PRELUDIJ
PROLJEĆU |
Splitsko
filharmonijsko društvo
SPLITSKI KOMORNI ORKESTAR
Dirigent
Ivan Repušić
Foyer
HNK Split, ponedjeljak, 29. 05. 2006. u 20.00h
Program
EDWARD
ELGAR
Serenada
za gudače,
op. 20 u d-molu
Allegro
piacevole - Larghetto - Allegretto
RICHARD STRAUSS
Concertino
za klarinet, fagot, gudače i harfu
Allegro
moderato - Andante - Rondo. Allegro non troppo
Solisti:
ŽELJKO MILIĆ - klarinet
ŽARKO PERIŠIĆ - fagot
Harfa solo: Mirjam Lučev Debanić
* * * * *
MAURICE
RAVEL
Introdukcija
i allegro za harfu, flautu, klarinet i gudače
Solistica:
MIRJAM LUČEV DEBANIĆ - harfa
Flauta solo:
Marija Bašić
Klarinet solo: Ivan
Borčić
BELA
BARTOK
Rumunjski plesovi
Za gudače instrumentirao Arthur
Willner
Jocul cu Bata. Allegro moderato - Braul. Allegro - Pe Loc. Moderato -
Baciumeana. Moderato - Poarga Romaneasca. Allegro -
Maruntel.
Ĺ'istesso tempo -
Maruntel. Allegro vivace
|
SPLITSKO
FILHARMONIJSKO DRUŠTVO - SPLITSKI KOMORNI ORKESTAR
/ Umjetnički
voditelj i dirigent: Pavle Dešpalj / Koncertni majstor:
Valter Lovričević
I.
Violine: Valter Lovričević, Ana Tošić, Loris Grubišić, Ana Kačić,
Alina Gubaidullina, Tomislav Isztok II. violine: Gordana Baković, Mesud Glavaš,
Domagoj Gjurašin, Tereza Alabanda / Viole: Pavel Kandrusevich,
Ivan Hut, Meri Skejić, Stipe Marinić / Violončela: Sunčana Hut, Bernarda Čavar,
Tena Lebarić / Kontrabasi: Oleg Goursky, Antal Papp / Glazbeni
producent i predsjednik Splitskog filharmonijskog društva:
Gordan Sladoljev
SPLITSKI
KOMORNI ORKESTAR djeluje
od jeseni 2000. godine. Sjajna generacija mladih gudača, koji su 2000.
godine već završili ili su bili pred završetkom školovanja u
Glazbenoj školi Josipa Hatzea, navela je Splitsko filharmonijsko društvo
da pokrene rad novoga komornog orkestra u Splitu. Predsjednik Društva
Gordan Sladoljev okupio je te jeseni skupinu glazbenika koji će biti
okosnica Splitskog komornog orkestra (SKOK-a) - Valtera Lovričevića,
Mihovila Karuzu, Olega Gourskog i Ivanu Dragičević. Sastav ansambla
prioritetno čini upravo ta nova generacija gudača, a mjesto dirigenta
i umjetničkog voditelja ponuđeno je maestru Pavlu Dešpalju, što on
rado prihvaća. Prvim nastupom 4. prosinca 2000. godine u prepunom
foajeu splitskoga HNK orkestar obilježava 250. obljetnicu rođenja J.
S. Bacha. Iz godine u godinu, ansambl pokazuje napredak, koji u petoj
godini rada već kulminira vrijednostima koje plijene nacionalnu
pozornost. Uz maestra Dešpalja, svakako najzaslužnijeg za uspjehe
SKOK-a, značajan doprinos dali su i mladi dirigent Ivan Repušić te
gostujući dirigenti Valter Dešpalj i Tonči Bilić.
Programski,
ansambl je prepoznatljiv po njegovanju djela hrvatskih, osobito
splitskih skladatelja, te izvedbama djela svjetske literature 20.
stoljeća. Brojni su solisti nastupali uz ansambl, najzvučnije je ime
Grigorij Žislin, te vodeći hrvatski umjetnici kao Renata Pokupić,
Ivana Bilić, Martina Tomčić, Jan Janković i drugi. SKOK ciljano kao
soliste afirmira vodeće splitske umjetnike Željka Milića, Valtera
Lovričevića, Sanju Milić,
Nelli
Manuilenko, Olega Gourskog, Sanju Madunić i druge. K tome, ansambl
djeluje na afirmiranju splitskih umjetnika solista koji profesionalni
put ostvaruju u drugim sredinama.
Stručni
žiri Slobodne Dalmacije svoju godišnju nagradu za kulturu
"Jure Kaštelan" dodijelio je 2005. godine Splitskom komornom
uz obrazloženje da je u splitsku glazbenu reprodukciju uveo nove
kriterije. "Svaki njegov koncert predstavlja svojevrsnu priču za
sebe, od kojih su posebno upamćena ostvarenja izvedbi Sagliea, Josipovića,
Bartoka, Griega, Radice, Cipcija, Debussyja, te konačno Šostakoviča."
ŽELJKO
MILIĆ (klarinet)
temelje glazbenog obrazovanja stekao je u glazbenoj školi Josipa Hatzea
u rodnom Splitu, u klasi prof. V. Svilovića, a diplomirao u klasi prof.
M. Stefanovića 1982. godine. Još kao učenik srednje škole sudjelovao
je na državnim natjecanjima, pa je tako 1976. godine kao član kvarteta
klarineta osvojio prvu i specijalnu nagradu žirija, a 1977. godine je
ponio prvu nagradu i bio proglašen najboljim sudionikom natjecanja u
grupi puhačkih glazbala. S velikim uspjehom nastupao je i kao student.
Godine 1981. Na natjecanju glazbenih akademija ponovo osvaja prvu
nagradu, na natjecanju klarinetista 1986. drugu nagradu, a na Međunarodonom
natjecanju Muzičke omladine specijalnu nagradu za izvedbu djela 20.
stoljeća. Od 1984. godine djeluje kao solist orkestra Opere HNK Split.
Nastupao je kao solist uz Simfonijski orkestar HRT, Simfonijski orkestar
HNK Split, Hrvatski komorni orkestar, Splitski komorni orkestar te uz
Orkestar HRM, a oduševljava publiku nadahnutim interpretacijama
najzahtjevnijih djela za klarinet solo i klarinet uz pratnju klavira na
recitalima. Uskoro mu izlazi i prvi samostalni CD s djelima hrvatskih
skladatelja u izdanju CANTUSA. Željko Milić djeluje i kao glazbeni
pedagog u zvanju docenta na Umjetničkoj akademiji u Splitu. MIRJAM
LUČEV (harfa) Glazbeno
školovanje započela je kod prof. Dunje Lučev u Splitu, a nastavila
studijem na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Rude Ravnik
Kosi. Odmah nakon diplome 1993. postaje solisticom Zagrebačke
filharmonije te dobiva prva priznanja na natjecanjima mladih umjetnika:
Darko Lukić za solo harfu 1994, te duo flauta i harfa (Penezić -
Lučev) 1997. Usavršavala se kod prof. Isabelle Moretti u Francuskoj te
kod prof. Patrizie Tassini u Italiji. Solistički je nastupala sa značajnim
hrvatskim orkestrima poput Zagrebačke filharmonije, Varaždinskog
komornog orkestra te Dubrovačkog simfonijskog orkestra. S oboistom B.
Mihanovićem, Zagrebačkom filharmonijom te pod vodstvom Uroša Lajovica
imala je 1996. hrvatsku praizvedbu Koncerta za obou, harfu i orkestar W.
Lutoslavskog. Surađuje s različitim komornim ansmblima te s
renomiranim umjetnicima kao što su Pierre Ives Artaud, Branko Mihanović,
Darko Petrinjak, Ana Domančić, Renata Penezić i drugi. S flautisticom
Anom Domančić snimila je CD pod naslovom Glazba za flautu i harfu,
a izdan je i njezin prvi samostalni CD pod naslovom Harfa. Na
njemu su interpretirane neke od skladbi ključnih za francusku
glazbu 18. i 19. stoljeća skladatelja poput Marcela Tourniera, Gabriela
Piernea ili Marcela Samuela Rousseaua, a CD uz jednu kompoziciju
Bernarda Andresa (sina glasovite harfistice Michilene Kahn) također
sadrži i radove hrvatskog skladatelja Tomislava Uhlika čija su Tri
preludija skladana upravo za Mirjama Lučev. ŽARKO
PERIŠIĆ (fagot)
rođen je 1967. u Splitu gdje završava osnovno i srednje glazbeno
obrazovanje. Muzičku akademiju, smjer fagot u klasi prof. Marijana
Kobetića, diplomira 1990. godine u Zagrebu i još za vrijeme studija
osvaja brojne republičke i savezne nagrade kao fagotist i komorni
glazbenik. Po završetku studija nastavlja usavršavanje na Visokoj školi
za glazbu Mozarteum - u Salzburgu, postdiplomski studij u klasi prof.
Milana Turkovića, a potom i prof. Richarda Gallera.
Umjetničku
karijeru započinje 1992. u Izraelu kao fagotist u orkestru Izraelskog
Radija u Jeruzalemu, gdje surađuje do 1996. i u tom razdoblju nastupa i
kao solist s orkestrom “Violine kralja Davida” iz Jeruzalema, s
komornim gudačkim ansamblom Izraelskog Radija, te s ansamblima
“Dvadeseto stoljeće”, “Van Leer”, “Musica Nova”, “Kaprisma”,
Izraelskim komornim orkestrom i Simfonijskim orkestrom iz Tel Aviva.
Također predvodi duhački kvintet Simfonijskog orkestra iz Jeruzalema,
kao i Duhački trio “Divertimento”.
Od
rujna 1996. god. prelazi na mjesto solo-fagotista u Salzburškoj
komornoj filharmoniji, gdje uz druge angažmane nastupa i danas. Od
1997. surađuje kao predavač na Akademiji umjetnosti u Novom Sadu, za
predmete Fagot, Komorna glazba i Orkestralne dionice, te dobiva zvanje
docenta 1999. god. Osnivač je duhačkog kvinteta “Sinergija 5”, a
od 2001. postaje solo-fagotist i član Umjetničkog vijeća “Vojvođanskih
Simfoničara” u Novom Sadu, gdje aktivno nastupa kao izvođač i menadžer
za soliste i dirigente. Koncertno djeluje s ansamblima: “Camerata
Salzburg”, “Austrijski ansambl za novu glazbu” iz Salzburga,
“Dvadeseto stoljeće” i “Klangforum” iz Beča, orkestrima
“Gustav Mahler komorni orkestar”, “Gruzijski komorni orkestar”,
“Mozarteum orkestar”, “Budapest festival orkestar”, “Komorni
orkestar Europe”, a diljem Europe nastupa i kao solist na fagotu. U
komornoj glazbi surađuje s brojnim umjetnicima od kojih treba
izdvojiti: Zyprien Kastaris, Werner Hink, Hanna Wienmeister, Thomas
Kakuska, Franck Stadler, Bernie Heinrichs, Clara Dent, Mate Bekavac,
Jasminka Stančul, Alexandar Janiczek, Johannes Hinterholzer. U studenom
2002. nastupio je u Salzburgu na proslavi 80. godišnjice osnutka
“udruge skladatelja Austrije” kao dirigent austrijskog ansambla za
novu glazbu sa skladbama J. Kotschija, D.D’Asea i M. Jarrela, a u
svibnju 2003 s istim ansamblom dirigira Knussena i Adesa. Kao dirigent
nastupa i s orkestrom Akademije umjetnosti u Novom Sadu. Godine 2004.
primljen je za docenta - predavača za fagot na Muzičkoj akademiji u
Zagrebu. Sljedeće godine nastupa na Zagrebačkom Biennaleu - međunarodnom
festivalu suvremene glazbe. Od 2005. godine djeluje kao solo fagotist
simfonijskog orkestra HRT u Zagrebu.
IVAN
REPUŠIĆ (1978) ponikao je u zadarskoj glazbenoj sredini (Glazbena
škola Blagoje Bersa) i pripada mlađoj generaciji nadarenih
hrvatskih dirigenata obrazovanih na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.
Studij dirigiranja završio je u klasi mo. Igora Gjadrova i mo.
Vjekoslava Šuteja. Ostvarivši tokom karijere suradnju s gotovo svim
istaknutim hrvatskim orkestrima, Repušić je istobno prošao brojna
usavršavanja kod takvih imena kao što su mo. Ronald Zollman, mo. Jack
Stamp, mo. Gianluigi Gelmetti, mo. Kazushi Ono...
Od
sezone 2002. dirigent je Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu.
Debitirao je operom Ljubavni napitak G. Donizzetia u studenom
2002, a do sada je ostvario nekoliko uspješnih premijernih i repriznih
naslova: P. I. Čajkovski: Ščelkunčik (premijera 2003), G.
Verdi: La traviata (pretpremijera 2004), J. Hatze: Povratak,
R. Leoncavallo: Pagliacci, J. Gotovac: Ero s onoga svijeta...
Na jubilarnom 50. Splitskom ljetu dirigirao je operom Nabucco G.
Verdija,
za koju je nagrađen nagradom Slobodne Dalmacije JUDITA za
najbolje ostvarenje u glazbenom programu. Od 2004. godine asistent je za
dirigiranje na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu. Sezonu
2004/05 Ivan Repušić započeo je premijernim dirigiranjem Lucia di
Lammermooor Gaetana Donizettija u režiji Krešimira Dolenčića i
predstava je polučila rijetko viđene unisone pohvale kritike za
kvalitetu i studioznost izvedbe. Slične pohvale doživjelo je u HNK
Split i njegovo dirigiranje baletnom premijerom Minkusova Don
Quijotea u koreografiji Valentine Ganibalove, a 2005. godinu obilježilo
je i Repušićevo gostovanje u Japanu sa Zagrebačkom filharmonijom, kao
što će je zacijlo obilježiti i skora premijera Evgenija Onjegina
kojom Repušić dirigira u novoj sezoni HNK Split. Posebnu stranicu Repušićevih
nadahnutih dirigentskih prinosa svakako predstavljaju i njegovi nastupi
sa Splitskim komornim orkestrom s kojim surađuje od njegova osnutka.
|