|
SPLITSKI KOMORNI ORKESTAR
VEČER S MONIKOM LESKOVAR
Dirigent Ivan Repušić
Foyer HNK Split, 14. 1. 2008. u
19:30 h

Program:
Igor Stravinski Concerto in Re
Vivace – Arioso. Andantino – Rondo. Allegro
Giovanni Sollima Tree Raga Song
solistica: Monika Leskovar
- - - - - - -
Gioacchino Rossini Une larme
solistica: Monika Leskovar
Ottorino Respighi Antique arie e danze
Italiana. Andantino – Aria di corte. Andantino cantabile – Siciliana.
Cantabile –
Pasacaglia. Maestoso
Splitski komorni orkestar (SKOK)
I. violine: Valter Lovričević, Ana Tošić, David Vidović, Lovorka Vidović, Ana
Orlandini / II. violine: Anis Končić, Mesud Glavaš, Domagoj Gjurašin, Tereza
Alabanda / Viole: Pavel Kandrusevich, Ivan Hut, Stipe Marinić / Violončela:
Sunčana Hut, Bernarda Čavar, Mihovil Karuza / Kontrabas: Oleg Goursky / Glazbeni
producent - predsjednik Splitskog filharmonijskog društva: Gordan Sladoljev
Splitski komorni orkestar odavno je već ansambl koji se svrstao među
najzapaženija komorna glazbena tijela u Hrvatskoj. Pod umjetničkim vodstvom
maestra Pavla Dešpalja, a u okrilju Splitskog filharmonijskog društva, ovaj je
mladi ansambl u posljednjih nekoliko godina sve sugestivnijim i tehnički
dotjeranijim izvedbama stekao punu afirmaciju. Začuđujućom koncentracijom i
pedantnošću, splitski glazbenici iz koncerta u koncert pokazuju dobro
odnjegovanu kvalitetu složna, jedinstvena muziciranja, koje odaje visok
profesionalizam rada i umjetničke zrelosti.
SKOK djeluje od jeseni 2000. godine. Sjajna generacija mladih gudača, koji su
2000. godine već završili ili su bili pred završetkom školovanja u Glazbenoj
školi Josipa Hatzea, navela je Splitsko filharmonijsko društvo da pokrene rad
novoga komornog orkestra u Splitu. Predsjednik Društva Gordan Sladoljev okupio
je te jeseni skupinu glazbenika koji će biti okosnica Splitskog komornog
orkestra (SKOK-a) - Valtera Lovričevića, Mihovila Karuzu, Olega Gourskog i Ivanu
Dragičević. Iz godine u godinu, ansambl postiže sve značajnije dosege i pažnju
skreće vrijednostima koje plijene nacionalnu pozornost. Uz svog šefa, maestra
Dešpalja, svakako najzaslužnijeg za uspjehe SKOK-a, značajan doprinos dali su i
dirigent Ivan Repušić te gostujući dirigenti Valter Dešpalj, Tonči Bilić, Saša
Britvić... Programski, ansambl je prepo¬znatljiv po njegovanju djela hrvatskih,
osobito splitskih skladatelja, te izvedbama djela svjetske lit¬erature 20.
stoljeća. Brojni su solisti nastupali uz ansambl, najzvučnije je ime Grigorij
Žislin, te vodeći hrvatski umjetnici kao Renata Pokupić, Ivana Bilić, Martina
Tomčić, Jan Janković i drugi. SKOK ciljano kao soliste afirmira vodeće splitske
umjetnike Željka Milića, Valtera Lovričevića, Sanju Milić, Nelli Manuilenko,
Olega Gourskog, Sanju Madunić i druge. K tome, ansambl djeluje na afirmiranju
splitskih umjetnika solista koji profesionalni put ostvaruju u drugim sredinama.
Violončelistica Monika Leskovar (Kreutztal, 1981), najprije polaznica
Glazbenoga učilišta Elly Bašić u Zagrebu (razred Dobrile Berković-Magdalenić),
zatim učenica Valtera Dešpalja, usavršavala se na majstorskim tečajevima koje su
vodili M. Rostropovič, B. Greenhouse, L. Parnas, E. Schoenfeld, M. Flaksman, D.
Grigorjan, D. Müller, S. Sondeckiene, J. Chuchro i drugi. Poslijediplomski
studij završila je u berlinskoj klasi znamenitog čelista, koncertanta i pedagoga
Davida Geringasa, te postala i njegov asistent na "Hanns Eisler" glazbenoj
akademiji, a tijekom osmogodišnjeg školovanja u Njemačkoj (Lübeck i Berlin) bila
je pobjednicom na nekoliko uglednih svjetskih čelističkih natjecanja.
Gostovala je u mnogim zemljama (Njemačka, Austrija, Italija, Mađarska,
Francuska, Belgija, Liechtenstein, Slovenija, Španjolska, Rusija, Litva,
Poljska, SAD, Izrael, Japan, Australija, Novi Zeland itd.) te svirala solistički
i u suradnji s najpoznatijim svjetskim orkestrima pod ravnanjem dirigenata kao
što su K. Ōno, V. Sinajski, A. Buribajev, V. Gergijev, M. Turnowsky, J. Wildner,
M. Horvat, P. Dešpalj, V. Šutej i M. Letonja na uglednim festivalima, među
ostalima, na Eurovizijskome festivalu najtalentiranijih mladih europskih
glazbenika u Budimpešti (1993.), na Casalsovu festivalu u Tokiju, na Svjetskom
violončelističkom festivalu u Manchesteru, na festivalima u Kronbergu,
Lockenhausu, Schleßwig-Holsteinu i Rheingau u Njemačkoj te na Dubrovačkim
ljetnim igrama. Kao komorna glazbenica surađivala je s umjetnicima kakvi su
Gidon Kremer, Jurij Bašmet, Julian Rachlin, Itamar Golan, Sofija Gubajdulina,
Nikolaj Znajder, Tabea Zimmermann, Mario Brunello itd. Snimila je tri kompaktne
ploče s repertoarom iz 19. i 20. stoljeća, a njezin je rad potaknuo redatelje V.
Majerovića, Z. Berkovića i P. Krelju na stvaranje dokumentarnih filmova.
Premda je svoja najdraža priznanja i nagrade primila iz ruku legendarnih guslača
Yehudija Menuhina i Mstislava Rostropoviča, Monika s radošću ističe da joj je
najveće priznanje napuljski violončelo Vincenzo Postiglione iz 1884. godine,
koje su joj priskrbili Grad Zagreb i Orkestar Zagrebačke filharmonije.
Glazbeni izričaj Monike Leskovar odlikuje zbroj uvjerljivih umjetničkih
kvaliteta: superiorna tehnička sprema i začudna tonska maštovitost, studiozna
utemeljenost njezinih interpretacija i naoko improvizacijsko nadahnuće
trenutkom. U njezinu jednostavnome i vrlo logičnome muziciranju na očaravajući
se način isprepliću djetinje prostodušan polet i ona tako rijetka analitička
strastvenost duha, svojstvena samo zrelim i velikim umjetnicima.
Ivan Repušić osnovno i srednje glazbeno obrazovanje završio je u
zadarskoj Glazbenoj školi Blagoje Bersa. Dirigiranje je studirao na Muzičkoj
akademiji u Zagrebu, najprije kod Igora Gjadrova, a zatim u razredu Vjekoslava
Šuteja, gdje je i diplomirao sa Zagrebačkom filharmonijom u Koncertnoj dvorani
Vatroslav Lisinski (2001). Njegovom dirigentskom napredovanju značajno su
pridonijeli i majstorski tečajevi i usavršavanja (1997) kod Ronalda Zollmana;
zatim (2000) na Indiana University of Pennsylvania kod Jacka Stampa; na
Accademia Musicale Chigiana u Sieni (2001) kod Gianluigija Gelmettija; u
Badisches Staatstheater u Karlsruheu 2001/02. kod Kazushija Onoa; u Dubrovniku
(2004.) kod Jorme Panula.
Od 1997. do 2001. godine bio je stalni dirigent Oratorijskog zbora crkve sv.
Marka Cantores Sancti Marci s kojim je ostvario niz zapaženih uspjeha na raznim
koncertima i natjecanjima u zemlji i inozemstvu. Do sada je ravnao Zagrebačkom
filharmonijom, Simfonijskim orkestrom HRT-a, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom,
Hrvatskim komornim orkestrom, Varaždinskim komornim orkestrom, Splitskim
komornim orkestrom, Zadarskim komornim orkestrom, Festivalskim orkestrom iz
Sofije, Cieszynskom filharmonijom, te Sarajevskom filharmonijom.
Nastupao je na svim našim poznatim ljetnim festivalima: Dubrovačke ljetne igre,
Splitsko ljeto, Zagrebačko ljeto, Večeri u sv. Donatu, Osorske glazbene večeri,
Paško ljeto.
Dobitnik je Nagrade Zagrebačke filharmonije i PBZ American Expressa za najboljeg
mladog glazbenika u 2001. godini, Dekanove nagrade, Nagrade Hrvatskog glazbenog
zavoda (kao najbolji diplomant), Nagrade Slobodne Dalmacije JUDITA za najbolje
ostvarenje u glazbenom programu na jubilarnom 50. Splitskom ljetu (G. Verdi:
Nabucco), nagrade Ante Marušić za najbolje umjetničko ostvarenje u Operi HNK u
Splitu u sezoni 2005./2006.g., nagrade Slobodne Dalmacije Jure Kaštelan za
postignuće u umjetnosti 2005. godine, te nagrade Hrvatske Radiotelevizije
Orlando 2007.g. za najuspješnije ostvarenje u glazbenom dijelu programa 58.
Dubrovačkih ljetnih igara.
U svibnju 2001. godine uspješno je debitirao u Hrvatskom narodnom kazalištu u
Zagrebu izvedbom Verdijeve opere La Traviata. Od jeseni 2002. djeluje kao
dirigent u Operi Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu, gdje je debitirao operom
Ljubavni napitak Gaetana Donizzetija. Dosad je ostvario niz uspješnih opernih i
baletnih izvedbi: La boheme (premijera 2007.), Simon Boccanegra (premijera
2006.) Evgenij Onjegin P. I. Čajkovskog (premijera 2005.), Lucia di Lammermoor
G. Donizettija (premijera 2004.), La traviata G.Verdija (pretpremijera 2004.),
Nabucco G. Verdija (Splitsko ljeto 2004. , 2005.), Aida G. Verdija (Splitsko
ljeto 2006.), Pagliacci R. Leoncavalla, Povratak J. Hatzea, Ero s onoga svijeta
J. Gotovca, te premijere baleta Ščelkunčik P. I. Čajkovskog (2003. g.) i Don
Quihote L. Mincusa (2004.). Godine 2006. uspješno je dirigirao i izvedbama opere
Trubadur G. Verdija u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu. U jesen 2005.
godine ostvario je zapaženo gostovanje u Japanu sa Zagrebačkom filharmonijom, a
s istom filharmonijom te pijanistom svjetskog glasa Ivom Pogorelićem, veliki
uspjeh doživio je ponovo i 2007. godine na koncertu u Dvorani Vatroslav Lisinski.
Od godine 2005. Repušić je šef-dirigent Zadarskog komornog orkestra, a od sezone
2006/07. ravnatelj je opere HNK Split. Docent je na Umjetničkoj akademiji
Sveučilišta u Splitu.
|