Kliknite na vijest da biste pročitali opširniji tekst |
||||
| ||||
|
Rami Be’er
Sastavljen od elemenata iz njegovih prethodnih predstava, Magnum, redatelja i koreografa Ramija Be'era predstavlja potpuno novo djelo, kreirano posebno za plesni ansambl splitskog Hrvatskog narodnog kazališta.
Rami Be’er rođen je u obitelji glazbenika u kibucu Ga’aton u Izraelu. Vrlo rano počeo je svirati violončelo, ali kasnije prelazi na studij plesa kod Yehudith Arnon. Plesnoj skupini pridružio se 1980. godine kao plesač i koreograf i od tada je napravio veliki broj predstava za odrasle, ali i neka sjajna, vrlo popularna djela za djecu. Neki od njegovih uradaka dobili su međunarodna priznanja, a sam Be’er nagrađivan je u Izraelu i u inozemstvu. Različite inozemne kompanije pozivaju ga na suradnju, a svake godine sudjeluje na međunarodnom festivalu plesa u Karmielu. Uz koreografiju, u svojim predstavama najčešće sam potpisuje i scenografiju i oblikovanje svjetla. Iako neka njegova djela jasno pokazuju zanimanje za socijalnu tematiku, nikada se nije priklonio ideološkom ili propagandističkom pristupu umjetnosti. Djela Ramija Be'era oslobođena su svakog eksplicitnog značenja, on ne pokušava ispričati neku određenu priču, već svakog gledatelja potaknuti na povezivanje s vlastitim unutarnjim svijetom. Za njega, kao redatelja-koreografa, pokret je tek jedna komponenta u širem kreativnom sklopu vizualnih elemenata kao što su scenografija, svjetlo i kostim, pa sve njegove predstave nude raskošni multimedijalni događaj, pravi niz optičkih iluzija, koji, zajedno sa glazbom kao (po Be'erovim riječima) «izvorištem plesa» emotivno potpuno preplavljuje gledatelja.
RIJETKO VIĐENA SCENSKA ČAROLIJA, Maja Đurinović, Slobodna Dalmacija, 9. 8. 2006. ŽIVOT ČUDESNE YEHUDIT ANRON KAO PROLOG USPJEŠNE PREMIJERE, Branimir Pofuk, Jutarnji list, 9. 8. 2006. KOREOGRAFIJA RAMIJA BE'ERA ODUŠEVILA SPLITSKU PUBLIKU, Vesna Božanić Serdar, Novi list, 9. 8. 2006. |