Kliknite na vijest da biste pročitali opširniji tekst

 

 


BALET HNK SPLIT ODLAZI NA JOŠ JEDNU TALIJANSKU TURNEJU

Balet splitskog Hrvatskog narodnog kazališta odlazi 30. studenog na još jednu turneju po Italiji, u sklopu koje će odigrati 21 predstavu u deset gradova. Talijanskoj će publici splitski plesači prikazati balete Ščelkunčik i Labuđe jezero.
Turneja će započeti u Napulju, gdje će u Teatro Bellini od 3. do 8. prosinca biti izvedeno osam izvedbŠčelkunčiki Ščelkunčika, a nastavlja se u gradovima Castellana Grotte, Lecce, Pescara, Fermo, Sanremo, Saronno, Cesano Boscone, Mantova i Bergamo. Ovo je već četvrta talijanska turneja Baleta HNK Split u posljednje tri godine. Kao i prethodne dvije, organizira je promotor Luigi Pignottti, u baletnom svijetu poznat kao dugogodišnji menadžer velikog Rudolfa Nurejeva.
Na programu turneje je 17 izvedbi Ščelkunčika i četiri Labuđa jezera. Ščelkunčik Petra Iljiča Čajkovskog je premijerno postavljen u HNK Split u prosincu 2003. godine a koreografiju je prema Waclavu Orlikowskom kreirala Božica Lisak. Labuđe jezero od Čajkovskog premijeru je imao u veljači 2006. a koreografkinja je bila Valentina Ganibalova. U glavnim će se ulogama na turneji u Ščelkunčiku izmjenjivati prvaci i solisti splitskog Baleta Elena Nikolajeva, Monica Dinoni, Azamat Nabiullin, Artjom Žusov, Andrej Kremz, Irina Čaban, Julija Pivotskaja, Sanja Neveščanin, Ajdar Valejev i ostali. U izvedbama Ščelkunčiku bit će uključena i djeca iz lokalnih baletnih studija i škola.
Gostovanje je nastavak uspješnih turneja koje je proteklih godina splitski Balet ostvario u Španjolskoj, Letoniji, Njemačkoj, Izraelu, Sloveniji i Italiji.
 

 

USPJEH SPLI'SKOG AKVARELA, PRVE PREMIJERE SEZONE

Niz premijera u studenom započeo je „najsplistskijom od svih predstava“, Tijardovićevom operetom Spli'ski akvarel i to sudeći po prvim osvrtima, ali i prepunim gledalištima u prve tri izvedbe, te dugim ovacijama i zajedničkim pjevanjem ansambla predstave i publike na kraju predstave – s velikim uspjehom. Uspjeh koji, kako konstatira Branimir Pofuk u Jutarnjem listu „ovisi o tome koliko i oni na pozornici i oni u gledalištu još vjeruju da svijet ovisi o ljubavi.“ Posebne pohvale zaslužila su nova imena na splitskoj sceni, studenti četvrte godine splitske Glumačke akademije Jelena Bosančić i Goran Marković, Perina i Lešandro novi Perina i Lešandro, koji su „na veliku pozornicu svoga grada zakoračili toliko samouvjereno kao da su netom stigli s Broadwaya, a za to imaju i pokriće, kako u svestranoj talentiranosti, tako i u silnoj energiji koju su prosipali s pozornice u dobrom dosluhu s odlično uvježbanim orkestrom pod ravnanjem Ive Lipanovića.“

 

HRVATSKA PRAIZVEDBA BOGA MASAKRA NA SCENI GKL-a

Nakon Akvarela, slijedi i prva dramska premijera, i to najnovije djelo Yasmine Reze, suvremene francuske autorice, čija djela odmah po objavljivanju na scenu postavljaju kazališta širom Europe. Bog masakra, čija je ovo hrvatska praizvedba, bavi se kao i ostali Rezini komadi neurozama i bolnim točkama današnjeg zapadnog svijeta. Ovaj put, polazište je tema koja kao da je sišla sa stranica crne kronike ovodnevnih hrvatskih novina – nasilje među djecom. Rezi je to međutim, samo povod da na svoj ironijski gorko-komičan način progovori o nasilju koje je latentno u svima, pa i onima naizgled najuljuđenijima među nama. Na sceni Gradskog kazališta lutaka Boga masakra postavlja Nenni Delmestre uz nastup Snježane Sinovčić Šiškov, Trpimira Jurkića, Nives Ivanković i Elvisa Bošnjaka.