Kliknite na vijest da biste pročitali opširniji tekst

 

 


Charles-Françoise Gounod
FAUST

Dirigent: Ivan Repušić
Redatelj: Krešimir Dolenčić
Premijera: 19. 2. 2008.

 

Dirigent Ivan Repušić
Redatelj Krešimir Dolenčić
Scenografkinja Dinka Jeričević
Kostimografkinja Ana Savić Gecan
Oblikovanje svjetla i projekcije Deni Šesnić
Koreografkinja Snježana Abramović Milković
Zborovođa Ana Šabašov
Prepjev libreta Gerard Denegri
Oblikovanje zvuka Damir Punda
uloge  
Faust Tomislav Mužek
Peter Berger
Mefisto Ondrej Mraz
Ivica Čikeš
Valentin Kiril Manolov
Alen Ruško
Wagner Božo Župić
Mate Akrap
Margareta Valentina Fijačko
Božena Svalina
Siebel Terezija Kusanović
 Helena Lucić
Marta,
Margaretina susjeda
Žana Marendić Bučević
Maria Bogaverdes, Marica Kolega
Stari Faust Pero Vrca

Faustov pomoćnik

Dario Tvrdić

Zbor i Orkestar HNK Split

Koncertmajstor Valter Lovričević
Korepetitorice Vera Pavasović, Tetjana Borčagivska
Inspicijentica Elza Tudor Gančević
Šaptačica Mirjana Zelić
Asistentica redatelja Nela Sisarić
Asistentica kostimografa Sonja Obradović

 

DNEVNE PODJELE ULOGA
 

Charles Gounod (1818.-1895.) jedan je od najistaknutijih predstavnika francuske romantičke opere. Njegova vokacija zborovođe i skladatelja brojnih djela za zborove učinila je da osim melodiozno oblikovanih solističkih dionica u njegovim scenskim djelima nalazimo i impresivne zborske prizore. No, još je značajnije da je Gounod tadašnju francusku operu oslobodio talijanskih i njemačkih utjecaja, te stvorio djelo novog žanra, između velike i komične opere. U Gounodovu Faustu dramska radnja je mnogo više povezana s glazbom nego što je to bio slučaj u tada prevladavajućoj tradiciji, tako da za glazbeni preporod Francuske u kasnom 19. stoljeću zacijelo nema iskonskijeg preteče od Gounoda.
Bez nakane da iznosi filozofsku bit Goetheova djela, koje je do tada već često uglazbljivano, Gounod se u svojoj operi dominantno zadržava na epizodi koja tematizira ljubav Fausta i Margarete, a glavnim likovima daje više glazbeni negoli psihološki profil. Stoga snaga Gounodova Fausta nije toliko sadržana u dramskoj zgusnutosti koja se penje do tragičnog, koliko u izvornosti melodijskog nadahnuća, čulnosti kantilene, finoći tematske invencije, suptilnosti orkestracije te majstorstvu skladateljske tehnike prepune elegantnih moduliranja i svijetlih harmonija.

 

OTPUSNO PISMO

Ime pacijenta:  «Faust» (pravo ime i prezime  poznato upravi).

Anamneza: Bolesnik kod nas proveo kraće vrijeme. O njemu saznajemo iz kratkih tekstova što ih je bilježio u svojoj biografiji pronađenoj u njegovom kaputu.

     U svojoj «potrazi za pravim životom», on  «samo slijedi glasove koji mu govore sve što mora činiti» «Faust»  u srednjim godinama odlučuje promijeniti svoj život. Isprva po pravilima. Diže  kredite, radi desetak plastičnih operacija i tako si priskrbljuje «mladoliki izgled pristalog neženje i  playboya». Vozi luksuzni automobil, odijeva se u skupim buticima isključivo u poznate marke. Gospodinu tako poslovnog i poželjnog izgleda banke i dalje daju posudbe i kredite. Njegov se život vrti  oko finih cigara, skupih kravata, večera u otmjenim restoranima. Učestalo pojavljivanje u «žutim i «crnim» medijima. Samouvjeren, duhovit, sviđa se svima. Poznaje dobra godišta vina, zna raspravljati o dionicama, politici, razlikuje proljetni od jesenskog kavijara, jedri zimi, a Božić čeka tamo gdje je ljeto.  Putuje svijetom  odsjedajući u posebnim malim hotelima. Ponekad krstari s prijateljima, bankarima, političarima, ili kakvom dobro očuvanom vlasnicom modne agencije, ili marketinške firme. Kad ponestane novaca, posuđuju mu. Kad ponestane uzbuđenja, izmišlja ga. «Samo slušam glasove koji me vode» zna reći svima koji su «s divljenjem promatrali njegov lagani hod koji se u tročetvrtinskom ritmu vrtio kroz valcer spektakla, blještavila, luksuza, medija, jahti i modnih revija». Eksponiran u humanitarnim akcijama pred svjetlima reflektora i vješto skriven u drugom planu iza nelegalnih poslova sa nekretninama.  U kazalištu samo na premijerama. Poznaje glumce i pjevače. Ne čita puno. Goethea nikada(?!)  Ali zato vrlo dobro razgovara o književnosti.  U spavaćoj sobi i posvuda gdje god ide ima  kamere, diktafone i  prislušne uređaje. Snima i ucjenjuje. Politički dogovori i prodaje, korupcionaške afere i seksualni skandali. Ponekad droga, od «provjerenog dilera iz najviših krugova». Veze u vojnom vrhu i kriminalnom miljeu. Izvlači se iz  afere teške pronevjere. Nikada mu nije dokazana povezanost s nekoliko nasilnih smrti. U jednom od tih slučajeva radilo se o najbližem rođaku jedne od njegovih ljubavnica. S njom ima i vanbračno dijete, no to se nikada nije moglo točno ustanoviti, jer se ona odlučila na grozan čin čedomorstva, poludjela i umrla u zatvorskoj umobolnici. Život mu se nakon  tog događaja mijenja. «Jedva ga sustiže», no njega «stižu godine, napuštaju ga sponzori i prijatelji, nema novca za plastične kirurge. Stari ugovori dolaze na naplatu». Propio se, tijelo mu je propalo. Sam. Bez obitelji i prijatelja. Doveden u našu ustanovu u teškom stanju. Bolovi od starih ožiljaka  nesnošljivi..

Terapija: izolacija. Morfij.

Uzrok smrti: Samoubojstvo prekomjernom dozom morfija.

Ostavština: Bilježnica. Detalj zadnji list potpisan krvlju. Očito pod utjecajem narkotika.

Obavijestiti: Nema poznate rodbine ili prijatelja.

 

 

Krešimir Dolenčić, s. r.*

Kr


*

 Autor je redatelj na privremenom radu u Splitu

 

FOTOGRAFIJE ZA DOWNLOAD
(klikom na neku od malih fotografija otvara se fotografija pogodna za objavljivanje)


Valentina Fijačko, Tomislav Mužek

Tomislav Mužek

Valentina Fijačko

Ondrej Mraz

Alen Ruško, Ondrej Mraz

Tomislav Mužek, Valentina Fijačko

Valentina Fijačko, Tomislav Mužek

Tomislav Mužek, Ondrej Mraz

Ondrej Mraz

Alen Ruško, Valentina Fijačko

Terezija Kusanović

Terezija Kusanović

Kiril Manolov
   
       
       

PRESS CLIPPING (PDF format):

 


NAJVEĆA OPERNA PRODUKCIJA U SAMOSTALNOJ HRVATSKOJ, Fokus, 29. 2. 2008, Siniša Vuković

SVE ZA UZBUĐENJE, Vijenac, 28. 2. 2008, Tonći Šitin
PREDSTAVA ZA GLEDANJE I SLUŠANJE, Novi list, 22. 2. 2008, Bosiljka Perić Kempf
JOŠ JEDAN GLAZBENOSCENSKI TRIJUMF SPLITSKOG KAZALIŠTA
, Jutarnji list, 21. 2. 2008, Branimir Pofuk
GOUNODOV FAUST ZA PAMĆENJE, Vjesnik, 21. 2. 2008, Miljenko Grgić

SPEKTAKULARNI OPERNI SVIJET O SVEPRISUTNOM ZLU, Večernji list, 21. 2. 2008, Maja Stanetti
PUNA USTA FAUSTA, Slobodna Dalmacija, 21. 2. 2008, Davor Schopf