|
Rami Be’er
MAGNUM

Premijera: 52. Splitsko
ljeto,
HNK u Splitu, 7. kolovoza 2006. u 21 sat
Koreograf i redatelj Rami Be’er
Glazba Gerrard, T. Rezor, A. Scarlatti, P. Bourke, C. Mansell, G. Zoran, N.
Botten, God, M. Bangel, Young God, Laibach, Koil, Sondheim
Oblikovanje zvuka Alex Claude, Rami Be'er
Scena, svjetlo, kostim Rami Be'er
Asistenti koreografa Moshe Shechter, Ran Ben-Dror, Keren Bartov,
Yaarit Haikin
Majstor svjetla Yossi Revach
Tehnički asistent i koordinator svjetla Slaven Bot
Plešu: Tea Brbora, Kristina Burić, Korana Bilan, Nona
Čičinina, Blanka Galić, Tea Jelić, Sanja Neveščanin,
Elena Nikolaeva, Albina Rahmatulina, Snježana Radica,
Nikol Marčić, Jelena Zekić, Monica Dinoni, Zvončica Gracin,
Irina Čaban, Svjetlana Tušek, Sanja Kaliterna
Nikša De Marchi, Remus Dimache, Romulus Dimache, Igor
Gluškov, Daniel Jagar, Azamat Nabiulin, Artjom Žusov,
Ajdar Valeev, Lev Šapošnikov, Andrej Kremz
Sastavljen od elemenata iz njegovih
prethodnih predstava, Magnum, redatelja i koreografa Ramija Be'era
predstavlja potpuno novo djelo, kreirano posebno za plesni ansambl splitskog
Hrvatskog narodnog kazališta.
Ja ne pričam priču, već nudim
pozivnicu za putovanje. Gledatelj dođe u kazalište, smjesti se u stolicu,
svjetla se pogase a ja mu dajem mogućnost odabira. On ima slobodu
povezivanja s izvedbom kroz vlastite asocijacije, osjećaje, misli, sjećanja.
Na radi se ni o raspoznavanju dobra i zla, niti o razumijevanju onoga što
sam ja htio reći.
Kao umjetnik, na pozornici stvaram cijeli jedan svijet. Taj svijet grade
plesači svojim tijelima i dušom, te glazba, scenografija, rasvjeta, kostimi te
svi ostali scenski elementi. Tu nastaju različiti krugovi - krugovi
pojedinaca, parova, skupina, društva, napetosti između pojedinaca i grupa.
Svi zajedno čine veliki krug svijeta.
Svi 'slojevi', glazba,
rasvjeta, elementi na pozornici moraju biti povezani i međusobno se
nadopunjavati.
Ples i glazbu doživljavam kao
sredstvo komunikacije između ljudi diljem svijeta, bez obzira na njihovu
nacionalnost, jezik ili vjeru. Tako bez riječi možemo izgraditi most,
dijalog u cijelom svijetu.
Rami Be'er
Rami Be’er rođen je u
obitelji glazbenika u kibucu Ga’aton u Izraelu. Vrlo rano počeo je svirati
violončelo, ali kasnije prelazi na studij plesa kod Yehudith Arnon. Plesnoj
skupini pridružio se 1980.
godine kao plesač i koreograf i od tada je napravio veliki broj predstava za
odrasle, ali i neka sjajna, vrlo popularna djela za djecu. Neki od njegovih
uradaka dobili su međunarodna priznanja, a sam Be’er nagrađivan je u Izraelu i u
inozemstvu. Različite inozemne kompanije pozivaju ga na suradnju, a svake godine
sudjeluje na međunarodnom festivalu plesa u Karmielu. Uz koreografiju, u svojim
predstavama najčešće sam potpisuje i scenografiju i oblikovanje svjetla.
Iako neka njegova djela jasno
pokazuju zanimanje za socijalnu tematiku, nikada se nije priklonio ideološkom
ili propagandističkom pristupu umjetnosti.
Djela
Ramija Be'era oslobođena su svakog eksplicitnog značenja, on ne pokušava
ispričati neku određenu priču, već svakog gledatelja potaknuti na povezivanje s
vlastitim unutarnjim svijetom. Za njega, kao redatelja-koreografa, pokret je tek
jedna komponenta u širem kreativnom sklopu vizualnih elemenata kao što su
scenografija, svjetlo i kostim, pa sve njegove predstave nude raskošni
multimedijalni događaj, pravi niz optičkih iluzija, koji, zajedno sa glazbom kao
(po Be'erovim riječima) «izvorištem plesa» emotivno potpuno preplavljuje
gledatelja.
Kritike:
RIJETKO VIĐENA SCENSKA ČAROLIJA, Maja Đurinović, Slobodna Dalmacija, 9.
8. 2006.
ŽIVOT ČUDESNE YEHUDIT ANRON KAO PROLOG USPJEŠNE PREMIJERE, Branimir
Pofuk, Jutarnji list, 9. 8. 2006.
KOREOGRAFIJA RAMIJA BE'ERA ODUŠEVILA SPLITSKU PUBLIKU, Vesna Božanić
Serdar, Novi list, 9. 8. 2006.
|