Kliknite na vijest da biste pročitali opširniji tekst

 

 


Giacomo Puccini
SESTRA ANGELICA / GIANNI SCHICCHI
Premijera: HNK Split, 18. travnja u 20.30h



 

Dirigent

Ivan Repušić

Redatelj

Fabio Sparvoli

Scenografkinja

Vesna Režić

Kostimografkinja

Dženisa Pecotić

Zborovođa

Neven Radaković

 

 

uloge
(podjele po izvedbama - link)

SESTRA ANGELICA

Sestra Angelica

Valentina Fijačko, Božena Svalina

Kneginja, njezina teta

Žana Marendić Bučević

Predstojnica samostana

Davorka Horvat

Zamjenica predstojnice

Antonija Teskera

Učiteljica novakinja

Barbara Sumić

Sestra Genovieffa

Ana Lice

Sestra Dolcina

Jelena Brnadić

Sestra Osmina

Maja Spaija Tomas

Sestra bolničarka

Irena Parlov

1. sakupljačica milodara

Snježana Katić

2. sakupljačica milodara

Sonja Runje

1. sestra laikinja

Tea Slavica

2. sestra laikinja

Lea Ančić

1. novakinja

Jelena Čilaš

2. novakinja

Diana Kurobasa

 

 

GIANNI SCHICCHI

Schicchi

Giorgio Surian, Kiril Manolov

Lauretta, njegova kći

Tamara Franetović Felbing

Zita, zvana Stara

Terezija Kusanović

Rinuccio, Zitin nećak

Tomislav Mužek

Gherardo, Buosov nećak

Sveto Matošić Komnenović, Špiro Boban

Nella, njegova žena

Ana Lice

Gherardino, njihov sin

Stipe Bakić

Betto, Buosov šurjak

Božo Župić

Simone, Buosov bratić

Dinko Lupi

Marco, njegov sin

Vinko Maroević

Ciesca, Marcova žena

Davorka Horvat

Spineloccio, liječnik

Tonči Banov

Notar

Mate Akrap

Pinellino, postolar

Marijo Krnić

Guccio, ličilac

Jadran Barišković

Buoso Donati

Darijo Tvrdić

 

 

ZBOR I ORKESTAR HNK SPLIT
Koncertmajstor: Julian Nechita
Korepetitorice: Vera Pavasović, Tetjana Borčagivska
Inspicijentica: Elza Tudor Gančević
Šaptačica: Mirjana Zelić
Asistent redatelja: Ozren Bakotić
Asistent kostimografkinje: Mario Leko
 

 

Riječ redatelja

Ove dvije opere, Sestra Angelica i Gianni Schicchi, koje zajedno s Plaštom čine triptih, nastale su zahvaljujući geniju libretista Giovacchina Forzana koji je svojom kreativnošću i teatarskim senzibilitetom dao Pucciniju dvije priče koje su mu nedostajale; ovaj je, naime, već imao u glavi sadržaj Plašta, treće opere koja je trebala zaključiti triptih.
Sestra Angelica se nekim stihovima referira na događaje iz Butterfly, koja je Pucciniju bila posebno draga, i kao ženski lik i kao tema; bol Cio Cio San, njena ranjena majčinska ljubav tu dominira scenom, te ona, izmučena moralnom torturom kojoj je izlažu drugi, izlaz nalazi u samoubojstvu. I Tosca podnosi, na određen način, torturu koja je u njenom slučaju fizička, i završava na sličan način. No, za razliku od Butterfly, Sestra Angelica nije rob vlastitih izbora, ona ne odlučuje sama o svojoj sudbini. Žrtva je zadrtosti koja se obrušava na nju i njen aristokratski svijet; zbog konvencija klase kojoj pripada zanijekali su joj pravo na majčinstvo, zatočili je među zidove samostana kako bi sahranili njenu krivicu i osudili je tako na vrijeme koje stoji. Sestra Angelica talac je zaustavljenog vremena, zaustavljenog od strane drugih, vremena sadašnjeg koje je prazno i bez ljubavi, sjećanje na koja neprestano obnavlja njenu bol.
Za razliku od Sestre Angelice, Gianni Schicchi je komedija u svom najčišćem obliku, puna neizrečenosti, nekih priča koje su se stvarno dogodile, poput one o firentinskoj obitelji Bischeri, zabilježenoj u ansamblu ''Ecco la' un Donati...''
Središnji čvor Schicchija dolazak je na scenu nove društvene klase, bogate buržoazije. To je taj „gente nova“ o kome pjeva Rinuccio, koji će uskoro zamijeniti aristokraciju. Nadalje, Puccini je odlično poznavao psihologiju Toskanaca, u ovom slučaju Firentinaca. Egzemplaran je i nevjerojatno aktualan njegov portret Giannija Schicchija: grubi čovjek koji je prilagodljiv, oportunist i inteligencija a u osnovi dobrog srca kad je u pitanju sreća njegove kćerke Laurette.
Različiti likovi iz obitelji Donati oslikani su na način koji je i moderan i lucidan: ljubav, poštovanje, ljudsko suosjećanje njima su nepoznate riječi, sve se okreće oko oporuke i vlastitih interesa: a nisu li upravo pohlepa i osobni interes glavne pokretačke sile našeg društva?.

Fabio Sparvoli


 

FOTOGRAFIJE ZA DOWNLOAD
(klikom na neku od malih fotografija otvara se fotografija pogodna za objavljivanje)

SESTRA ANGELICA

   

GIANNI SCHICCHI

       
       
       
       
       

PRESS CLIPPING:

SKALA OSJEĆAJA, Tonći Šitin, www.kulisa.eu

NOVA OPERNA USPJEŠNICA, Bosiljka Perić Kempf, Novi list, 23. 4. 2009.

TRIJUMF HRVATSKE PJEVAČKE MLADEŽI, Tatjana Alajbeg, Vijenac, 23. 4. 2009.

EMOTIVNA MELODRAMA I VRCKAVA FARSA, Igor Brešan, Slobodna Dalmacija, 20. 4. 2009.