o festivalu 

program

novosti

nagrade

sponzori

14. MARULIĆEVI DANI
FESTIVAL HRVATSKE DRAME I AUTORSKOG KAZALIŠTA

Miroslav Krleža
HRVATSKI BOG MARS
U predvečerje / Hrvatski bog mars / Dnevnici
Režija: Ozren Prohić

HNK u Varaždinu
Premijera: 29. 04. 2003.
Trajanje: 135 min. (2 pauze)

Režija OZREN PROHIĆ / Dramatizacija OZREN PROHIĆ, LADA MARTINAC KRALJ / Scenograf i autor video projekcije IVAN FAKTOR / Kostimografija DORIS KRISTIĆ / Skladatelj DAVOR BOBIĆ / Scenski pokret KSENIJA ZEC / Jezični savjetnik TOMISLAV LIPLJIN / Asistent redatelja ZDENKO BRLEK / Asistentica kostimografije ĐURĐA JANEŠ

Igraju MARKO PRGA, LJILJANA BOGOJEVIĆ, ZVONKO ZEČEVIĆ, TOMISLAV LIPLJIN, STOJAN MATAVULJ, IVICA PLOVANIĆ, DARKO PLOVANIĆ, JAGODA KRALJ NOVAK, BARBARA ROCCO, ROBERT PLEMIĆ, ZDENKO BRLEK, MARIJA KRPAN, VESNA STILINOVIĆ, SIMONA KOSTIHA, FILIP HORVAT, MARTINA CIKAČ

 

KAZALIŠNA SNAGA PREZENTNOSTI
Koristeći sve aparate i recepture koje bez ostatka mogu razjasniti, razvrstati, oplemeniti, rastaviti do atoma mnogo odvojaka, digresija, vitica Krležine estetske i društvene obaviještenosti rijetko susretanog intenziteta, a da bi se opravdala umjetnička harmonija erudicije i originalne inspiracije istog, redatelj Ozren Prohić superiorno slavi shemu kako kod kazališta imamo posla sa snagom prezentnosti. Stoga se vrijedi osvrnuti na ovaj intrigantan spoj filma, videa (“projekcije” autorski potpisuje Ivan Faktor) i kazališta sempliranjem dijelova teksta U predvečerje te introspekcije Dnevnika kroz matičnu dionicu Hrvatski bog Mars.

PRESS CLIPPING

OPLEMENITI MIT, PRONAĆI KRLEŽU

Čovjek je konstantno u situaciji u kojoj mora birati između vlastitih uvjerenja i stereotipa koje nude pravila društveno forsiranog pragmatizma (na zapomaganje jednog domobrana “no ima onda boga ili ga nema...” na videozidu se pokazuje manikirani prst koji prebire po mnoštvu blještavih kovanica). Čovjek je stiješnjen između slobode i nužnosti jer je sučeljen s vlastitom sviješću i kolektivnom sviješću koja se onoj prvoj postavlja korektivom. U takvoj nivelaciji pojedinac rijetko kad izlazi kao dobitnik, a sve što poklanjaju epohalni prevrati rađa strahove i dvojbe, potiče vrat prema omči. Sablasnim suicidalnim krajem Prohić je Krležom, ali i obratno, oštro demaskirao otrcanu Ciceronovu krilaticu da je povijest svjedokinja vremena, svjetlost istine, život uspomena i učiteljica života. Možda je nije demantirao, ali joj je mrtvom etikom parajući krhku lupinu mozga pred kojim mračno puca ambis – okrenuo žalac na drugu stranu, prema njoj samoj: bez “malog materijala” nema ni “velikih tema”.
Osvrt Robertina Bartoleca u Zarezu, 30. 01. 2003.

ISPRAZNI MANIRIZAM
Osvrt Tajane Gašparović u Slobodnoj Dalmaciji: 25. 04. 2004.

  o festivalu 

program

novosti

nagrade

sponzori