hnk split

repertoar

novosti

posjet

marketing

arhiv

linkovi

glavna str.

cnt split

repertoire

news

visit

marketing

archive

links

main page

 

c i t a d e l a   GAGIK ISMAILIAN

noge.GIF (8675 bytes)

 

od strasti od sunca od plesa

 

Koreograf: Gagik Ismailian

Kostimograf i scenograf: Pascale Mosselmans, Gagik Ismailian
Glazba: Muslim Guaze, Komitas, Lisa Gerard, Henry Torgue, Dead Can Dance
Izbor glazbe: Gagik Ismailian
Autor glazbenog kolaža: Miguel Ramos
Video produkcija: Raul Brzić
Oblikovanje svjetla: Zoran Mihanović, Gagik Ismailian

Premijera:
HNK Split, 4. studenoga 1999. u 19:30

citadela1.jpg (12583 bytes) Citadela je pojam koji označava utvrdu, uporište. Prostor smješten unutar grada, a opet izdvojen. Hermetizam prostora stvara snažnu potrebu za oslobađanjem na svim razinama spoznaje: nagonske, emocionalne, intelektualne, duhovne...

Je li Dioklecijanova palača Ismailianova Citadela? I koje će sve njezine usnule naslage razgrnuti? Koliko će strasti izvući iz modrog
zaborava Mediterana?

šašašnjikov-reić.jpg (16238 bytes)

Plešu:

Prva scena:

SNJEŽANA RADICA, BRUNA REIĆ, MARIJANA MAREVIĆ, KORANA BILAN, SANJA NEVEŠĆANIN ROBERTA DURLAI, RODIKA NAMOLOSU, KRISTINA DUJIĆ, TEA ALIČIĆ, BLANKA GALIĆ LEV ŠAPAŠNJIKOV, IVICA PETRIĆ, DIMITRIJ RODIKOV, DANIEL JAGAR, MARAT BEŠIMOV, NIKŠA DE MARCHI

Druga scena:

BRUNA REIĆ, MARIJANA MAREVIĆ, KORANA BILAN, SANJA NEVEŠĆANIN, ROBERTA DURLAI, RODIKA NAMOLOSU, KRISTINA DUJIĆ, TEA ALIČIĆ LEV ŠAPAŠNJIKOV, IVICA PETRIĆ, DIMITRIJ RODIKOV, DANIEL JAGAR, MARAT BEŠIMOV, NIKŠA DE MARCHI

Alternacije: NINA RENDIĆ, NONNA ČIČININA, IGOR ROGALSKI

1.jpg (10906 bytes)

Asistenti koreografa:
SNJEŽANA RADICA, MARIJANA MAREVIĆ

Asistenti produkcije:
GORENKA ŽIŽIĆ, IVICA PETRIĆ

Inspicijent:
ELZA TUDOR GANČEVIĆ

2.jpg (15571 bytes)

O PREDSTAVI

Simbolično značenje riječi citadela je gotovo identično u svim civilizacijama, kulturama i religijama i predstavlja Dušu, naime ono što nas čini dijelom Božanskog.

Tako J. Chevalier i A. Gheerbrant u Rječniku simbola za pojam utvrde kažu da je općenito simbol čovjekova unutrašnjeg skloništa, pećine srca i povlaštenog mjesta komunikacije između duše i božanstva ili apsolutnog...

U psalmima... naša je utvrda Bog Jakovljev (46); A ja ću opjevati silu tvoju i klicat ću jutarnjem milosrđu tvome, jer mi ti postade utočište, i sklonište u dan nevolje. Jakosti moja, tebi ću pjevati, jer ti si, Bože, zaštita moja. Bog moj, milosrđe moje (59, 17-18). Tko će me dovesti do utvrđena grada? (60, 11)

Sam autor o predstavi kaže: Citadela’ je putovanje od Istoka prema Zapadu – putovanje u naše unutrašnje Ja, spiritualna potraga za vlastitim korijenima, traženje smisla postojanja. To je patchwork emocija čija je okosnica nasilje i brutalnost svakidašnjice. Idilično i stvarno se isprepliće u suptilnom srazu dalekih i drevnih kultura. Iz dodira suprotnosti izranjaju simboli, snovi, noćne more i tajne. To je ritual.

 

Citadela je plesni ritual sastavljen
od strasti, od sunca, od plesa
.

 

 

Izbor glazbe, koji je izvršio sam autor Gagik Ismailian, kreće se u rasponu od glazbe Komitasa, armenskog monaha, genijalnog skladatelja i najvećeg armenskog etnomuzikologa sve do suvremene New Age grupe Dead Can Dance, vjerojatno trenutno najpoznatijih izvođača world music.

Sastavni dio predstave čini i video rad Raula Brzića u kojem se izmjenjuju prizori iz same predstave sa autentičnim i dramatičnim scenama nasilja snimljenim za vrijeme pobune na jugu Albanije 1997.

 

Nijedna žrtva nije prevelika ako se podnosi za stvar slobode.

Hazrat Inayathan

 

Svaka ljudska misao i djelo proizlazi ili iz straha ili iz ljubavi.

Swami Biyandamanda

 

hnk split

repertoar

novosti

posjet

marketing

arhiv

linkovi

glavna str.

cnt split

repertoire

news

visit

marketing

archive

links

main page