Zatvaranje
15. Marulićevih dana svečarski: veći broj nagrada (16) nego
predstava (11) !
|
Publika
najboljom proglasila splitsku Antigonu, a žiri rusku Svećenikovu
djecu. Točka suglasja: Dragan Despot - stručni žiri festivala
dodijelio mu Marula za dramaturgiju i interpretaciju, a žiri publike
lista Slobodna Dalmacija nagradu za glumu.
|

"Svećenikov djeca"
A. Ogarjova / "Antigona, kraljica u Tebi" M. Raguža /
"Svoga tela gospodar" Ž. Mesarića / "Na rubu pameti"
D. Despota
|
Zapravo, kako
posljednjih godina broj nagrađenih ne pada ispod 15, a broj prikazanih
predstava uglavnom je oko 10 - gotovo da se može raditi statistika nagrađenih.
A po njoj, od predstava, najviše nagrada pripalo je Kolarovoj drami
"Svoga tela gospodar", čak 4: za scenografiju, Vanji Ćirić i
Ronaldu Žlaburu za glumu te redatelju Želimiru Mesariću; potom
"Antigoni, kraljici u Tebi": za svjetlo, za glazbu i nagrada
publike za predstavu u cjelini. Među osobama samo je Dragan Despot osvojio
dvije nagrade, a od kazališta najnagrađivaniji je HNK Split (koji je imao
dvije predstave na festivalu) sa 5 nagrada, ispred zagrebačkog kazališta
Komedija sa 4 nagrade...
Nagradama ni na koji način dotaknuti ostali su tek zagrebačka
"Glorija", makedonski "Hamlet" i riječki
"Jazz" no, zacijelo će već naredni festivali kojih uopće ne
manjka (Festival malih scena, Festival glumca...) otkloniti barem poneku
glad za nagradama.
|
Nakon
autorskog bacanja dramske rukavice iz Zagreba očekuju se i redateljski
polemički tonovi iz Splita...
|
Ili, tko se
argumentirano može suprotstaviti moćnom autorskom trojcu Vidić - Šovagović
- Matišić
|
Predstavama
"Veliki bijeli zec" Ivice Vidića, "Jazz" Filipa Šovagovića
i "Svećenikova djeca" Mate Matišića Zagrebačko kazalište
mladih kao da je započelo neku vrstu Mini Marulićevih dana. I ne samo to.
Odazivajući se pozivu ravnateljice Zekaema Dubravke Vrgoč da komentiraju
uprizorenja svojih predstava pisci su se uglavnom složili da im je
bliže autorsko od redateljskog kazališta i požalili se da ih vrlo često
nitko ništa ne pita: Matišiću je Larisa Saveljeva bez dopuštenja prevela
Svećenikovu djecu na ruski i ponudila ga Puškin teatru; Vidić je javno
zamolio zagrebački HNK da s programa skine blesavi skeč
"Octopussy" koji tako malo veze ima s njim kao s autorom (premda
je još lani Octopussy bio u konkurenciji 14. Marulićevih dana !!!); a Filip
Šovagović je konstatirao kako "uglavnom ne gleda ono što su
redatelji učinili od njegovih predstava jer želi sačuvati živce"!
Dodaju li se
tome dramaturški prigovori Vjerana Zuppe na obnovu "Velikog bijelog
zeca" koji se prikazuje i na Marulićevim danima, onda ne manjka polemičkih
tema za splitske "okrugle stolove" koje ove godine vodi Ivan Leo
Lemo, kao ni za prijepodnevne razgovore od kojih se većina odvija pod
geslom "dramski pisac u središtu pozornosti"!
|
Scensko
čitanje prvonagrađene "Nore danas" Mira Gavrana 27. travnja u
11h na Sceni 55 HNK Split
|
Noru
će tumačiti Bruna Bebić Tudor, Tonija, njezina muža Nikola Ivošević,
Karla Josip Genda, Lidiju Snježana Sinovčić Šiškov, Ranka
Josip Zovko, Maju Andrijana Vicković, a Janu Jasna Malec.
|
Svečano uručenje
nagrada "Marin Držić" tradicionalno se zbiva na otvaranju Marulićevih
dana 22. travnja, a sastavni dio priznanja ujedno je i scensko čitanje
"Nore danas" koje je planirano za četvrtak 28. travnja na Sceni
55 u HNK Split. Noru će tumačiti Bruna Bebić Tudor, Tonija,
nezina muža Nikola Ivošević, Karla Josip Genda, Lidiju
Snježana Sinovčić Šiškov, Ranka Josip Zovko, Maju
Andrijana Vicković, a Janu Jasna Malec.
Kako
je u obrazloženju prigodom otvaranja 15. Marulčićevih dana istaknuo žiri
"Miro Gavran zaslužio je nagradu zbog toga što je imao hrabrosti
napisati 'veliku dramu', što znači dramsko djelo s većim brojem likova,
razrađena zapleta i nedvojbene društvene aktualnosti; Gavran nije samo
parafrazirao nekoliko mitova iz glasovite Ibsenove 'Nore', već je snažno i
plastično prikazao naličje i licemjerje cijeloga današnjeg građansko-liberalnog
društva."
|
|
15.
Marulićevi dani započeli dodjelom nagrada "Marin Držić i
prikazivanjem "Bijelog zeca"
|
Osim nagrade,
Zdenka Heršak je osvojila i najjači pljesak večeri zahvaljujući se Splićanima
što joj nitko nije ni taknuo više od sat vremena na kolodvoru zaboravljen
kovčeg.
|
15.
Marulićevi dani započeli su kratkim video uvodom Nenada Glavana, redatelja
otvaranja i prigodnim riječima voditeljice programa Nives Ivanković.
Dobrodošlicu umjetnicima, predstavama i publici poželjeli su gradonačelnik
Splita Miro Buličić i pomoćnik Ministra kulture Srećko Šestan, a potom
su članovi povjerenstva nagrade MInistarstva
kulture za dramsko djelo "Marin
Držić" obrazložili svoj izbor za 2004. godinu. Prva nagrada
pripala je Nori danas Mira Gavrana. Drugu su ravnopravno
osvojile Marijana Nola za Fantaziju i Gordana Ostović za Parsifala,
a treća je pripala Maji Sviben i njezinoj Točki izvorišta te
Zdenki Heršak za Kazalište u kući. O nagradama je odlučivalo stručno
povjerenstvo u sastavu Sanja Nikčević, Branka Cvitković i Boris B.
Hrovat. Osim novčanim iznosom (30.000 kuna za prvu nagradu, 20.000 za drugu
i 10.000 za treću), Ministarstvo kulture će sufinancirati i kazalište
koje se odluči izvesti neku od nagrađenih drama. Stručno povjerenstvo
najbolje je biralo između 57 prispjelih tekstova, što svjedoči o sve većem
interesu za "Držića", a povjerenstvo je, prema objašnjenju
predsjednika Borisa B. Hrovata, naročito vodilo računa "o književnoj
vrijednosti teksta, ali i o, objektivnoj scenskoj izvodivosti te aktivnom
odnosu prema društvenoj realnosti"
|
Vijeće
Festivala prihvatilo program 15. Marulićevih dana izbornice Ane Lederer |
U
Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu 04. 03. 2005. održana je sjednica
Vijeća Marulićevih dana na kojem je prihvaćen program 15. po redu
festivala hrvatske drame i autorskog kazališta Marulićevi dani. |
Prema
jednoglasno prihvaćenom prijedlogu izbornice dr. sci. Ane Lederer na 15.
Marulićevim danima, koji će se održati u Splitu od 22. - 29. travnja
2005. bit će prikazano jedanaest dramskih predstava hrvatskih autora u
izvedbi sedam domaćih i dva inozemna kazališta. Izabrane su slijedeće
predstave: Antigona, kraljica u Tebi Tonča Petrasova Marovića u izvedbi
HNK u Splitu (redatelj Matko Raguž); Drugi libar Marka Uvodića Splićanina
Marka Uvodića u izvedbi Gradskog kazališta mladih iz Splita (redatelj
Goran Golovko); Glorija Ranka Marinkovića (redatelj Božidar Violić)
zagrebačkog HNK; predstava splitskog HNK Hajdemo skakati po tim oblacima
Elvisa Bošnjaka (redateljica Nenni Delmestre); Jazz Filipa Šovagovića u
izvedbi HNK Ivana pl. Zajca iz Rijeke i režiji Ivice Buljana; Na rubu
pameti Miroslava Krleže (monodrama u režiji i izvedbi Dragana Despota)
HNK u Zagrebu; Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja Ive Brešana
Dramskog teatra Skopje u režiji Mete Jovanovskog; Prije sna Lade Kaštelan
zagrebačkog Dramskog kazališta Gavella (režija Nenni Delmestre); Svećenikova
djeca Mate Matišića moskovskog Puškin teatra (u režiji Aleksandra
Onurova); Svoga tela gospodar Slavka Kolara ZeKaeM-a (redatelj Želimir
Mesarić); te Veliki bijeli zec Ivana Vidića Zagrebačkog kazališta
mladih (redatelj Ivica Kunčević).
Izbornica
Ana Lederer naglasila je kako nije imala velikih dvojbi oko izbora.
"Izdvojila sam one predstave koje pokazuju visoku kvalitativnu razinu
i kad je riječ o klasičnom kao i o suvremenom hrvatskom dramatičaru".
Predstave
inozemnih kazališta bit će, nakon izvedbi u Splitu, prikazane i u
Zagrebu (Svećenikova djeca moskovskog kazališta Puškin), odnosno
u Šibeniku (Predstava Hamleta u selu Mrduša donja Dramskog kazališta
Skopje). |
|
|