13.
marulićevi dani
FESTIVAL
HRVATSKE DRAME I AUTORSKOG KAZALIŠTA |
|||||||||
"Negostoljubivi" domaćini uzeli većinu nagrada: NOSI NAS RIJEKA odnijela čak sedam priznanja... |
|||||||||
|
|||||||||
Kao
i prije dvije godine, kada su na 11. Marulićevim danima većinu
nagrada (čak 7) uzele splitske predstave Ptičice
i Otac,
i ove godine se ponovila vrlo slična situacija. "Nosi
nas rijeka"
na 13.
Marulićevim danima
bila je toliko moćna da je sama uzela čak pet Marula i dvije
nagrade publike: Elvis Bošnjak dobio je Marula za izvedeni
dramski tekst; Milka Podrug Kokotović Marula za sporednu
ulogu Strine; Trpimir Jurkić Marula za glavnu mušku
ulogu Nikole; Nenni Delmestre Marula za režiju, a Nosi
nas rijeka Marula za najbolju predstavu. Uz to, predstavu Nosi
nas rijeka i publika je ocijenila najboljom pa joj je pripala i
nagrada Milan Begović, a žiri čitatelja Slobodne Dalmacije
svoju je nagradu za najbolju glumačku kreaciju dodijelio Milki Podrug
Kokotović za spomenutu ulogu Strine u istoj predstavi. |
Raskošnom i kontroverznom Brezovčevom rukopisu nije pripala nijedna nagrada, a "Kamovljevu smrtopisu" pripala su tek tri "sporedna" Marula: Željku Zorici za scenografiju, Doris Kristić za kostimografiju i Oliviju Marečiću za oblikovanje svjetla. |
||||||||
Predstave teku kao na traci: Susjeda, Glorija, Fritzspiel, Norveške šume... a uskoro će i nagrade... |
|||||||||
|
|||||||||
"Šesta predstava ovogodišnjih »Marulićević dana« pokazala se među osam odgledanih kao najkontroverznija predstava selekcije koja je pobudila oprečne reakcije publike. Riječ je o komadu Slobodana Šnajdera »Kamov, smrtopis«, hrvatskom Moulin Rougeu, u režiji Branka Brezovca i izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih." "Druga ZEKAEM-ova predstava, »Susjeda« Zorice Radaković u režiji Ivice Boban, pobrala je odlične reakcije publike. Posebno je istaknuta sjajna glavna rola Nataše Dorčić." "Druga riječka predstava na »Marulićevim danima« doživjela je, poput »Komšiluka naglavačke« svojevrsni hendikep s kasnim početkom, što uglavnom ugrozi raspravu. Marinkovićeva »Glorija« HKD teatra, čiju režiju potpisuje Lary Zappia, smještena je, uključujući i publiku, na binu velike pozornice HNK Split. I to je svojevrsni hendikep, budući da je broj bio ograničen na 92 mjesta, pa je samo toliko ljudi i vidjelo predstavu. Kako je malobrojna publika bila oduševljena glumačkim kreacijama, poglavito splitske glumice Brune Bebić Tudor u ulozi Glorije, na okruglom stolu je predloženo upravi splitskog teatra da predstavu ugoste u Splitu." "Sinoć su odigrane i posljednje dvije predstave ovogodišnjeg 13. festivala hrvatske drame i autorskog kazališta. Epilog teatar izveo je »Fritzpiel« Borisa Senkera u režiji Roberta Raponje, Teatar ITD »Norveške šume« Vladimira Stojsavljevića u režiji Roberta Waltla. Večeras na svečanom zatvaranju uručit će se nagrade »Marul«, o kojima odlučuje žiri u sastavu Željka Turčinović, Anja Šovagović Despot, Arijana Čulina, Zlatko Kauzlarić Atač i Želimir Mesarić. |
"Dok
je dio kazališne publike na kraju uzvikivao »Bravo« i poklon ansambla
popratio gromkim aplauzom, drugi dio se nije mogao načuditi čime su to
oni oduševljeni." |
||||||||
"Komšiluk naglavačke" doista je i bio takav - a tek izvještavanje i komentari o njemu !? |
|||||||||
"Prva predstava odigrana izvan kazališne zgrade »Komšiluk naglavačke« riječkog HNK izazvala je različite reakcije kod publike, jer je veliki broj gledatelja nakon prvog čina napustio gledalište." - Mira Jurković, Vjesnik, 28. 04. 2003. "U petak navečer oduševili su Riječani nasilnim komadom Nine Nuić "Komšiluk naglavačke". Prigodno uprizoren u amfiteatru Kulturnog središta mladih jedne je razveselio i nasmijao, drugima su pak scene lupanja glavama o stol te potezanja oružja ipak bile malo previše "hard core"." - Dragan Miljuš, Večernji list, 27. 04. 2003. "Spisateljica Nina Nuić svoj posao obavlja vrlo savjesno, a bez rukavica, ne ustručavajući se od intimnih dodira s prljavštinom i izmetom, u verbalnom i zornom smislu. To je, dramski, na pasja kola učinkovito, ispunjeno tenzijom i dinamikom, pogotovo ako je gledalište ispunjeno gospodom sklonom, s oproštenjem, uzajamnom slanju u one stvari.(...) Ipak, što bi rekao jedan od davno upokojenih pjesnika, umjesto da joj o leđa lagano kucne pjesnička mandolina, nju kao da nešto vrlo konkretno zvizne po tintari, pa tu dolazi do žestokog izljeva tinte i ostalog. Netko to može doživjeti kao veoma uporno, možda čak i izrazito stručno prekapanje po kontejneru naše duhovne današnjice, ali to je ipak stvar dotičnoga. - Anatolij Kudrjavcev, Predstava za kemoterapiju, Slobodna Dalmacija, 27. 04. 2003 |
"Peta od deset predstava u programu oduševila je Splićane. Riječ je o komadu HNK Ivana pl. Zajca »Komšiluk naglavačke« autorice Nine Nuić u režiji Saše Anočića, ujedno i prva predstava odigrana izvan zgrade kazališta, u nedovršenom amfiteatru Kulturnog središta mladih." Vesna Božanić Serdar: Komšiluk naglavačke oduševio Splićane, Novi list, 27. 04. 2003. |
||||||||
Proročanske Anja i Arijana, ili kako su "dvi tri teške drame" prošle nezapaženo "za umrit od smija" |
|||||||||
Cijelim plahtama tekstova i fotografija zasipani su mediji uoči 13. Marulićevih dana. A prednjačila je Slobodna Dalmacija i iscrpnim najavama u Forumu i razgovorom sa selektorom Ivankovićem i intervjuom s ravnateljem Perkovićem... da bi onda, usred festivala, nastupila dvodnevna šutnja kao da festivala uopće nema, a sve zahvaljujući uobičajenoj navadi da Slobodna o predstavama o kojima je već pisala, ne piše ponovo, pa makar one bile i sastavnim dijelom Festivala! Tako se dogodilo da su dubrovačka predstava U lugu onomuj zatim i obje domaće Nevažne priče i Nosi nas rijeka ostale neopservirane, jer je o njima u Slobodnoj već premijerno pisano. Nije drukčije prošao ni Kamov, smrtopis...Uzaludnim se tako pokazalo predfestivalsko upozorenje Rade Perkovića pod imperativnim geslom "Dužni smo konzumirati ovaj festival". Kako vidimo, ništa nismo dužni, jer, 'svite moj', divlja sloboda je, barem toliko svi znamo, puno ugodnija od dužnosti, a lagane teme su lagane teme su lagane teme su |
|
||||||||
Medvešekovo dubrovačko putovanje ili "potraga za iluzijom i čarolijom ljubavi" |
|||||||||
"Mislim
da moramo vjerovati i govoriti o jednoj drugoj, boljoj stvarnosti, ako je
želimo ostvariti." - ta rečenica iz svojedobnog intervjua
s Reneom Medvešekom, povodom njegove predstave BRAT MAGARAC prikazane na
prošlim Marulićevim danima, koja je kao i Medvešekov HAMPER bila
obasuta brojnim nagradama, obilježila je i Medvešekovo dubrovačko
bavljenje Nalješkovićem. |
"Velika većina predstava, filmova, uopće umjetnina, bavi se odbojnim, tragičnim, zastrašujućim elementima stvarnosti... Umjesto te destrukcije, rasapa, privlači me potraga za mogućnošću izlječenja, pomirenja, za skladanjem pozitivnog..." - Vjeran i u najnovijoj predstavi upravo takvom poimanju stvarnosti, Medvešek je još jednom potvrdio iznimnu ljudsku i redateljsku dosljednost, tražeći i opet osobnu odgovornost za sve što činimo. "Što govoriš, to postojiš" |
||||||||
Četvrtak, 24. travnja - pjesnička manifestacija "ČA - MORE - JUDI" u Nečujmu na Šolti |
|||||||||
Pjesničko
okupljanje mladih u Nečujmu na otoku Šolti pod naslovom ČA - MORE
- LJUDI i ove se godine održava u sklopu Marulićevih dana. Tamo je,
naime, jedno vrijeme boravio Marko Marulić, pa sama manifestacija i počinje
polaganjem vijenca na kuću u kojoj je obitavao, da bi se nastavila
poetskim recitalima mladih čakavskih pjesnika... |
|
||||||||
Podijeljene nagrade "Marin Držić", prikazano KRALJEVO, čita se GROUND ZERO ALEKSANDRA... |
|||||||||
Uobičajenoj
ceremoniji otvaranja Marulićevih dana koji se po trinaesti put održavaju
u Splitu pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture RH, slijedile su
dodjele nagrada za dramski tekst u 2002. godini, nakon čega je izvedeno
eksplozivno, ekspresivno i pomalo iznenađujuće ekstenzivno KRALJEVO.
Okrugli stol koji je uslijedio nakon predstave bio je ekspresivan vrlo
rijetko, eksplozivan povremeno, a ekstenzivan preko svake mjere. Glavni
razlozi - uobičajeni: sudionici predstave rado bi pričali o uloženom
trudu i namjerama, a kritičari o postignutom rezultatu i dojmovima... |
|
||||||||
Milko Valent, Predrag Raos, Omer Rak i Ivana Sajko dobitnici nagrada "Marin Držić" za 2002. |
|||||||||
Nagradu
"Marin Držić" za dramsko djelo u 2002. godini, koju dodjeljuje
Ministarstvo kulture RH u svrhu promicanja dramskog i kazališnog stvaralaštva,
dobili su: Milko
Valent za tekst "Ground Zero Aleksandra" - prva nagrada;
Predrag Raos za tekst "Zdravi razum" - druga nagrada; a treću
nagradu ravnopravno su podijelili Omer Rak za tekst "Pupak usrid
svita" i Ivana
Sajko za tekst
"Misa za predizbornu šutnju, mrtvaca iza zida i kopita u grlu". |
|
||||||||
Deset predstava na 13. Marulićevim danima od 22. do 29. travnja 2003. |
|||||||||
Za
13. Marulićeve dane
Hrvoje Ivanković selektirao je deset predstava, od
čega "šest praizvedbenih uprizorenja suvremenih dramskih
djela, u rasponu od ozbiljnih problemskih sondaža duhovnog ozračja
te nekih karakterističnih fenomena i pojava naše svakodnevice ("Nosi
nas rijeka", "Nevažne priče", "Susjeda",
"Komšiluk naglavačke"), pa do predtekstova za
sofisticirano zabavljačko-komercijalno kazalište ("Fritzspiel",
"Norveške šume") pred kojim, kao sve
prisutnijim sastojkom hrvatske kazališne stvarnosti, jednostavno
ne možemo zažmiriti." |
|