FESTIVALSKE
NAGRADE
NA 17. MARULIĆEVIM DANIMA
Ocjenjivački sud Festivala hrvatske drame i autorskog kazališta 17.
Marulićevi dani u sastavu: predsjednik ocjenjivačkog suda Slobodan
Novak, književnik, Jasna Ančić, glumica, Dubravka Lampalov,
kazališna kritičarka, Zlatko Kauzlarić Atač, akademski slikar i
scenograf, te Zlatko Sviben, redatelj, odlučio je dodijeliti
sljedeće nagrade:
1. Nagrada
Marul za najbolju predstavu u cjelini
jednoglasno je dodijeljen predstavi S DRUGE
STRANE Nataše Rajković i Bobe Jelčića u izvedbi Zagrebačkog kazališta
mladih.
2.
Nagrada Marul za najbolji izvedeni dramski tekst Nini Mitrović za
tekst OVAJ KREVET JE PREKRATAK ILI SAMO FRAGMENTI.
-
Nagradu Marul za najbolju režiju dobila je Ivana Đilas za režiju
predstave OVAJ KREVET JE PREKRATAK ILI SAMO FRAGMENTI u izvedbi
Slovenskog narodnog gledališča iz Nove Gorice.
-
POSEBNA NAGRADA OCJENJIVAČKOGA SUDA dodjeljuje se dramskome
materijalu predstave S DRUGE STRANE Nataše Rajković i Bobe Jelčića.
-
Nagrade Marul za glumačka ostvarenja
dodjeljuju se:
Kseniji Marinković za
ulogu Majke u predstavi S DRUGE STRANE u izvedbi Zagrebačkog
kazališta mladih;
Rakanu Rushaidatu za ulogu
Lojtrice u predstavi SMISAO ŽIVOTA GOSPODINA LOJTRICE u izvedbi
Teatra Knapp – Pešćenica iz Zagreba;
Nikši Butijeru za ulogu Nikše u
predstavi S DRUGE STRANE u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih;
Kristini Stevović za ulogu
Anice u predstavi MAŠKARATE ISPOD KUPLJA u izvedbi Kraljevskog
pozorišta Zetski dom Cetinje;
Živku Anočiću za niz ostvarenih
kreacija u predstavi SMISAO ŽIVOTA GOSPODINA LOJTRICE Teatra Knapp -
Pešćenice iz Zagreba;
-
Marul za najbolju kostimografiju
dodjeljuje se Dijani Kosec-Bourek za kostimografiju u
predstavi HASANAGINICA u izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta u
Zagrebu;
-
Marul za najbolju
scenografiju dodjeljuje se Branku Hojniku
za scenografiju u predstavi OVAJ KREVET JE PREKRATAK ILI SAMO
FRAGMENTI u izvedbi Slovenskog Narodnog Gledališča Nova Gorica;
8. Nagrada
Marul za oblikovanje svjetla
dodjeljuje se Samu Oblokovu za oblikovanje svjetla u predstavi
OVAJ KREVET JE PREKRATAK ILI SAMO FRAGMENTI u izvedbi Slovenskog
Narodnog Gledališća Nova Gorica;
-
Nagrada Marul za scensku glazbu
dodjeljuje se Mitji Vrhovniku Smrekaru za glazbu u predstavi
ELITA–GOSPODA GLEMBAJEVI u izvedbi Litavskog nacionalnog dramskog
kazališta iz Vilniusa:
Po ocjeni
publike
najbolja predstava 17. Marulićevih dana je HASANAGINICA Mustafe
Nadarevića (prema Milanu Ogrizoviću) u izvedbi Hrvatskog narodnog
kazališta iz Zagreba. Glasovanjem na poleđini ulaznica publika
Marulićevih dana toj je predstavi dala prosječnu ocjenu 4,66.
Drugoplasirana je predstava Kurve Feđe Šehovića u izvedbi HNK
u Osijeku (prosječna ocjena 4.36), a na trećem mjestu je S druge
strane ZeKaeMa (prosječna ocjena publike 4,34).
Žiri čitatelja glavnog medijskog pokrovitelja 17. Marulićevih dana
Slobodne Dalmacije,
nagradu za najbolje glumačko ostvarenje 17. Marulićevih dana
dodijelio je Nikši Butijeru za ulogu susjeda (Nikše) u predstavi
S druge strane Zagrebačkog kazališta mladih.
OBRAZLOŽENJA:
NAGRADA ZA PREDSTAVU U CJELINI dodjeljuje se predstavi S DRUGE STRANE
Nataše Rajković i Bobe Jelčića u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih.
Rad koji je stigao iz Zagrebačkog kazališta mladih, a riječ je o komadu
S DRUGE STRANE Nataše Rajković i Bobe Jelčića, jednoglasnom je odlukom
ocjenjivačkog suda proglašen najboljom predstavom 17. Marulićevih dana.
Skladna kompozicija svih pojedinih elemenata u predstavi, ponajprije
izvanredne glumačke suigre, preko dramaturškog materijala pa do režije
urodila je cjelovitim djelom koje trajno angažira gledateljev razum i
osjećaje. Naselivši svijet scene u srca publike i približivši likove iz
komada do potpunoga osjećajnoga poistovjećenja, predstava „S druge
strane“ postaje autentičnim umjetničkim djelom s naše strane, i time
ostavlja svijetao i lijep trag u hrvatskome kazalištu.
NAGRADA ZA NAJBOLJI IZVEDENI DRAMSKI TEKST dodjeljuje se Nini Mitrović
za tekst OVAJ KREVET JE PREKARATAK ILI SAMO FRAGMENTI.
Vrlo preciznom, dijaloškom partiturom u kojoj svaka riječ, ma
trivijalna, zadobiva dramsku i egzistencijalnu važnost , Nina Mitrović
motivom smrti tematizira mnoga egzistencijalna pitanja i kroz prividnu
dramsku fragmentarnost postiže, ne samo psihološku slojevitost nego i
dramsku jedinstvenost. Preko fragmenata OVAJ KREVET dolazi do cjeline.
Preko teme smrti SAMO FRAGMENTI spoznaju život kao dragocjenost.
NAGRADA ZA NAJBOLJU REŽIJU dodjeljuje se Ivani Đilas za režiju predstave
OVAJ KREVET JE PREKATAK ILI SAMO FRAGMENTI u izvedbi Slovenskog narodnog
gledališča iz Nove Gorice.
Spram zahtjevne dramske fragmentarnosti Nine Mitrović - Ivana se
Đilas odnosi ne samo profesionalno i vješto, nego i krajnje pozorno, a
što je rijetka osobina, i koja, osobina, najmlađem hrvatskom dramskom
pismu itekako treba. To je pismo s Ivanom Đilas dobilo ne samo svoju
zrelu generacijsku inscenaciju, nego, baš s te pažljive dramske
pozornosti - svoju kazališnu pamet, a i srce.
POSEBNA NAGRADA OCJENJIVAČKOGA SUDA dodjeljuje se dramskome materijalu
predstave S DRUGE STRANE Nataše Rajković i Bobe Jelčića.
Iako je tekst predstave „S druge strane“ segment sasvim nedjeljiv iz
cjeline ovoga komada, odlukom ocjenjivačkoga suda dramski je materijal
ove predstave pokazao visoke literarne vrijednosti koje je nemoguće
zanemariti. Lirske dionice, britka scenska bitka s okoštalom jezičnom
frazeologijom, redukcija riječi kada govori pogled, nježna mudrost same
teme predstave, djelo koje je tematski daleko od svake vulgarne
trgovačke logike, stvaranje scenske čarolije iz blage komike izraza,
struktura teksta mišljena da bude naizgled
NAGRADE ZA NAJBOLJA
GLUMAČKA OSTVARENJA dodjeljuju se:
Kseniji Marinković za ulogu majke u predstavi S DRUGE STRANE
u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih.
U ostvarenju uloge legitimira se superiornom i inteligentnom glumačkom
pojavnošću.
Rakanu Rushaidatu za ulogu Lojtrice
u predstavi SMISAO ŽIVOTA GOSPODINA LOJTRICE u izvedbi Teatra Knapp –
Pešćenica iz Zagreba.
Najpamtljivija i autorski najstvaralačkija kreacija festivala
Marulićevih dana.
Nikši Butijeru za ulogu Nikše u predstavi S DRUGE STRANE u
izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih.
U pomno intoniranoj ulozi, toplo poentirana kreacija malog, sivog
čovjeka.
Kristini Stevović za ulogu Anice u predstavi MAŠKARATA ISPOD
KUPLJA u izvedbi Kraljevskog pozorišta Zetski dom Cetinje.
Mladenački svježa, Vojnovićvski poetski melodramatična.
Živku Anočiću za niz ostvarenih
kreacija u predstavi SMISAO ŽIVOTA GOSPODINA LOJTRICE Teatra Knapp -
Pešćenice iz Zagreba.
Uvjerljiv i naglašen glumačko-autorski temeperament.
NAGRADA ZA NAJBOLJU KOSTIMOGRAFIJU dodijeljuje se Dijani Kosec-Bourek za
kostimografiju u predstavi HASANAGINICA u izvedbi Hrvatskog narodnog
kazališta u Zagrebu
Kostimografkinja Dijana Kosec-Bourek i ovim svojim uratkom potvrđuje
svoje vodeće mjesto kostimografa u hrvatskim kazalištima. U predstavi «Hasanaginica»
Mustafe Nadarevića prema «Hasanaginici» Milana Ogrizovića suptilno i
znalački nijansira crtež, boju i odabir materijala, te kreira kostim na
osnovu motiva dviju kultura ne podliježući doslovnosti.
NAGRADA ZA NAJBOLJU
SCENOGRAFIJU dodjeljuje se Branku Hojniku za scenografiiju u
predstavi OVAJ KREVET JE PREKRATAK ILI SAMO FRAGMENTI u izvedbi
Slovenskog Narodnog Gledališća Nova Gorica.
NAGRADA ZA OBLIKOVANJE SVJETLA dodjeljuje se Samu Oblokovu za
oblikovanje svjetla u predstavi OVAJ KREVET JE PREKRATAK ILI SAMO
FRAGMENTI u izvedbi Slovenskog Narodnog Gledališća Nova Gorica.
Post-modernističko vrijeme u kojem se ruše granice između kazališnog
prostora i zida galerije, stvara nove kazališno-scenske mogućnosti u
kojima likovana dramaturška komponenta stvara bit same predstave, bez
obzira što svi umjetnički mediji ravnopravno utječu na realizaciju
kazališnog čina.
U predstavi «Ovaj krevet je prekratak ili samo fragmenti» ne možemo
izdvojiti u vizualizaciji djela scenografski rukopis i ideju od
oblikovanja svijetla pa i samog redateljskog promišljanja predstave koja
se formirala upravo u toj interakciji; pisac, prostor, glumac, redatelj.
Zasluge u predstavi scenografa Branka Hojnika i oblikovatelja svjetla
Sama Oblokova izvanredno korespondira sa ostalim fragmentima predstave
tako da se prošireni medij pretvara u medij proširenja kojim se ruše
granice prostora i vremena.
U ime ocjenjivačkog suda čestitam scenografu Branku Hojniku i
oblikovatelju svjetla Samu Oblokovu na nagradama u predstavi «Ovaj
krevet je prekratak ili samo fragmenti»
NAGRADA ZA SCENSKU GLAZBU
dodjeljuje se Mitji Vrhovniku Smrekaru za glazbu u predstavi
ELITA–GOSPODA GLEMBAJEVI u izvedbi Litvanskog nacionalnog dramskog
kazališta iz Vilniusa.
Visoko uzdignuta iznad dekorativne, deskriptivne i „prateće“ funkcije
u predstavi, glazba Mitje Vrhovnika Smrekara iz „Elite - Gospode
Glembajevih“ tvori autonomnu dionicu u priči o obitelji kradljivaca i
ubojica. Glazbenik Mitja Smrekar nudi nam nepovratno scensko iskustvo
čitanja konteksta drame, vodeći nas kroz sretno i spretno koncipiranu
šetnju ovom tročinkom. Izvedena na pozornici i u off-u, oslobođena
konvencionalne uloge „pojačavanja raspoloženja“, glazbena priča u „Glembajevima“
integralna je dionica unutar filozofske i estetske dimenzije komada u
cjelini. Smrekarov je rad autentičan znak umjetničke zrelosti i
artističke ozbiljnosti.
Prosječne
ocjene - rezultati glasanja publike
HASANAGINICA 4,66
KURVE 4,36
S DRUGE STRANE 4,34
BEZ TREĆEG 4,31
NIČIJI SIN 4,30
SMISAO ŽIVOTA GOSPODINA LOJTRICA 4,24
GOSPODA GLEMBAJEVI 4,19
MAŠKARATE ISPOD KUPLJA 4,11
OVAJ KREVET JE PREKRATAK ILI SAMO FRAGME 4,09
Glasove prebrojila komisija u sastavu: Joško Prijić, Ana
Donadini i Vjera Bošković
Žiri čitatelja Slobodne
Dalmacije u sastavu : Maja Medić, Slaven Relja,
Lada Lepetić, Tanja Jelaska Popović i Domina Ban donio
je odluku da nagradu za najbolje glumačko ostvarenje na 17. Marulićevim
danima dobije:
NIKŠA BUTIJER – za ulogu susjeda u predstavi „S druge strane „
kazališta ZEKAEM,Zagreb
OBRAZLOŽENJE:
Žiri čitatelja Slobodne Dalmacije imao je i ovaj put zahtjevan zadatak
nagraditi samo jedno glumačko ostvarenje . Nikša Butijer se svojom
ulogom susjeda na najbolji mogući način uklopio u teatarsko viđenje
Nataše Rajković i Bobe Jelčića u predstavi „S druge strane“ vjerno
dočaravši lik usamljenog , izgubljenog čovjeka kakvog svi poznajemo.
Oduševio je svojom prirodnošću i uvjerljivošću dokazavši još jednom da u
teatru ne postoje „male“ uloge.
|