Koreograf:
Gagik Ismailian Kostimograf
i scenograf: Pascale Mosselmans, Gagik Ismailian Premijera: |
![]() |
Citadela je
pojam koji označava utvrdu, uporište. Prostor smješten unutar grada, a opet izdvojen.
Hermetizam prostora stvara snažnu potrebu za oslobađanjem na svim razinama spoznaje:
nagonske, emocionalne, intelektualne, duhovne... Je li Dioklecijanova palača Ismailianova Citadela? I koje
će sve njezine usnule naslage razgrnuti? Koliko će strasti izvući iz modrog |
![]() Plešu: Prva scena: SNJEŽANA RADICA, BRUNA REIĆ, MARIJANA MAREVIĆ, KORANA BILAN, SANJA NEVEŠĆANIN ROBERTA DURLAI, RODIKA NAMOLOSU, KRISTINA DUJIĆ, TEA ALIČIĆ, BLANKA GALIĆ LEV ŠAPAŠNJIKOV, IVICA PETRIĆ, DIMITRIJ RODIKOV, DANIEL JAGAR, MARAT BEŠIMOV, NIKŠA DE MARCHI Druga scena: BRUNA REIĆ, MARIJANA MAREVIĆ, KORANA BILAN, SANJA NEVEŠĆANIN, ROBERTA DURLAI, RODIKA NAMOLOSU, KRISTINA DUJIĆ, TEA ALIČIĆ LEV ŠAPAŠNJIKOV, IVICA PETRIĆ, DIMITRIJ RODIKOV, DANIEL JAGAR, MARAT BEŠIMOV, NIKŠA DE MARCHI Alternacije: NINA RENDIĆ, NONNA ČIČININA, IGOR ROGALSKI Asistenti koreografa: Asistenti produkcije: Inspicijent: |
O PREDSTAVI Simbolično značenje riječi citadela je gotovo identično u svim civilizacijama, kulturama i religijama i predstavlja Dušu, naime ono što nas čini dijelom Božanskog. Tako J. Chevalier i A. Gheerbrant u Rječniku simbola za pojam utvrde kažu da je općenito simbol čovjekova unutrašnjeg skloništa, pećine srca i povlaštenog mjesta komunikacije između duše i božanstva ili apsolutnog... U psalmima... naša je utvrda Bog Jakovljev (46); A ja ću opjevati silu tvoju i klicat ću jutarnjem milosrđu tvome, jer mi ti postade utočište, i sklonište u dan nevolje. Jakosti moja, tebi ću pjevati, jer ti si, Bože, zaštita moja. Bog moj, milosrđe moje (59, 17-18). Tko će me dovesti do utvrđena grada? (60, 11) Sam autor o predstavi kaže: ‘Citadela’ je putovanje od Istoka prema Zapadu – putovanje u naše unutrašnje Ja, spiritualna potraga za vlastitim korijenima, traženje smisla postojanja. To je patchwork emocija čija je okosnica nasilje i brutalnost svakidašnjice. Idilično i stvarno se isprepliće u suptilnom srazu dalekih i drevnih kultura. Iz dodira suprotnosti izranjaju simboli, snovi, noćne more i tajne. To je ritual.
Citadela je plesni ritual sastavljen
Izbor glazbe, koji je izvršio sam autor Gagik Ismailian, kreće se u rasponu od glazbe Komitasa, armenskog monaha, genijalnog skladatelja i najvećeg armenskog etnomuzikologa sve do suvremene New Age grupe Dead Can Dance, vjerojatno trenutno najpoznatijih izvođača world music. Sastavni dio predstave čini i video rad Raula Brzića u kojem se izmjenjuju prizori iz same predstave sa autentičnim i dramatičnim scenama nasilja snimljenim za vrijeme pobune na jugu Albanije 1997.
Nijedna žrtva nije prevelika ako se podnosi za stvar slobode. Hazrat Inayathan
Svaka ljudska misao i djelo proizlazi ili iz straha ili iz ljubavi. Swami Biyandamanda |