IVICA ČIKEŠ rođen je u Splitu gdje je stekao osnovno glazbeno obrazovanje i završio Srednju glazbenu školu "Josip Hatze". Već tada debitira u izvedbi Mozartova Requiema. Kratko vrijeme je studirao pjevanje na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji, područno odjeljenje u Splitu, a zatim odlazi na usavršavanje u rimsku pjevačku školu Maje Sunare i dirigenta Wilhelma Wodnanskog, te pohađa mnoge majstorske tečajeve u Rimu i Parmi. Zapažen je na međunarodnim pjevačkim natjecanjima, a nakon ulaska u polufinale Natjecanja H. G. Belvedere u Beču dobija angažman u Bečkoj komornoj operi te postaje kandidatom za stipendiju Herbert von Karajan koju dodjeljuje Bečka državna opera. Operni je solist u HNK Split gdje nosi sve basovske uloge, redovit je gost gotovo svih opernih kuća u Hrvatskoj. Često nastupa i u inozemstvu.



Pregled kritičkih osvrta u tisku

Jakov Gotovac
ERO S ONOGA SVIJETA
Dirigent: Nikša Bareza
Redatelj: Krešimir Dolenčić
Premijera: HNK Split, 30. 11. 2001.



Premijera najpopularnije opere Jakova Gotovca oduševila je Split
TRIJUMFALAN POVRATAK ERE OVOME SVIJETU!
Splitski je Ero kompletan kazališni dar kakav se samo poželjeti može

''Opasnog i smiješno autoritativnog njezina oca, gazdu Marka, izvrsno je tumačio Ivica Čikeš, pa je od njegova gromkog nastupa cijelo selo strepilo.''
Maja Stanetti, Večernji list, 03. 12. 2001.


Uz premijeru Ere s onoga svijeta...
PRAVO JE MAJSTORSTVO IZVOĐAČA BILO ZADRŽATI SE NA GRANICI GROTESKE I NE SKLIZNUTI U KARIKATURALNOST
''Splitski bas Ivica Čikeš i kao Marko potvrđuje uzlaznost linije, pjevačke i dikcijske. Ovog puta je i glumački uspješno iznio osornoga gazdu...''
Nila Svete Kuzmanić, Zarez, 20. 12. 2001.


IZVORNI ''ERO'' ODUŠEVIO SPLIĆANE

Izvedba je u cjelini bila na visokoj razini, poletna i energična, s nizom lijepih, upečatljivih detalja
''Ivica Čikeš kao gazda Marko osvojio je svojim pjevačkim kvalitetama...''
Višnja Požgaj, Vjesnik, 03. 12. 2001.



ELIKSIR MLADOSTI
'...izvedba cijelog djela propuštena kroz filtar neskrivena žara i visoke emotivne temperature...
''I bas Ivica Čikeš sve većoj galeriji uspješno ostvarenih likova pridružio je i delikatnoga gazdu Marka. Sumnje nema, ponudio je voklano pouzdanog, zvonkog i razumljivoga bogatog seljaka...''
Tonči Šitin, Slobodna Dalmacija, 02. 12. 2001.

REMEK-DJELO U ODLIČNOJ POSTAVI
''To ne bi bilo moguće bez glasovno i scenski izvrsnih protagonista... Gazda Marko prvoga splitskog basa Ivice Čikeša bio je, pak, složili su se mnogi, strašniji i mrkiji čak i od Attile Huna.''
Branimir Pofuk, Jutarnji list, 02. 12. 2001.


Giuseppe Verdi
REQUIEM
Dirigent: Nikša Bareza
Premijera: 47. Splitsko ljeto, Peristil, 29. 07. 2001.



IZVEDBA VERDIJEVA REQUIEMA NA PERISTILU
BLISTAVA GLAZBA PRIGUŠENA DUHA
Maestro Bareza i njegov moćni ansambl uvjerljivo su nam približili iznimno glazbeno postignuće čijoj smo se realizaciji, osobito u pojedinim dijelovima, neskriveno divili.
U potpuno ispunjenom prostoru drevnoga Peristila rađala se prava atmosfera, poticajna velikom glazbenom događaju.

''Bas Ivica Čikeš, vrlo angažiran u Verdijevoj godini, kroči zenitu svog umjetničkog izraza. U vjernom tumačenju Confutatisa dojmljivo je izrazio kontrast početnih stihova koji pjevaju o prokletstvu i plamenu, nasuprot skrušenoj molitvi.''
Tatjana Alajbeg, Slobodna Dalmacija, 31. 07. 2001.

Izvedba glasovita Verdijeva djela svidjela se publici
POVRATAK REQUIEMA NA PERISTIL PUN POGODAK
(...) ''Slično bi se moglo kazati za uspješnog splitskog basa Ivicu Čikeša koji Requiemu prilazi s nizom izrađenih fraza karakterističnom ekspresivnošću...''
Tonći Šitin, Vjesnik, 01. 08. 2001.

POTRESNA MOLITVA ZA MRTVE
Dirigent Nikša Bareza okupio je sjajnu ekipu izvođača koja je skrušeno, umjereno i u svim dijelovima izvedaba stavaka mise za mrtve povezano iznijela potresnu cjelinu kakva se uvijek poželjeti može, ali se rijetko s takvom usrdnošću i ostvaruje.
''Basovski 'temelj' meko je i podatno, osluškujući svoje partnere, ostvario Ivica Čikeš. Na kraju Requiema, prije provale pljeska, ostalo je nekoliko trenutaka znakovite tišine.''
Maja Stanetti, Večernji list, 31. 07. 2001.


Giuseppe Verdi
ATTILA

Dirigent: Nikša Bareza
Zbor i orkestar HNK Split
Solisti:
Alessandra Rezza / Ildiko Szönyi / Janez Lotrič / Ivica Čikeš

Praizvedba: 47. Splitsko ljeto, Peristil, 14. 07. 2001.


Hrvatska praizvedba u HNK Split

KONAČNO ATTILA NA PERISTILU!
''Splitski bas Ivica Čikeš prišao je ulozi Attile maksimalno pripremljen i odlučan da iskoristi sve svoje prednosti. Ponudio je lik hunskoga kralja kojemu ne nedostaje energije, ugodne pojave i vokalne uvjerljivosti. Sve jačim zvučno-nosivim tonovima i glumom koja ne pristaje na tipizaciju, Čikeš je otvorio prostore koji ga vode prema umjetnicima s izraženom osobnošću i sposobnošću pokretanja emocija publike.''
Tonći Šitin, Vijenac, 26. 07. 2001.

ATTILA 21. STOLJEĆA
Splitski Attila bio je rijetko cjelovita predstava, bez slaba mjesta, belkantistički raspjevan, glumački razveden, raskošan u bogatstvu glazbenih i scenskih sastavnica, umjereno moderan i klasično dostojanstven, kako priliči Verdiju i Peristilu.
''U posvemašnjoj oskudici pravih verdijanskih pjevača u nas (a ni u svijetu nije mnogo bolje) Split ima krasnog verdijanskog basa Ivicu Čikeša, koji je nastupivši ovoga puta u glavnoj, dramatskoj ulozi uz idealan scenski izgled pokazao i zamjerne glumačke kvalitete...''
Marija Barbieri, Vijenac, 26. 07. 2001.

GLAZBENI SLAPOVI NA PERISTILU
Izvorna Verdijeva partitura našla je u dirigentu Nikši Barezi sigurna tumača, osjećaj za dramske napetosti i lirske proplamsaje.
''U zahtjevnoj i teškoj ulozi Attile prvi put se našao splitski bas Ivica Čikeš. Ostvarena kreacija zasigurno je otkrila njegove trenutne sposobnosti, glas prirodne ljepote, topla i plemenita tona, uvjerljiv scenski pokret.''
Tonći Šitin, Vjesnik, 17. 07. 2001.

PREDSTAVA S VIŠE ADUTA
Realizacija Attile rezultat je dobre inicijative unutar programske politike splitskog festivala, predstava je postavljena u ambijentalnom prostoru provjerene atraktivnosti i realizirana  profesionalno s kvalitetnom pjevačkom ekipom. To je primjer dobrog rezultata ostvarenog na temelju profesionalnih kriterija i ozbiljna rada.
''Tumač naslovne uloge Ivica Čikeš, u okvirima u kojima mu je režija odredila scensko kretanje, djelovao je suvereno, a njegov lijepo obojeni, snažni bas pokazao se odličnim materijalom za tumačenje Attile. To je jedna od pjevački najkompleksnijih uloga u Čikešovoj karijeri, i mora se priznati da on na tom putu svladavanja repertoara stalno kvalitativno napreduje. Ovaj Attila, kao kreacija u cjelini, sigurno nije savršen, no on ne predstavlja niti vrhunac Čikešovih stvarnih mogućnosti, prije bi se reklo da je tek važna točka u razvoju njegova iznimnog pjevačkog potencijala.''
Bosiljka Perić Kempf, Novi list, 23. 07. 2001.