PETAR
SELEM: |
NEVEN
BELAMARIĆ: Nesustavno,
već posve impresionistički govoreći s Juditom prvenstveno asociram
novost, svježinu, mediteranski ugođaj, zanimljive iz tradicije
preuzete elemente ojkanja, vokalnu dinamiku, uskovitlanost, a što se
same uloge tiče, Oloferna doživljavam kao divljeg muškarca, osvajača koji uživa u
svojoj agresivnosti i upravo ta agresivnost predstavlja njegov životni
horizont. Osobno sam se dosta oslanjao na biblijskog Oloferna, jer mi je
omogućavao da lik lakše "apsorbiram" i čistije ga postavim.
Inače, moj junak je oličenje ruralnog, silovitog, za razliku od Judite
koja je intelektualno dominantnija, te svoje povjerenje poklanja Bogu. U
samoj izvedbi isprepliću se dvije struje, stvara se određena vrsta
duploga dna – jedna je igra ona realna, a druga je simbolička - što
je efekt stvoren radi lakšeg, ali intenzivnijeg doživljaja publike. Gledano tematski i u cjelini, Judita je, naravno, i moderna i svevremena istodobno. Premda svaka praizvedba tek treba zaživjeti i pokazati što ona zapravo jest, sadržajno je to priča o mirnom, civiliziranom teritoriju, kojega zaposjeda pohlepni neprijatelj. Dakle, sadrži onu problematiku koja se kroz povijest ciklično ponavlja. Eto, prije samo nekoliko godina i na našem se području dešavalo nešto posve slično onome o čemu Judita govori, a nažalost ne treba se bojati da se sile dobra i zla neće i opet sukobiti, na drugom ili istom mjestu, s protagonistima sličnim ili drukčijim i s ishodom koji je uvijek neizvjestan.
|
JUDITA / ULOGE / ORKESTAR - ZBOR - BALET / SADRŽAJ / I RIČJU OPERNOM / PRESS CLIPPING |
editor
/web master |
hosting by |