|
Charles-Françoise Gounod
FAUST
Dirigent: Ivan Repušić
Redatelj: Krešimir Dolenčić
Premijera: 19. 2. 2008.
Dirigent |
Ivan Repušić |
Redatelj |
Krešimir Dolenčić |
Scenografkinja |
Dinka Jeričević |
Kostimografkinja
|
Ana Savić Gecan |
Oblikovanje svjetla i
projekcije |
Deni Šesnić |
Koreografkinja |
Snježana Abramović
Milković |
Zborovođa |
Ana Šabašov |
Prepjev libreta |
Gerard Denegri |
Oblikovanje zvuka |
Damir Punda |
uloge |
|
Faust |
Tomislav Mužek
Peter
Berger |
Mefisto |
Ondrej Mraz
Ivica Čikeš |
Valentin |
Kiril Manolov
Alen Ruško |
Wagner |
Božo
Župić
Mate Akrap |
Margareta |
Valentina Fijačko
Božena Svalina |
Siebel |
Terezija Kusanović
Helena Lucić |
Marta,
Margaretina susjeda |
Žana Marendić Bučević
Maria Bogaverdes,
Marica Kolega |
Stari Faust |
Pero
Vrca |
Faustov
pomoćnik |
Dario Tvrdić |
Zbor i
Orkestar HNK Split |
Koncertmajstor |
Valter Lovričević
|
Korepetitorice |
Vera Pavasović, Tetjana
Borčagivska |
Inspicijentica |
Elza Tudor Gančević |
Šaptačica |
Mirjana Zelić |
Asistentica redatelja |
Nela Sisarić |
Asistentica kostimografa |
Sonja Obradović |
DNEVNE PODJELE ULOGA
Charles Gounod (1818.-1895.) jedan
je od najistaknutijih predstavnika francuske romantičke opere. Njegova vokacija
zborovođe i skladatelja brojnih djela za zborove učinila je da osim melodiozno
oblikovanih solističkih dionica u njegovim scenskim djelima nalazimo i
impresivne zborske prizore. No, još je značajnije da je Gounod tadašnju
francusku operu oslobodio talijanskih i njemačkih utjecaja, te stvorio djelo
novog žanra, između velike i komične opere. U Gounodovu Faustu dramska radnja je
mnogo više povezana s glazbom nego što je to bio slučaj u tada prevladavajućoj
tradiciji, tako da za glazbeni preporod Francuske u kasnom 19. stoljeću zacijelo
nema iskonskijeg preteče od Gounoda.
Bez nakane da iznosi filozofsku bit Goetheova djela, koje je do tada već često
uglazbljivano, Gounod se u svojoj operi dominantno zadržava na epizodi koja
tematizira ljubav Fausta i Margarete, a glavnim likovima daje više glazbeni
negoli psihološki profil. Stoga snaga Gounodova Fausta nije toliko sadržana u
dramskoj zgusnutosti koja se penje do tragičnog, koliko u izvornosti melodijskog
nadahnuća, čulnosti kantilene, finoći tematske invencije, suptilnosti
orkestracije te majstorstvu skladateljske tehnike prepune elegantnih moduliranja
i svijetlih harmonija.
OTPUSNO PISMO
Ime pacijenta:
«Faust»
(pravo ime i prezime poznato upravi).
Anamneza: Bolesnik kod nas proveo kraće
vrijeme. O njemu saznajemo iz kratkih tekstova
što
ih je bilježio
u svojoj biografiji pronađenoj
u njegovom kaputu.
U svojoj
«potrazi
za pravim
životom»,
on
«samo
slijedi glasove koji mu govore sve
što
mora
činiti».
«Faust»
u srednjim godinama odlučuje
promijeniti svoj
život.
Isprva po pravilima. Diže
kredite, radi desetak plastičnih
operacija i tako si priskrbljuje
«mladoliki
izgled pristalog neženje
i playboya».
Vozi luksuzni automobil, odijeva se u skupim buticima isključivo
u poznate marke. Gospodinu tako poslovnog i poželjnog
izgleda banke i dalje daju posudbe i kredite. Njegov se
život
vrti oko finih cigara, skupih kravata, večera
u otmjenim restoranima. Učestalo
pojavljivanje u
«žutim
i
«crnim»
medijima. Samouvjeren, duhovit, sviđa
se svima. Poznaje dobra godišta
vina, zna raspravljati o dionicama, politici, razlikuje proljetni od
jesenskog kavijara, jedri zimi, a Božić
čeka
tamo gdje je ljeto. Putuje svijetom odsjedajući
u posebnim malim hotelima. Ponekad krstari s prijateljima,
bankarima, političarima,
ili kakvom dobro očuvanom
vlasnicom modne agencije, ili marketinške
firme. Kad ponestane novaca, posuđuju
mu. Kad ponestane uzbuđenja,
izmišlja
ga.
«Samo
slušam
glasove koji me vode»
zna reći
svima koji su
«s
divljenjem promatrali njegov lagani hod koji se u tročetvrtinskom
ritmu vrtio kroz valcer spektakla, blještavila,
luksuza, medija, jahti i modnih revija».
Eksponiran u humanitarnim akcijama pred svjetlima reflektora i vješto
skriven u drugom planu iza nelegalnih poslova sa nekretninama. U
kazalištu
samo na premijerama. Poznaje glumce i pjevače.
Ne
čita
puno. Goethea nikada(?!) Ali zato vrlo dobro razgovara o književnosti.
U spavaćoj
sobi i posvuda gdje god ide ima kamere, diktafone i prislušne
uređaje.
Snima i ucjenjuje. Politički
dogovori i prodaje, korupcionaške
afere i seksualni skandali. Ponekad droga, od
«provjerenog
dilera iz najviših
krugova».
Veze u vojnom vrhu i kriminalnom miljeu. Izvlači
se iz afere teške
pronevjere. Nikada mu nije dokazana povezanost s nekoliko nasilnih
smrti. U jednom od tih slučajeva
radilo se o najbližem
rođaku
jedne od njegovih ljubavnica. S njom ima i vanbračno
dijete, no to se nikada nije moglo točno
ustanoviti, jer se ona odlučila
na grozan
čin
čedomorstva,
poludjela i umrla u zatvorskoj umobolnici.
Život
mu se nakon tog događaja
mijenja.
«Jedva
ga sustiže»,
no njega
«stižu
godine, napuštaju
ga sponzori i prijatelji, nema novca za plastične
kirurge. Stari ugovori dolaze na naplatu».
Propio se, tijelo mu je propalo. Sam. Bez obitelji i prijatelja.
Doveden u našu
ustanovu u teškom
stanju. Bolovi od starih ožiljaka
nesnošljivi..
Terapija: izolacija. Morfij.
Uzrok smrti: Samoubojstvo prekomjernom dozom morfija.
Ostavština:
Bilježnica.
Detalj
–
zadnji list potpisan krvlju. Očito
pod utjecajem narkotika.
Obavijestiti: Nema poznate rodbine ili prijatelja.
Krešimir
Dolenčić, s. r.*
Kr
|
FOTOGRAFIJE ZA DOWNLOAD
(klikom na neku od malih
fotografija otvara se fotografija pogodna za objavljivanje)
Valentina Fijačko, Tomislav Mužek |
Tomislav Mužek |
Valentina Fijačko |
Ondrej Mraz |
Alen Ruško, Ondrej Mraz |
Tomislav Mužek, Valentina Fijačko |
Valentina Fijačko,
Tomislav Mužek |
|
Tomislav Mužek, Ondrej Mraz |
Ondrej Mraz |
Alen Ruško, Valentina Fijačko |
Terezija Kusanović |
Terezija Kusanović |
Kiril Manolov |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PRESS CLIPPING (PDF format):
NAJVEĆA OPERNA PRODUKCIJA U SAMOSTALNOJ HRVATSKOJ,
Fokus, 29. 2. 2008, Siniša Vuković
SVE ZA UZBUĐENJE,
Vijenac, 28. 2. 2008, Tonći Šitin
PREDSTAVA ZA GLEDANJE I SLUŠANJE, Novi
list, 22. 2. 2008, Bosiljka Perić Kempf
JOŠ JEDAN GLAZBENOSCENSKI TRIJUMF SPLITSKOG KAZALIŠTA,
Jutarnji list, 21. 2. 2008, Branimir Pofuk
GOUNODOV FAUST ZA PAMĆENJE,
Vjesnik, 21. 2. 2008, Miljenko Grgić
SPEKTAKULARNI OPERNI SVIJET O SVEPRISUTNOM ZLU,
Večernji list, 21. 2. 2008, Maja Stanetti
PUNA USTA FAUSTA, Slobodna
Dalmacija, 21. 2. 2008, Davor Schopf
|