hnk split

repertoar

novosti

posjet

marketing

arhiv

linkovi

glavna str.

cnt split

repertoire

news

visit

marketing

archive

links

main page

 

Hnklogo.gif (9880 bytes)

k o n c e r t
VALENTINOVO

valentinplak.jpg (18553 bytes)
deVSign

HNK Split
, nedjelja, 14. veljače 1999. u 19.30 sati

Orkestar HNK Split

Prve violine: Orest Shurhot, Oleksandar Andrusenko, Tibor Bauer, Lorenco Jakičević, Gordana Baković, Tomislav Kazija, Krsto Marinković, Astrid Jakičević, Valter Lovričević, Iulian Nechita, Ana Tošić

Druge violine: Majda Goluža, Nada Kuzmić, Hana Grgić, Mesud Glavaš, Franjo Seneš, Silvana Stupalo, Simeona Belotti, Nensi Zebić, Ana Bubalo, Ana Kačić

Viole: Žasmina Pokrovac, Ivan Šestak, Boris Mitov, Nikola Milašević, Ines Jagec, Nikolić Darko

Violončela: Pjotr Tarasinkievič, Nataliya Iarmolska, Tonćo Ćavar, Bernarda Ćavar, Ljiljana Vojnović, Erijan Karlović, Alojz Medved

Kontrabasi: Oleg Gourskii, Mijo Mišetić, Soniboy Donkov, Denis Sarić

Flaute: Ana Domančić Krstulović, Zvonimir Boldin, Snježana Jelavić

Oboe: Mario Božić, Sanja Milić, Ivan Oreb

Klarineti: Ivan Borčić, Srđan Benzon, Željko Milić

Fagoti: Tomislav Kurte, Krsto Petijević, Vasko Lukas

Harfa: Edita Kopecki

Rogovi: Oleksandar Tokarenko, Ljudevit Potza, Tomislav Sušec, Petar Pelicarić, Ivan Mrmić

Tromboni: Miro Pušić, Nikolaj Drongovskij, Zdravko Butorac

 Tuba: Predrag Svačić

Timpan: Zoran Marjanović

Udaraljke: Petar Zečević

 

Dirigent:
Mladen Tarbuk

Solistica:
Dunja Vejzović

Koncertni majstor:
Orest Shursot

 

P r o g r a m

P. I. Čajkovski:
Romeo i Julija, fantazija - uvertira

R. Wagner:
Tristan i Izolda, predigra i Izoldina smrt

F. B. Mendelssohn:
San ljetne noći, suita

Uvertira - Scherzo - Intermezzo -
- Notturno - S
vadbena koračnica

 

PETAR ILJIČ ČAJKOVSKI

Vječna oprečnost ideala i stvarnosti, čeznuća za srećom i njezine istinske neostvarivosti, progonila je Čajkovskoga i u životu i u glazbenom stvaralaštvu. Zato je građu za brojna orkestralna djela i nalazio kod poznatih likova svjetske književnosti. Njegovi su izvori Shakespeare, Byron, Dante... a već sami naslovi djela koje Čajkovski obilježuje kao uvertire-fantazije, programne simfonije, simfonijske pjesme govore jasno o prirodi onoga što ga je nadahnjivalo: Hamlet, Bura, Francesca da Rimini... te kao jedna od najuspjelijih Romeo i Julija, koju je nakon nastanka 1869. godine prerađivao u dva navrata i koja možda bolje od bilo kojeg drugog djela iskazuje autorov temeljni dualizam u naziranju na životne želje i ciljeve, osobito kad je u pitanju ljubav.


RICHARD WAGNER

Dvije su oprečne stvari snažno utjecale na
Wagnera u stvaranju cjelokupnog Prstena Nibelunga, a osobito na operu Tristan i Izolda. Schopenhauerova pesimistička filozofija s jedne strane i duboko proživljena ljubav s Matildom Wesendonk, ženom istančana osjećaja za poeziju i glazbu. Bila je to izgleda najžarča i najintezivnija od svih epizoda umjetnikova ljubavna života, koja je svoj produljeni život dočekala upravo u Wagnerovoj glazbi. Uostalom, Wagner je skladao i niz pjesama za glas i klavir na Matildine stihove od kojih dvije nose karakterističan podnaslov: Studija za Tristana i Izoldu. Najopojnije posljednje partiture Tristanove kao i zanosna pisma Wesendonkovoj nastali su u Veneciji, gradu koji je oduvijek bio utočištem ili utjehom za mnoge velike ljubavi.

 

 
FELIX MENDELSSOHN

U dobi od 17 godina Mendelssohn piše uvertiru za Shakespeareov San ljetne noći. Unatoč mladićkoj dobi autorovoj ovo djelo mladog majstora ima genijalnih osobina koje ni do danas nisu izgubile na svježini i izvornosti. Majstor finih osjećajnih prijelaza i slikovite instrumentacije Snu ljetne noći kao inspiraciji vraćao se i kasnije, dopunivši uvertiru sa još četiri stavka u kojima na najbolji način do izražaja dolaze osobine njegove glazbe: jasna i pregledna forma i naglašena melodička crta, protkane često elegičnošću i melankolijom koji dominiraju i cjelokupnim njegovim opusom. Upravo je zbog takve neobične kombinacije strogosti i sentimentalnosti u glazbi i bio prozvan "klasikom među romantičarima", klasikom koji izbjegava pretjeranu dramatiku i radije se priklanja slikovitim mozaicima kontrastnih raspoloženja.

 

 

hnk split

repertoar

novosti

posjet

marketing

arhiv

linkovi

glavna str.

cnt split

repertoire

news

visit

marketing

archive

links

main page