17. MARULIĆEVI DANI

o festivalu

program

nagrade

sponzori

 

   

FESTIVALSKE NAGRADE
NA 17. MARULIĆEVIM DANIMA

Ocjenjivački sud Festivala hrvatske drame i autorskog kazališta 17. Marulićevi dani u sastavu: predsjednik ocjenjivačkog suda Slobodan Novak, književnik, Jasna Ančić, glumica, Dubravka Lampalov, kazališna kritičarka, Zlatko Kauzlarić Atač, akademski slikar i scenograf, te Zlatko Sviben, redatelj, odlučio je dodijeliti sljedeće nagrade:

1.      Nagrada Marul za najbolju predstavu u cjelini jednoglasno je dodijeljen predstavi S DRUGE STRANE Nataše Rajković i Bobe Jelčića u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih.

2.    Nagrada Marul za najbolji izvedeni dramski tekst Nini Mitrović za tekst OVAJ KREVET JE PREKRATAK ILI SAMO FRAGMENTI.

  1. Nagradu Marul za najbolju režiju dobila je Ivana Đilas za režiju predstave OVAJ KREVET JE PREKRATAK ILI SAMO FRAGMENTI  u izvedbi Slovenskog narodnog gledališča iz Nove Gorice.

  2. POSEBNA NAGRADA OCJENJIVAČKOGA SUDA dodjeljuje se dramskome materijalu predstave S DRUGE STRANE Nataše Rajković i Bobe Jelčića.

  3. Nagrade Marul za glumačka ostvarenja dodjeljuju se:
    Kseniji Marinković za ulogu Majke u predstavi S DRUGE STRANE u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih;
    Rakanu Rushaidatu za ulogu Lojtrice u predstavi SMISAO ŽIVOTA GOSPODINA LOJTRICE u izvedbi Teatra Knapp – Pešćenica iz Zagreba;
    Nikši Butijeru za ulogu Nikše u predstavi S DRUGE STRANE u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih;
    Kristini Stevović za ulogu Anice u predstavi MAŠKARATE ISPOD KUPLJA u izvedbi Kraljevskog pozorišta Zetski dom Cetinje;
    Živku Anočiću za niz ostvarenih kreacija u predstavi SMISAO ŽIVOTA GOSPODINA LOJTRICE Teatra Knapp - Pešćenice iz Zagreba;

  4. Marul za najbolju kostimografiju dodjeljuje se Dijani Kosec-Bourek za kostimografiju u predstavi HASANAGINICA u izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu;

  5. Marul za najbolju scenografiju dodjeljuje se Branku Hojniku za scenografiju u predstavi OVAJ KREVET JE PREKRATAK ILI SAMO FRAGMENTI u izvedbi Slovenskog Narodnog Gledališča Nova Gorica;

8.     Nagrada Marul za oblikovanje svjetla dodjeljuje se Samu Oblokovu za oblikovanje svjetla u predstavi OVAJ KREVET JE PREKRATAK ILI SAMO FRAGMENTI u izvedbi Slovenskog Narodnog Gledališća Nova Gorica;

  1. Nagrada Marul za scensku glazbu dodjeljuje se Mitji Vrhovniku Smrekaru za glazbu u predstavi ELITA–GOSPODA GLEMBAJEVI u izvedbi Litavskog nacionalnog dramskog kazališta iz Vilniusa:

 

Po ocjeni publike najbolja predstava 17. Marulićevih dana je HASANAGINICA Mustafe Nadarevića (prema Milanu Ogrizoviću) u izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta iz Zagreba. Glasovanjem na poleđini ulaznica publika Marulićevih dana toj je predstavi dala prosječnu ocjenu 4,66. Drugoplasirana je predstava Kurve Feđe Šehovića u izvedbi HNK u Osijeku (prosječna ocjena 4.36), a na trećem mjestu je S druge strane ZeKaeMa (prosječna ocjena publike 4,34).

Žiri čitatelja glavnog medijskog pokrovitelja 17. Marulićevih dana Slobodne Dalmacije, nagradu za najbolje glumačko ostvarenje 17. Marulićevih dana dodijelio je Nikši Butijeru za ulogu susjeda (Nikše) u predstavi S druge strane Zagrebačkog kazališta mladih.

           OBRAZLOŽENJA:

NAGRADA ZA PREDSTAVU U CJELINI dodjeljuje se predstavi S DRUGE STRANE Nataše Rajković i Bobe Jelčića u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih.
Rad koji je stigao iz Zagrebačkog kazališta mladih, a riječ je o komadu S DRUGE STRANE Nataše Rajković i Bobe Jelčića, jednoglasnom je odlukom ocjenjivačkog suda proglašen najboljom predstavom 17. Marulićevih dana. Skladna kompozicija svih pojedinih elemenata u predstavi, ponajprije izvanredne glumačke suigre, preko dramaturškog materijala pa do režije urodila je cjelovitim djelom koje trajno angažira gledateljev razum i osjećaje. Naselivši svijet scene u srca publike i približivši likove iz komada do potpunoga osjećajnoga poistovjećenja, predstava „S druge strane“ postaje autentičnim umjetničkim djelom s naše strane, i time ostavlja svijetao i lijep trag u hrvatskome kazalištu.


NAGRADA ZA NAJBOLJI IZVEDENI DRAMSKI TEKST dodjeljuje se Nini Mitrović za tekst OVAJ KREVET JE PREKARATAK ILI SAMO FRAGMENTI.
Vrlo preciznom, dijaloškom partiturom u kojoj svaka riječ, ma trivijalna, zadobiva dramsku i egzistencijalnu važnost , Nina Mitrović motivom smrti tematizira mnoga egzistencijalna pitanja i kroz prividnu dramsku fragmentarnost postiže, ne samo psihološku slojevitost nego i dramsku jedinstvenost. Preko fragmenata OVAJ KREVET dolazi do cjeline. Preko teme smrti SAMO FRAGMENTI spoznaju život kao dragocjenost.

NAGRADA ZA NAJBOLJU REŽIJU dodjeljuje se Ivani Đilas za režiju predstave OVAJ KREVET JE PREKATAK ILI SAMO FRAGMENTI u izvedbi Slovenskog narodnog gledališča iz Nove Gorice.
Spram zahtjevne dramske fragmentarnosti Nine Mitrović - Ivana se Đilas odnosi ne samo profesionalno i vješto, nego i krajnje pozorno, a što je rijetka osobina, i koja, osobina, najmlađem hrvatskom dramskom pismu itekako treba. To je pismo s Ivanom Đilas dobilo ne samo svoju zrelu generacijsku inscenaciju, nego, baš s te pažljive dramske pozornosti - svoju kazališnu pamet, a i srce.

POSEBNA NAGRADA OCJENJIVAČKOGA SUDA dodjeljuje se dramskome materijalu predstave S DRUGE STRANE Nataše Rajković i Bobe Jelčića.
Iako je tekst predstave „S druge strane“ segment sasvim nedjeljiv iz cjeline ovoga komada, odlukom ocjenjivačkoga suda dramski je materijal ove predstave pokazao visoke literarne vrijednosti koje je nemoguće zanemariti. Lirske dionice, britka scenska bitka s okoštalom jezičnom frazeologijom, redukcija riječi kada govori pogled, nježna mudrost same teme predstave, djelo koje je tematski daleko od svake vulgarne trgovačke logike, stvaranje scenske čarolije iz blage komike izraza, struktura teksta mišljena da bude naizgled

NAGRADE ZA NAJBOLJA GLUMAČKA OSTVARENJA dodjeljuju se:

Kseniji Marinković za ulogu majke u predstavi S DRUGE STRANE u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih.
U ostvarenju uloge legitimira se superiornom i inteligentnom glumačkom pojavnošću.

Rakanu Rushaidatu za ulogu Lojtrice u predstavi SMISAO ŽIVOTA GOSPODINA LOJTRICE u izvedbi Teatra Knapp – Pešćenica iz Zagreba.
Najpamtljivija i autorski najstvaralačkija kreacija festivala Marulićevih dana.

Nikši Butijeru za ulogu Nikše u predstavi S DRUGE STRANE u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih.
U pomno intoniranoj ulozi, toplo poentirana kreacija malog, sivog čovjeka.

Kristini Stevović za ulogu Anice u predstavi MAŠKARATA ISPOD KUPLJA u izvedbi Kraljevskog pozorišta Zetski dom Cetinje.
Mladenački svježa, Vojnovićvski poetski melodramatična.
Živku Anočiću za niz ostvarenih kreacija u predstavi SMISAO ŽIVOTA GOSPODINA LOJTRICE Teatra Knapp - Pešćenice iz Zagreba.
Uvjerljiv i naglašen glumačko-autorski temeperament.

NAGRADA ZA NAJBOLJU KOSTIMOGRAFIJU dodijeljuje se Dijani Kosec-Bourek za kostimografiju u predstavi HASANAGINICA u izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu
Kostimografkinja Dijana Kosec-Bourek i ovim svojim uratkom potvrđuje svoje vodeće mjesto kostimografa u hrvatskim kazalištima. U predstavi «Hasanaginica» Mustafe Nadarevića prema «Hasanaginici» Milana Ogrizovića suptilno i znalački nijansira crtež, boju i odabir materijala, te kreira kostim na osnovu motiva dviju kultura ne podliježući doslovnosti.

NAGRADA ZA NAJBOLJU SCENOGRAFIJU dodjeljuje se Branku Hojniku za scenografiiju u predstavi OVAJ KREVET JE PREKRATAK ILI SAMO FRAGMENTI u izvedbi Slovenskog Narodnog Gledališća Nova Gorica.
NAGRADA ZA OBLIKOVANJE SVJETLA dodjeljuje se Samu Oblokovu za oblikovanje svjetla u predstavi OVAJ KREVET JE PREKRATAK ILI SAMO FRAGMENTI u izvedbi Slovenskog Narodnog Gledališća Nova Gorica.
Post-modernističko vrijeme u kojem se ruše granice između kazališnog prostora i zida galerije, stvara nove kazališno-scenske mogućnosti u kojima likovana dramaturška komponenta stvara bit same predstave, bez obzira što svi umjetnički mediji ravnopravno utječu na realizaciju kazališnog čina.
U predstavi «Ovaj krevet je prekratak ili samo fragmenti» ne možemo izdvojiti u vizualizaciji djela scenografski rukopis i ideju od oblikovanja svijetla pa i samog redateljskog promišljanja predstave koja se formirala upravo u toj interakciji; pisac, prostor, glumac, redatelj.
Zasluge u predstavi scenografa Branka Hojnika i oblikovatelja svjetla Sama Oblokova izvanredno korespondira sa ostalim fragmentima predstave tako da se prošireni medij pretvara u medij proširenja kojim se ruše granice prostora i vremena.
U ime ocjenjivačkog suda čestitam scenografu Branku Hojniku i oblikovatelju svjetla Samu Oblokovu na nagradama u predstavi «Ovaj krevet je prekratak ili samo fragmenti»

NAGRADA ZA SCENSKU GLAZBU dodjeljuje se Mitji Vrhovniku Smrekaru za glazbu u predstavi ELITA–GOSPODA GLEMBAJEVI u izvedbi Litvanskog nacionalnog dramskog kazališta iz Vilniusa.
Visoko uzdignuta iznad dekorativne, deskriptivne i „prateće“ funkc
ije u predstavi, glazba Mitje Vrhovnika Smrekara iz „Elite - Gospode Glembajevih“ tvori autonomnu dionicu u priči o obitelji kradljivaca i ubojica. Glazbenik Mitja Smrekar nudi nam nepovratno scensko iskustvo čitanja konteksta drame, vodeći nas kroz sretno i spretno koncipiranu šetnju ovom tročinkom. Izvedena na pozornici i u off-u, oslobođena konvencionalne uloge „pojačavanja raspoloženja“, glazbena priča u „Glembajevima“ integralna je dionica unutar filozofske i estetske dimenzije komada u cjelini. Smrekarov je rad autentičan znak umjetničke zrelosti i artističke ozbiljnosti.

Prosječne ocjene - rezultati glasanja publike
HASANAGINICA 4,66
KURVE 4,36
S DRUGE STRANE 4,34
BEZ TREĆEG 4,31
NIČIJI SIN 4,30
SMISAO ŽIVOTA GOSPODINA LOJTRICA 4,24
GOSPODA GLEMBAJEVI 4,19
MAŠKARATE ISPOD KUPLJA 4,11
OVAJ KREVET JE PREKRATAK ILI SAMO FRAGME 4,09

Glasove prebrojila komisija u sastavu: Joško Prijić, Ana Donadini i Vjera Bošković

Žiri čitatelja Slobodne Dalmacije u sastavu : Maja Medić, Slaven Relja, Lada Lepetić, Tanja Jelaska Popović i Domina Ban donio je odluku da nagradu za najbolje glumačko ostvarenje na 17. Marulićevim danima dobije:
NIKŠA BUTIJER – za ulogu susjeda u predstavi „S druge strane „ kazališta ZEKAEM,Zagreb
OBRAZLOŽENJE:
Žiri čitatelja Slobodne Dalmacije imao je i ovaj put zahtjevan zadatak nagraditi samo jedno glumačko ostvarenje . Nikša Butijer se svojom ulogom susjeda na najbolji mogući način uklopio u teatarsko viđenje Nataše Rajković i Bobe Jelčića u predstavi „S druge strane“ vjerno dočaravši lik usamljenog , izgubljenog čovjeka kakvog svi poznajemo. Oduševio je svojom prirodnošću i uvjerljivošću dokazavši još jednom da u teatru ne postoje „male“ uloge.


 

 

 

 

 

 

IZ PROŠLOSTI 
MARULIĆEVIH DANA

16. MARULIĆEVI DANI
15. MARULIĆEVI DANI
14. MARULIĆEVI DANI
13. MARULIĆEVI DANI
12. MARULIĆEVI DANI
11. MARULIĆEVI DANI
10. MARULIĆEVI DANI
09. MARULIĆEVI DANI
08. MARULIĆEVI DANI
07. MARULIĆEVI DANI
06. MARULIĆEVI DANI
05. MARULIĆEVI DANI
04. MARULIĆEVI DANI
03. MARULIĆEVI DANI
02. MARULIĆEVI DANI
01. MARULIĆEVI DANI
 


NAGRADE ZA NAJBOLJU
PREDSTAVU U CJELINI

MARULIĆEVI DANI 1991. - 2005.
16. Marulićevi dani - 2006
Teatar ITD iz Zagreba
Dubravko Mihanović
ŽABA
Redateljica: Franka Perković

15. Marulićevi dani - 2005
Teatar Puškin iz Moskve
Mate Matišić
SVEĆENIKOVA DJECA
Redatelj: Alexandr Ogarjov

14. Marulićevi dani - 2004
HNK u Splitu

Prema motivima novela Ranka Marinkovića
Lada Martinac Kralj
OTOK SVETOGA CIPRIJANA
Redatelj: Ivica Kunčevlć

13. MaruIićevi dani - 2003
HNK u Splitu
Elvis Bošnjak
NOSI NAS RIJEKA
Redateljica: Nenni Delmestre

12. Marulićevi dani - 2002
HNK u Zagrebu

Ante Tomlć
ŠTO JE MUŠKARAC BEZ BRKOVA
Redateljica: Aida Bukvić

11. Marulićevi dani - 2001

HNK u Splitu
Elvis Bošnjak
OTAC
Redateljica: Nenni Delmestre

10. Marulićevi dani - 2000
GK Komedija, Zagreb
Dubrovačka prerada Molierea
NEMOĆNIK U PAMETI
Redatelj: Jirzi Menzel


9. Marulićevi dani - 1999

HNK u Splitu
Filip Šovagović
CIGLA
Redatelj: Paolo Magelli

8. Marulićevi dani - 1998
Kazalište Marina Držića, Dubrovnik
Feđa Šehovlć
DUBROVAČKI ŠKERAC

Redateljica: Ivica Boban

7. Marulićevi dani - 1997

Epilog teatar Zagreb
Miro Gavran
LJUBAVI GEORGEA WASHINGTONA
Redatelj: Mlro Međlmorec

6. Marulićevi dani - 1996
DK Gavella, Zagreb
Slavko Kolar
BREZA
Redatelj: Krešimir Dolenčlć

5. Marulićevi dani - 1995
DK Gavella, Zagreb
Lada Kaštelan
POSLJEDNJA KARIKA

Redatelj: Ivica Kunčevlć

4. Marulićevi dani -1994
HNK u Splitu
Miroslav Krleža LEDA

Redatelj: Žellmlr Orešković

3. Marulićevi dani - 1993
Histrioni - Zagreb
Prema Miroslavu Krleži KRLEŽIJADA
Redatelj: Zlatko Vitez

2. Marulićevi dani - 1992
NK "Zajc" Rijeka
 Miroslav Krleža KRALJEVO
Redatelj: Vito Taufer

1. Marulićevi dani - 1991
HNK u Splitu
Milan Begović: PUSTOLOV PRED VRATIMA
Redateljica: Nenni Delmestre