Kliknite na vijest da biste pročitali opširniji tekst

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


HNK SPLIT - SEZONA 2002 / 2003


Frano Parać

JUDITA
opera u dva čina

Prema Juditi Marka Marulića libreto napisao Frano Parać uz suradnju Tonka Maroevića

Praizvedba: 14. 07. 2000.

Izvedba: 17. 04. 2003. u 20.00h

 

Dirigent: HARI ZLODRE
Redatelj:
PETAR SELEM
Scenograf:
MATKO TREBOTIĆ
Kostimografi:
IRENA SUŠAC, RUTA KNEŽEVIĆ
Suradnik redatelja i scenski pokret:
ANTUN MARINIĆ
Asistent scenografa: IVICA KALEBIĆ
Zborovođa: ANA ŠABAŠOV
Oblikovanje svetla: ZORAN MIHANOVIĆ

Judita - udovica: NELLI MANUILENKO
Oloferne - vojskovođa: IVICA ČIKEŠ
Ozija - branitelj grada: VINKO MAROEVIĆ
Eliakim - glavni svećenik: IVICA ČIKEŠ

Akior - bivši Olofernov vezir: ŠPIRO BOBAN
Abra - Sluškinja: MARIA BOGA VERDES
Ruta - Abrina prijateljica: BOŽENA SVALINA Vagav - Olofernov vezir: TONČI BANOV
Prvi svećenik: ZDRAVKO KRALJEVIĆ
Drugi svećenik: SAŠA JAKELIĆ

 

 

 

 


Uvertira
684KB


Bože pomiluj nas... (1)
1.058MB


Bože pomiluj nas... (2)
1.028MB

 

 

 


Ča misliš Judita...
2.38MB


Duet: Judita i Oloferne
2.447MB


Finale
1.096MB

 


Kada se konačno, nakon dugog i pomnog pripremanja, pojavila na 46. splitskom ljetu, JUDITA je bila ravna otkrovenju. Praćena od prve izvedbe 14. 07. 2000. aklamacijama publike i unisonim odobravanjem kritike, praizvedba Judite doskora je proglašena "glazbenim događajem godine", skladatelj Frano Parać je osvojio nagradu Josip Slavenski za 2000. godinu, Nenni Manuilenko za kreaciju Judite dobila je godišnju Nagradu hrvatskog glumišta, a Petar Selem također Nagradu glumišta za najbolju režiju operne predstave.
Posebno priznanje Judita je doživjela na svom zagrebačkom predstavljanju u okviru Muzičkog biennalea 22. 04. 2001. kada smo i opet
svjedočili "zvukovnu i misaonu prenošenju kopleksnosti djela, koje je publika ispratila pravim ovacijama", a kritika konstatirala da je Judita "ušla u tradicijski glazbeni luk što se protegnuo od Bajamontija i Suppea do Gotovca, Tijardovića i Ive Paraća."
Kako onda, tako i danas. Evo Judite opet - da nas podsjeti kako je u baštinu hrvatske opere nezaobilazno ušao naslov koji je na impresivan način označio kraj 20. i početak 21. opernog stoljeća.