokazale i dokazale da je moguće poštovati a istodobno ne biti rob onoga što zovemo historijski kostim. Njihove kreacije ne falsificiraju povijesne podatke a istovremeno precizno vizualiziraju sumorno nestajanje jednoga svijeta dočaranog u Vojnovićevu „Sutonu“. |
|
8. MARUL ZA OBLIKOVANJE SVJETLA dodijeljen je ALEKSANDRU ČAVLEKU za predstavu „Krijesnice“ Tene Štivičić u izvedbi Zekaem-a iz Zagreba. Hladna neonska rasvjeta, sjajno usklađena s fragmentima statičnih i pokretnih video projekcija, ravnopravan je dio onoga što čini vizualni okvir predstave „Krijesnice“. |
|
9. MARUL ZA SKLADANU SCENSKU GLAZBU – AUTORSKI RAD dodjeljuje se STANKU JUZBAŠIĆU za predstavu „Krijesnice“ Tene Štivičić u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih iz Zagreba.
Stanko Juzbašić još
jednom ispisuje note neraskidivo vezane uz tkivo predstave koje savršeno
funkcioniraju i s ostalim glazbenim materijalom tvore promišljenu
dramaturgiju zvuka . |
|
Po ocjeni publike najbolja predstava 18. Marulićevih dana je Libar o'libra Marka Uvodića Splićanina Olje Lozice (prema motivima proze Marka Uvodića u izvedbi HNK Split i režiji Gorana Golovka. Izjašnjavanjem na poleđini ulaznica publika je toj predstavi dala prosječnu ocjenu 4,80.
|
|
Žiri čitatelja glavnog medijskog pokrovitelja Slobodne Dalmacije nagradu za najbolje glumačko ostvarenje dodijelio je Vilimu Matuli za ulogu Krpe u predstavi Metastaze Ive Balenovića i Borisa Svrtana, u izvedbi Satiričkog kazališta Kerempuh. Žiri koji je ove godine djelovao u sastavu Željka Zorica, Slaven Kušljić, Maja Proso, Neven Duvnjak i Najda Nižetić,tako nagradu je obrazložio ovako: Ključan razlog za ovaj izbor, između više vrijednih glumačkih ostavrenja, bio je u njegovoj impresivnoj energiji, snažnoj ekspresiji, uživljenosti u lik, te fascinantnoj fizičkoj spremnosti. Vilim Matula zavladao je scenom i publikom, mi smo to prepoznali i uvažili!
|
|