|
BALET HNK SPLIT ODLAZI NA JOŠ JEDNU
TALIJANSKU TURNEJU
Balet splitskog Hrvatskog
narodnog kazališta odlazi 30. studenog na još jednu turneju po Italiji, u sklopu
koje će odigrati 21 predstavu u deset gradova. Talijanskoj će publici splitski
plesači prikazati balete Ščelkunčik i Labuđe jezero.
Turneja će započeti u Napulju, gdje će u Teatro Bellini od 3. do 8. prosinca
biti izvedeno osam izvedb i
Ščelkunčika, a nastavlja se u gradovima Castellana Grotte, Lecce, Pescara, Fermo,
Sanremo, Saronno, Cesano Boscone, Mantova i Bergamo. Ovo je već četvrta
talijanska turneja Baleta HNK Split u posljednje tri godine. Kao i prethodne
dvije, organizira je promotor Luigi Pignottti, u baletnom svijetu poznat kao
dugogodišnji menadžer velikog Rudolfa Nurejeva.
Na programu turneje je 17 izvedbi Ščelkunčika i četiri Labuđa jezera. Ščelkunčik
Petra Iljiča Čajkovskog je premijerno postavljen u HNK Split u prosincu 2003.
godine a koreografiju je prema Waclavu Orlikowskom kreirala Božica Lisak. Labuđe
jezero od Čajkovskog premijeru je imao u veljači 2006. a koreografkinja je bila
Valentina Ganibalova. U glavnim će se ulogama na turneji u Ščelkunčiku
izmjenjivati prvaci i solisti splitskog Baleta Elena Nikolajeva, Monica Dinoni,
Azamat Nabiullin, Artjom Žusov, Andrej Kremz, Irina Čaban, Julija Pivotskaja,
Sanja Neveščanin, Ajdar Valejev i ostali. U izvedbama Ščelkunčiku bit će
uključena i djeca iz lokalnih baletnih studija i škola.
Gostovanje je nastavak uspješnih turneja koje je proteklih godina splitski Balet
ostvario u Španjolskoj, Letoniji, Njemačkoj, Izraelu, Sloveniji i Italiji.
USPJEH SPLI'SKOG AKVARELA,
PRVE PREMIJERE SEZONE
Niz premijera u studenom započeo je
„najsplistskijom od svih predstava“, Tijardovićevom operetom
Spli'ski akvarel i to sudeći
po prvim osvrtima, ali i prepunim gledalištima u prve tri izvedbe, te dugim
ovacijama i zajedničkim pjevanjem ansambla predstave i publike na kraju
predstave – s velikim uspjehom. Uspjeh koji, kako
konstatira Branimir Pofuk u
Jutarnjem listu „ovisi o tome koliko i oni na pozornici i oni u gledalištu
još vjeruju da svijet ovisi o ljubavi.“ Posebne pohvale zaslužila su nova imena
na splitskoj sceni, studenti četvrte godine splitske Glumačke akademije Jelena
Bosančić i Goran Marković, Perina i Lešandro novi Perina i Lešandro, koji su „na
veliku pozornicu svoga grada zakoračili toliko samouvjereno kao da su netom
stigli s Broadwaya, a za to imaju i pokriće, kako u svestranoj talentiranosti,
tako i u silnoj energiji koju su prosipali s pozornice u dobrom dosluhu s
odlično uvježbanim orkestrom pod ravnanjem Ive Lipanovića.“
HRVATSKA PRAIZVEDBA BOGA MASAKRA NA
SCENI GKL-a
Nakon Akvarela, slijedi i prva dramska
premijera, i to najnovije djelo Yasmine Reze, suvremene
francuske autorice, čija djela odmah po objavljivanju na scenu postavljaju
kazališta širom Europe. Bog
masakra, čija je ovo hrvatska praizvedba, bavi se kao i ostali Rezini
komadi neurozama i bolnim točkama današnjeg zapadnog svijeta. Ovaj put,
polazište je tema koja kao da je sišla sa stranica crne kronike ovodnevnih
hrvatskih novina – nasilje među djecom. Rezi je to međutim, samo povod da na
svoj ironijski gorko-komičan način progovori o nasilju koje je latentno u svima,
pa i onima naizgled najuljuđenijima među nama. Na sceni Gradskog kazališta
lutaka Boga masakra postavlja Nenni Delmestre uz nastup Snježane Sinovčić
Šiškov, Trpimira Jurkića, Nives Ivanković i Elvisa Bošnjaka.
|