hnk split

repertoar

novosti

posjet

marketing

arhiv

linkovi

glavna str.

cnt split

repertoire

news

visit

marketing

archive

links

main page

 

Hnklogo.gif (9880 bytes)

 Buzdo.jpg (28786 bytes)

U hrvatskoj literaturi iznimno su rijetki tekstovi koji se na izravan način bave antropologijom i seksualnošću - znači, sranjem, govnima i sličnim stvarima. Osnovna je teza da sve prolazi kroz želudac - ljubav, seks i politika, i da hrana predstavlja primarni nagon ljudi. Vrlo je neobično u 18. stoljeću naići na nešto što podsjeća gotovo na Rabelaisa; tekst je prepun psovki, pa otuda i sumnje da ga nije napisao svećenik, pa ni fra Kleme Grubišić kojemu se autorstvo i pripisuje kao najvjerojatnije.
(Ivica Buljan, Feral Tribune, 26.10.98.)

buzdo1.jpg (21431 bytes)

U onoj brzini naš ti brod uleti u usta velikog kita. Kad izjedanput zazvonila zvona. u drobini ogromne ribetine bilo je puno crkav, kuća, cilih mista. Znaš li ti da je tamo glavni fratar nad svim crkvama oni naš luckasti đezuit don Ivan Lučić, oni šta je iša u misije u indijske zemlje. On mi je pokaza jednu krčmu di smo se najili i to sve pečeni prepelica. Reka mi je da se ova ribetina u čiju smo trbušinu upali  zove balina iliti kit... Taj ti kit kad ogladni proguta po nekoliko brodova i to sa svim mornarima i cilom kargom. Tako da cili ovi pusti narod živi od toga što dođe brodovima. Za vatru palit, peći i kuhati uzimaju drvlje od starih brodova i sanduka.
Pravo ću ti reć - to mi je bilo prvi put u životu da sam ima strah da ću proživit život u guici jedne ribetine.

buzdo2.jpg (15344 bytes)

Ja mislim da se ovdi priklapa uzimanje i davanje! Vi ste njemu dali zlatni nakit da vam ga pomoderna, a on vas je, kažu, moderno zajebo. Daklem: moderni nakit - moderni zajeb. Potire se! Eko, ko je dobio, dobio je! Komedija e finita, e!

 Paolo Magelli: Buzdo ili hrabrost odmaka

U radu smo nastojali ne zarobiti se šablonama, kao što to ni pisac nije učinio u svoje vrijeme. Ne zaboravljamo pri tome tradiciju renesansnog i baroknog kazališta, ne zaboravljamo ni daleke mirise komedije dell' arte, ali bilo bi suludo samo citirati te obrasce. Oni nam omogućuju da se i mi, poput autora, poigramo s temom koja otvara bezbrojnih varijacija. Uzeti tekst "citatno" i klasificirati ga prema kanonima vremena, ili ga nakalemiti na neke realističke okvire, značilo bi suicidalnu odluku. Stalo nam je istaknuti igru u i oko samog teksta. Ako je nema, gubi se cijeli jedan svijet bez kojega je teatar beskrajno siromašniji i koji me onda niti ne zanima.

Temu zbora cura unijeli smo kako bismo nadomjestili ono što je moralo otpasti u adaptaciji teksta za naše vrijeme. Pri tome smo koncept vulgarnosti slijedili ne radi nje same, koliko radi poigravanja njome. Jedno je puka beštima, a nešto drugo je težina životnih prilika koja iz takve beštime progovara. Je li bogohulno pretendirati da je i psovka dijalog sa Svevišnjim? Autorovo temeljito poznavanje Biblije vidljivo je u svakom djeliću teksta, a čitavo to ogromno znanje o prošlosti nije li savršena anticipacija budućnosti?

buzdoyomi.jpg (21653 bytes)

MAGELLIJEV POVRATAK U SPLIT
(...)Paolo Magelli na najbolji se mogući način, nakon više od deset godina vratio kazališnom Splitu na velika vrata. Splitska premijerna publika, ovaj put pojačana brojnim uglednim gostima iz Zagreba, oduševljeno je prihvatila izvedbu podsjetivši tako na dane kada je splitska kazališna kuća bila najuglednija kazališna institucija na našim prostorima.

Slaven Relja, Jutarnji list, prosinac 1999.

POSRANO VRIME DOŠLO
Predstava "Buzde"(...) ostat će zapamćena po Magellijevim scenskim vratolomijama i izvrsnim glumačkim doprinosima koji su nosili i više nego što je tekst davao.
Dalibor Foretić, Novi list, prosinac, 1998.

KAD LJUBAV ZAŠUTI
Ansambl je u cjelini blistavo zaigrao. Zoja Odak, Josip Genda, Milan Pleština, Milan Štrljić, Nenad Srdelić, Boris Dvornik, Zdravka Krstulović pokazali su začudnu sposobnost inoviranja vlastitog bogatog glumačkog potencijala. Za to je nesumnjivo zaslužan Paolo Magelli, a kažemo li da njegove probe nerijetko traju i duže od deset sati, bit će jasnije kako nije riječ o čaroliji, već o ozbiljnom radu koji kazalište prije svega shvaća kao umijeće čovjeka da čovjeka oblikuje na sceni uz pomoć čovjeka.
Želimir Ciglar, Večernji list, prosinac 1998.

backlefttwhite.gif (195 bytes)

 

hnk split

repertoar

novosti

posjet

marketing

arhiv

linkovi

glavna str.

cnt split

repertoire

news

visit

marketing

archive

links

main page