|
NOVOSTI
HNK SPLIT
STUDENI
2004
Baletna
umjetnica Franka Hatze Kuljiš umrla u Varaždinu, 25. 11. 2004.
|
Taman
kad smo se ponadali, unatoč nedavnoj smrti Zdenka Runjića, da će
kraj 2004. biti nešto milosrdniji nego što je bio proteklih
godina prema ljudima od glazbe i kazališta, zatekla nas je smrt
Franke Hatze Kuljiš, splitske balerine, koreografkinje i baletne
pedagoginje koja je splitsku i zagrebačku baletnu scenu zadužila
brojnim i nadahnutim solističkim rolama, a splitsku i vodstvom
baleta kojega je nakon višegodišnje suradnje s Anom Roje i
Oskarom Harmošem preuzela i vodila gotovo kroz cijele šezdesete
godine. Franka Hatze Kuljiš baletu je zapravo posvetila cijeli život,
počevši od prvog baletnog obrazovanja u školi Mile Katić,
preko stasanja u čuvenoj školi Ane Roje i Oskara Harmoša, pa do
osnivanja vlastitog baletnog studija od polovice šezdesetih
godina...
|
Franka Hatze Kuljiš
1928 - 2004
|
Uoči
dodjela godišnjih Nagrada hrvatskog glumišta HNK Split može
mirno spavati...
|
Premda
je za Nagradu hrvatskog glumišta 2004 HNK Split na čelu s
Milanom Štrljićem prijavio čak šest svojih predstava, po dvije
u kategorijama opere, drame i baleta, i to tri iz sezonske
produkcije (Traviata, Oluja, Ščelkunčik) i tri sa Splitskog
ljeta (Norma, Antigona, kraljica u Tebi i Plesovi Erosa) - ipak ne
postoji nikakva ozbiljna bojazan da bi nekakva relevantna nagrada
mogla stići u Split. Naime, do stanovite mjere žiriju je za oko
zapela tek drama T. Petrasova Marovića "Antigona,
kraljica u Tebi" iz koje je "za Split"
preostalo nekoliko "utješnih" nominacija: Asja
Jovanović za (sporednu) ulogu Izmene u Antigoni, Jadranka
Đokić (kategorija do 28 godina), za ulogu mlade Antigone, te
Doris Kristić i Elvira Ulip za kostimografiju iste
predstave. Kako nije samo Split ostao gladan nagrada, vrijedni
Norin teatar.hr
otvorio je forum na tu temu, ali iz Splita se još nitko ne
javlja.
|
Zoja Odak i Jadranka Đokić
|
15.
Marulićeve dane predlaže Ana Lederer sve dok ih Vijeće
Festivala ne odobri...
|
Posljednjih
dana HNK Split nije samo poprište dviju premijera (Kvatrologija
i Lucia) nego i intenzivne sjedničarske živosti: prvo je
sa slikarom Matkom Trebotićem i sa Zagrebačkom bankom sklopljen
sporazum o izradi kazališnog zastora; potom je održana osnivačka
skupština Udruge pokrovitelja HNK u Splitu kojoj je svrha
poticati, pomagati i razvijati djelatnosti HNK u Splitu, ili,
prevedeno na jezik novca "organizirano prikupljati sredstva
za pomoć..."; a onda je održana i sjednica Vijeća Marulićevih
dana, pod predsijedanjem Srećka Šestana. Na njoj je zagrebačka
teatrologinja dr Ana Lederer imenovana izbornicom 15. Marulićevih
dana, a Vijeće festivala postalo je tijelom koje umjesto
ravnatelja Festivala bira izbornika i odobrava njegov izbor. Sama
kazališta mogu ubuduće predlagati i više od dvije predstave...
|
|
Lucia
di Lammermoor za Krešu Dolenčića obnova, a za Ivana Repušića
premijera |
Najveći
dio autorskog tima Luciae di Lammermoor, na čelu s redateljem Krešom
Dolenčićem ostao je isti kao i 1999. kada je Lucia posljednji
put premijerno postavljana u Splitu. No, činjenica da ovogodišnjom
Lucijom po prvi put ravna mladi i perspektivni maestro Ivan Repušić,
a u pjevačkoj podjeli se pojavljuje dvojac koji je u lanjskoj
Traviati osvojio splitsku publiku - Elvira Fatykhova i Tomislav Mužek,
upravu je kuće nagnala da ovoj proslavljenoj Donizettijevoj operi
dade status prave premijere, u kojoj će svi akteri ponovo
pokazati zasluženost njezing ponovnog stavljanja na repertoar. Uz
premijernu izvedbu 20. studenoga Lucia će u jedanaestom mjescu
biti prikazana u još dva navrata. 22. i 24. studenoga 2004. |
Ivan Repušić
|
Georgij
Paro u "Splitskoj kvatrologiji" najavljuje Magritteovsku
poetiku
|
Kolikogod
pred svoje prvo scensko postavljanje Splitska kvatrologija Arijane
Čuline izazivala medijsku znatiželju, predstava
je još uvijek pošteđena bombastičnih najava. Zna se tek toliko
da je dobila novi naslov koji joj jako dobro pristaje; da Splitom
već kruže fragmenti Redikulovih pjesama kojega tumači Nenad
Srdelić, (premda Renato Švorinić tek komponira glazbu za
spomenute stihove); da Arijana Čulina tumači ulogu Keke i ograničava
se tek na iskaze da je "tekst jedno, a predstava uvijek nešto
posve drugo", i da Georgij Paro napominje kako je Arijana Čulina
puno kompleksnija autorica nego što samu sebe shvaća. No, na
pitanje o smjeru kojim će ići njegova Kvatrologija, Paro
priznaje da ga puki realizam ili čak naturalizam nikako ne
zanimaju i u razgovoru najradije spominje Renea Magrittea...
|
|
Glazbeni
ponedjeljci: Massimo Gasbarroni, Zagrebački saksofonisti,
Splitski komorni...
|
Glazbeni
virtuoz čije su interpretacije Villa Lobosovih skladbi među
najcjenjenijima u svijetu, Hrvatsku je već posjećivao u različitim
prigodama. Još se, na primjer, pamti njegov koncert iz
2000. godine održan u crkvi Sv Katarine u sklopu Zagrebačkih
ljetnih večeri, a ove godine Gasbarroni će se zagrebačkoj
publici predstaviti 05. a splitskoj 08. studenoga. Osim Lobosa
izvodit će Albeniza, Kaspara Mertza, Sora i Uhlika. Dobro nam
znani i visoko cijenjeni Zagrebački kvartet saksofona svoj će
koncert održati 15. studenoga u dvorani Gradskog kazališta
mladih, a predstavit će se posve osebujnim repertoarom upravo
karakterističnim za ovaj ansambl smjelih glazbenih izbora, pomno
dotjeranih aranžmana i nadahnutih interpretacija. Konačno,
Splitski komorni orkestar, koje će voditi mo Pavle Dešpalj izaći
će pred publiku 29. studenoga s dva djela starih majstora,
Albinonija i Vivaldija, te kod nas rijetko izvođenom serenadom češkog
skladatelja Josefa Suka.
|
Pavle Dešpalj i
ST komorni ork.
|
Zahvaljujući
Milku Šparembleku i Baletu HNK Split - studeni prepun Erosa !
|
Dugo
odgađano i još strpljivije iščekivano vraćanje Milka Šparembleka
pred splitsku publiku zaživjelo je konačno na 50. splitskom
ljetu i to s takvim uspjehom da su njegovi Plesovi Erosa na glazbu
Richarda Wagnera i Carla Orffa ocijenjeni superlativima, a od
publike ispraćeni uz oduševljeno odobravanje. No, samo dvije
festivalske izvedbe bile su premalo da bi predstavu vidjeli svi
zainteresirani, pa se njezina priprema za postavljanje na sceni
HNK Split nametnula sama po sebi i dala joj obilježja prve
ovosezonske baletne premijere. I ne samo baletne. Jer, kako
kaže Šparemblek, sve su njegove "godine bavljenja kazalištem
usmjerene ka tome da se od baletne predstave načini kazališni čin
u kojem je čitljiva dramaturgija jednako važna kao i samo
plesanje koje, naravno ostaje glavnim osloncem autorovog stava,
ali, podvrgnuto strogom nadzoru dramaturškog toka."
|
Plesovi Erosa
M. Šparembleka
|
Matko
Trebotić započinje realizaciju kazališnog zastora u HNK Split
|
U
Foyeru HNK Split, u četvrtak, 4. studenoga s početkom u 11 sati
svečano se potpisuje Sporazum o darivanju svečanog zastora HNK
Split između grada Splita, Hrvatskog narodnog kazališta u
Splitu, Zagrebačke banke te slikara Matka Trebotića. Ovim
činom Hrvatsko narodno kazalište u Splitu po prvi put treba
dobiti svečani zastor, kojega će izraditi naš renomirani
likovni umjetnik Matko Trebotić. Sporazum potpisuju
gradonačelnik Splita Miroslav Buličić, intendant HNK Split
Milan Štrljić, te predsjednik Uprave Zagrebačke banke Franjo
Luković.
Čin potpisivanja, uz kratke prigodna obraćanja potpisnika,
popratit će i glazbena točka u izvedbi sopranistice Elvire
Fatykhove.
|
|
Mozartov
Requiem za Dušni dan pod ravnanjem Saše Britvića
|
Kad
se konačno "Requiem u d-molu
KV 626, za četiri glasa, zbor i orkestar" skladan u srpnju
1971. počelo smatrati remek djelom - danas je manje važno. No,
ostalo je zapamćeno da ga je Mozart smatrao svojim
vlastitim susretom sa smrću, i da se, nažalost, nije prevario.
Stavak Lacrimosa pisao je posljednjeg dana svog kratkog i
intenzivnog života, kao što je mnoge stavke pisao u žurbi,
oskudici i životnoj rastrganosti. Ništa ga od toga ipak nije
smetalo da ostvari glazbene vrhunce kakve i danas smatramo nedostižnim
uzorima.
Interpretacijsko suočavanje s njima zbor i orkestar HNK Split
ostvarit će ove godine u prigodi Dana mrtvih 02. 11. pod
vodstvom Saše Britvića te uz Elviru Fatykhovu, Martinu Gojčetu,
Svetu Matošića Komnenovića i Ivicu Čikeša kao soliste.
|
Saša Britvić
|
|
|