hnk split

repertoar

novosti

posjet

marketing

arhiv

linkovi

glavna str.

cnt split

repertoire

news

visit

marketing

archive

links

main page

 

Hnklogo.gif (9880 bytes)

 Gaetano Donizetti
Lucia di Lammermoor

Zbor HNK Split

Soprani: Antonija Brešan, Nađa Čović, Snježana Katić, Elfriede Smodlaka, Monika Gira, Dajana Stolić, Jelena Matić, Maja Goluža, Radojka Kulić, Mira Prvinić, Dijana Kurobasa, Anita Nediljka Karaman, Nives Kekez, Anica Sušić, Ivana Tonković

Alti: Elinor Mojaš, Branka Papak, Maja Spaija Tomas, Mirjana Fleš, Karmela Gabrilo, Tomislava Štambuk, Zlatka Bakotić, Hilda Dužević, Vilma Tadin, Marija Adam. Marika Crljen, Marina Mulanović, Zdenka Bilan, Vesna Ivelja, Jozica Bašić

Tenori: Ivo Gabrilo, Ivan Jakus, Tomislav Radovniković, Edo Marić, Lukša Parčina, Zdeslav Petrašić, Mirko Tripalo, Slavko Bašić, Zdravko Kraljević, Aleksandar Šimičević, Nikša Antica, Ivo Kovačić, Zlatan Šimunović, Ivo Vladislavić, Vinko Varvodić

Basi: Vjekoslav Štambuk, Josip Alajbeg, Roko Jerkunica, Željko Novačić, Boris Plazibat, Mirko Plazibat, Juraj Hrepić, Darijo Tvrdić, Vicko Ivanišević, Ante Bašić, Špiro Bilić, Ivica Ložić, Nediljko Smodlaka, Teo Turk, Gordan Stojanac

Orkestar HNK Split

Prve violine: Orest Shurhot, Oleksandr Andrusenko, Iulian Nechita, Tibor Bauer, Lorenco Jakičević, Anita Mišetić, Tomislav Kazija, Valter Lovričević, Astrid Jakičević

Druge violine: Majda Goluža, Nada Kuzmić, Gordana Baković, Hana Grgić, Franjo Seneš, Mesud Glavaš

Viole: Žasmina Pokrovac, A... Kandusevich, Nikola Milašević, Jasenka Novaković, Boris Mitov, Darko Nikolić

Violončela: Pjotr Tarasinkievič, Nataliya Iarmolska, Tonćo Ćavar, Bernarda Ćavar, Ljiljana Vojnović, Zdenka Iljadica

Kontrabasi: Oleg Gourskii, Mijo Mišetić, N... Krivacheev, Soniboy Donkov

Flaute: Snježana Jelavić, Zvonimir Boldin, Ana Domančić Krstulović

Oboe: Sanja Milić, Ivan Borčić, Srđan Benzon

Fagoti: Tomislav Kurte, Krsto Petijević

Rogovi: Oleksandar Tokarenko, Tomislav Sušac, Ljudevit Potza, Petar Pelicarić

Trube: Nikša Kačić, Tonči Vidošević

Tromboni: Miro Pušić, Zdravko Butorac, Nikolaj Drongovskij

Harfa: Edita Kopecki

Timpan: Zoran Marjanović

Udaraljke: Željko Hajsok, Petar Zečević

 

 

backleftblue.gif (313 bytes)

ZRELO GLAZBENO TUMAČENJE

U naponu svoje umjetničke karijere Loris Voltolini je uspio stvoriti prisnu atmosferu sa solistima i ansamblom što se dalo zamijetiti kroz jedno krajnje razborito i zrelo glazbeno tumačenje. U radu sa solistima dao im je punu potporu, ali je i rijetkom vještinom i mudrošću prikrivao njihove slabosti kada se za to ukazivala prilika.
S druge strane valja pohvaliti što je s puno kreativnog naboja pratio dramaturgiju izlaganja svakog pojedinca i ansambla. Pri tome je davao pozitivne poticaje razvijanju njihovih heterogenih osjećaja. Ako je, dakle, učinio to da zbor muzicira u svojoj najboljoj maniri, dakle, meko i smirujuće (na primjer svadbeni zbor), kod orkestra je postigao solidnu izbalansiranost među dionicama, a u ukupnosti čak i visok stupanj uravnoteženosti.
Miljenko Grgić, Slobodna Dalmacija, travanj 1999.

luciazbor.jpg (21624 bytes)
Ratomir Kliškić (Lord Ashton) i Zbor HNK Split

PREMIJERA 'LUCIE...' U HNK SPLIT

Dolenčićev redateljski zapis nije tek puko razglabanje redateljske koncepcije već je proveden u djelo tvoreći glazbeni teatar koji zacijelo može biti zanimljiv i onima koji u operu zbog davno predvidljivih konvencija ne zalaze rado.
Jedna se i vrlo logična intervencija nalazi odmah na početku predstave. Naime, s njezina je kraja "ukraden" odlomak u koj
emu Edgardo pred vlastitu smrt govori o svojoj nesretnoj ljubavi prema Luciji koja se spletkom njezina brata Enrica bila prisiljena udati za drugoga... I priča počinje ispočetka. Igra flashbackom smjelo i logično zaokružuje priču i na stanovit način smjelo uređuje izvornik. I prije početka u njegov tamni svijet uvodi zvukovi oluje, konjskog kasa, meteža, ljudske vike, klaonice na način sličan početku Excalibura (oblikovanje zvuka Ivica Bilić).
Znameniti ljubavni duet Lucije i Edgarda je "rastavljen". Edgardo se nalazi iza pozornice. Sve to više upućuje na duhovno stanje protagonista nego na suzno treptanje konvencije u opernim ljubavnim duetima. Vješto se računa na pamet gledatelja i maštu njegove osjetljivosti u priči koju većina ljubitelja opere ionako poznaje. U najznamenitijoj sceni ludila Lucia je na sceni sama pred zakrivenim zborom. Snovitost te slike ističe podvojeni svijet tragedije pojedinca prema bezimenoj masi promatrača koja tek reda radi žaluje. U skladu je s modernim, ali i osobnim viđenjem redatelja i scenografija Andreja Rehaka sastavljena od prozračnih bijelih paravana koji videoprojekcijama i svjetlom Zorana Mihanovića postaju dijelom duhovnog stanja junaka priče. Je li mjesto zbivanja Škotska? Jest, ako ju se zamisli. Međutim, to je najmanje važno. Kostimi maštovitog sklada Ane Gecan Savić u igri istih elemenata slijede zajedničku kocepciju dojmljivog predstavaljanja Lucije di Lammermoor, kojoj je pomogao i scenski pokret Ivice Petrića.
Splitska je Lucia prema namjeri izbjegla konvenciju "ak
o se lijepo pjeva, onda je to to", spretno prikrivši da "to" nije baš uvijek i svugdje najbolje.
Maja Stanetti, Večernji list, travanj 1999.

pr4.jpg (18057 bytes)
Scenografija: Andrej Rehak

ROMANTIČNI DONIZZETI U USKOVITLANOM RITMU SCENE

Redatelj Krešimir Dolenčić usredotočio se na Cammaranov libreto, odnosno Scottovu Lammermoorsku nevjestu, tragajući za takvim glazbenim kazalištem koje bi izbjeglo "ugodnu poludosadnu cirkusariju". On ne izdvaja scenu ludila (što je i opravdano), već je promatra u svezi s razvitkom opere u kojoj naglašeno želi otkloniti nepotrebne naslage konvencija. Dolenčiću nije do kompromisa s gledalištem makar koliko teatar od toga koliko i od ideje živio; on ne dopušta da zaboravimo njegove intervencije i prepoznamo ih kao svoje...
Tiha poezija i mistične spirale ljubavi nestale su u tamnim prostorima poput pozornica, samoća se u orfejskom podzemlju javlja kao trenutak istine i svjedok povijesti. Možda je u svijetu "kojim vlada ljepota ružnoga", Dolenčić najuspješniji kad traga za okomicama osamljenosti.
Tonći Šitin, Hrvatsko slovo, travanj 1999.

 

hnk split

repertoar

novosti

posjet

marketing

arhiv

linkovi

glavna str.

cnt split

repertoire

news

visit

marketing

archive

links

main page