biografije / biographies hnk split |
glumci / actors |
||||||||||||
|
zdravka krstulović |
||||||||||||
Rođena u blizini teatra, od rane je mladosti participirala u svim granama kazališne umjetnosti; od baleta i operete do prvih dramskih uloga. Usmjerivši svoju naobrazbu prema područjima humanističkih znanosti i umjetnosti, od osnovne i srednje muzičke škole do klasične gimnazije i akademije dramske umjetnosti, Zdravka Krstulović trasirala je svoj put prema kazalištu kao umjetnica koja se uz izniman talenat i ljepotu također oslanjala na svoj jaki intelekt i široko obrazovanje. Nakon završene akademije 1965., kao stipendist HNK Split odmah dobija stalni aganžman. Igra u gotovo svim predstavama i ostvaruje iznimne uloge koje su obilježile jednu od najblistavijih epoha splitskog HNK: Mare u glasovitoj Fotezovoj “Kati Kapuralici", Kate Aždaja u “Libru Marka Uvodića”, Charlotte Cordey u “Marat/Sadeu”, naslovna uloga u “Svetoj Ivani”, Helena u “Trojankama”, Ismena u “Antigoni”, Desdemona u “Othellu”, Calamity Jane u istoimenom mjuziklu… Od 1971. do 1978. prelazi u slobodne umjetnike i igra uglavnom u zagrebačkim kazalištima ITD-u i Teatru u gostima, te na Splitskom ljetu. Snima pet filmova i dvije popularne serije “Malo misto” i “Velo misto” u kojima ostvaruje antologijske uloge Anđe i Violete. Povratkom u splitski HNK 1978. započinje zrelija faza njenog glumačkog stvaralaštva koju pamtimo po mnogobrojnim i jedinstvenim ulogama: Glorija u istoimenoj Marinkovićevoj drami, Gemma Polić u “Kamov Smrtopis”, Petrunjela u “Dundu Maroju”, Gertruda u “Hamletu”, Majka u “Divljoj patki”, Anka u “Tragediji mozgova”, Marija Brka u “Svečanoj večeri u pogrebnom poduzeću”, Dona Elvira u “Don Juanu”, naslovna uloga u “Gorkim suzama Petre von Kant”, May u “Više od ljubavi”, Magdalena u “Šimunu Cirencu”, Agneza u “Pustolovu pred vratima”, Jokasta u “Edipu”, klaun i gospođa Peachum u “Operi za tri groša”,Vojniceva u “Drami bez naslova”, Klara u “Ledi”, Puck u “Snu ivanjske noći”, Luda u “Learu”, Linda Bošković u “Maminom srcu”… Sve te i mnoge druge Zdravkine uloge pamtit ćemo po njenoj jedinstvenoj strasti i mudrosti, po klaunovskom smijehu, i suzama gorčine neispunjenih snova, po kricima bijesa , po šutnji u svetim trenutcima samozatajnosti, po vječnoj upitanosti nad životom i spremnosti na pustolovine po labirintima ljudske duše, po tragičnoj nježnosti, po “kvintesenciji ženstvenosti u njenim najiracionalnijim, najtajanstvenijim, tamnovitim porivima, u svemu onome što ženu čini ljudskim bićem” (Foretić). |
Dio uloga Zdravke Krstulović
|