Trpimir
Jurkić |
Praizvedba:
10. 01. 2003. |
Radnjom lociran na provincijski peron, u prostor beketovske izdvojenosti, treći kazališni komad splitskog glumca Trpimira Jurkića neobičnom kombinacijom stilizacije i dokumentarnosti dopire do elementarnih oblika beznađa i potrošenosti naše svakodnevice. "Ništa u sudbini tih ljudi... nije veliko, pa ni njihove priče ne mogu biti važne, ali tim više postaju zahvalnija dramaturška građa. Jurkićevi antijunaci kao da su pobjegli iz one sive mase koja čini glavninu karaktera pojave poznate kao Nova europska drama... Međutim, tamo gdje u Mayenburga, Ravenhilla, Srbljanovićke ili Sare Kane prevladava pesimizam... u Jurkića ostaje mjesta za nadu, toplinu i zraku optimizma… Goran Golovko vješto je u režiji izbjegao bilo kakve globalne metafore i, u duhu drame, ostao na minimalizmu i jednostavnosti kao osnovnim sredstvima režije. Tempo je predstave usporen, tužan, ali kontakt među ljudima od kojih se neki više ne znaju ni smijati ne prestaje ni u jednom trenutku." Jasen Boko, Vijenac, 23. 01. 2003. "U Jurkićevoj antidrami tobožnje osobe čekaju svojega Godota promoviranog u vlak koji se ne može zaustaviti, i nitko od njih nema svoje sada. Najneposrednije rečeno, te osobe ne postoje nego simuliraju postojanje. Njihovi međusobni odnosi istodobno jesu i nisu, a njihov govor gotovo se ni po čemu ne razlikuje od šutnje... Redateljski postupak Gorana Golovka kao da se na trenutke obraća emocionalnim pretpostavkama što među tim osuđenicima na apsurd uopće ne postoje. Ostvaruje se ograničeni prostorni krug u neprestanoj vrtnji, a dodiri su samo uzajamno približavanje kazaljka na tomu satu što je izgubio vremensku svrhu." Anatolij Kudrjavcev, Slobodna Dalmacija, 12. 01. 2003. |
|
Uloge tumače:
|
|
PRESS CLIPP |
|
Jasen
Boko: MINIMALIZAM
I SKROMNOST Anatolij
Kudrjavcev: ANTIDRAMA
U ČEKANJU |